Skip to main content
Beantwoord

Gmail wordt geblokkeerd en kan niet naar een kpnmail.nl adres, code 5.7.1

• August 30, 2026
  • 8 reacties
  • 126 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb via 2 verschillende Gmail adressen een mail doorgestuurd (van NPO start) naar een kpnmail.nl adres (van ons zelf).

Doe ik al jaren en ging tot vandaag goed.

Nu krijg ik in de gmail (beide) dezelfde foutmelding.

Foutmelding is:

Geblokkeerd.

Code 5.7.1.

Het ging in dit geval om een mail van NPO start die ik doorstuurde.

Een eigen gemaakte mail gaat wel goed van gmail.com naar KPNmail.nl adres.

Dus verzonden naar een  xxxxxxxx@kpnmail.nl vanaf een xxxxxxxx@gmail.com adres

-----------------------  

Your message wasn't delivered because the destination email system rejected your message for security or policy reasons. For example, the email address might only accept messages from certain senders, or it might not accept certain types of messages, like those larger than a specific size.

Contact the recipient (by phone, for example) and work with them and their email admin to determine what policy or setting blocked your message and what you should do to make sure that future messages from you won't be rejected.

For more information, see Status code 5.7.1.

------------------------  

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@joop2011 

Een “bounce” bericht met 550 5.7.1 Mail rejected duidt vrijwel altijd op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mail van de verzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en waar mogelijk het spamfilter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

8 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • Antwoord
  • August 30, 2026

Hallo ​@joop2011 

Een “bounce” bericht met 550 5.7.1 Mail rejected duidt vrijwel altijd op een blokkering doordat het KPN spamfilter de mail van de verzender beoordeelt als “zeker spam”.

Neem contact op met KPN Abuse, de beheerder van het spamfilter. Die afdeling kan dit onderzoeken en waar mogelijk het spamfilter bijsturen. Ze zijn bereikbaar via e-mail:  abuse@kpn.com 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

Ik heb eerder het idee dat de inhoud van die doorgestuurde e-mail een beveiliging triggert, dan dat het een blokkade is van @gmail.

Probeer de e-mail eens als bijlage te sturen ipv een forward. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

Ik heb eerder het idee dat de inhoud van die doorgestuurde e-mail een beveiliging triggert, dan dat het een blokkade is van @gmail.

Probeer de e-mail eens als bijlage te sturen ipv een forward. 

Helaas, ook dan gaat het fout.

Komt ook terug met dezelfde code.

Net een mail van Netflix via het gmail.com ontvangen.

Doorgestuurd naar een kpnmail.nl adres

En dit ging perfect.

Ligt dus aan NPO.

Zowel met doorsturen als met doorsturen als bijlage.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 30, 2026

Al e-mail contact opgenomen met KPN Abuse?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

Al e-mail contact opgenomen met KPN Abuse?

Net verzonden.

Ik hou je op de hoogte.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2026

Antwoord van Abuse is:

Bedankt voor uw bericht. De problemen die u in uw bericht omschrijft worden veroorzaakt doordat de berichten worden tegengehouden door onze spamfilters.

De filters van onze leverancier zijn op ons verzoek aangepast en u zou de berichten weer zonder problemen moeten kunnen verzenden of ontvangen.

Zeer snel geregeld.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 31, 2026

Zoals verwacht: het spamfilter. Snel opgelost.

Jasper van KPN
Moderator

Dat was mooi snel opgelost via Abuse zo te zien inderdaad ​@joop2011 🙂 In zo'n situatie kan je hen direct een mailtje sturen, dan kunnen ze het snelste met je meekijken. Voor andere e-mail situaties niet, maar hiervoor wel.