Skip to main content

Ik loop al meer dan een jaar met dit probleem en het begint me nu ondertussen wel de spuigaten uit te lopen. Net nog een paar keer proberen te bellen met KPN. De wachttijd is 3 tot 5 minuten.. hang verdorie meer dan een half uur in de wacht. Dan maar hier opzoek naar een oplossing.

 

Een aantal goede e-mails (ontvangers) komen structureel niet binnen. Dan kun je aangegeven. Hé, dit is een goede e-mail en dan los het programma het zelf op. Maar nee, dat doet hij niet. Dan moet je die e-mail doorsturen naar samples@kpnmail.nl en/of abuse@kpn.com en dan wordt het opgelost. Gebeurd ook niet. Misschien als je het structureel een stuk langer vol houdt en het blijft sturen? Nee, het werkt niet. 

 

Dus… wat dan? Kun je de online spambox uitzetten? Het is echt heeeeeeeel vervelend.

Hallo @DolfB , het spamfilter is niet uit te zetten, wordt beheerd door KPN.

 


Dan blijft de vraag…. hoe los ik dit euvel op?


Dan blijft de vraag…. hoe los ik dit euvel op?

Hallo @DolfB de mail die niet in de spambak hoort 'goedkeuren’, dan wordt die mail automatisch verplaatst naar de inbox en theoretisch zou het spamfilter daarvan moeten leren, zodat een volgende keer de betreffende mail meteen in de inbox komt, maar ik weet natuurlijk niet of de antispamsoftware een ‘snelle leerling’ is.

 


Zie mijn oorspronkelijke vraag en daar staat in dat dit dus niet het geval is. Er staat ook al een vervolg optie in die ook niet werkt. Toch bedankt voor de moeite. Iemand anders?

 


Hoi @DolfB,

Ik kijk graag met je mee, zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met postcode/huisnummer en het email adres waar het om draait? 


Hallo @Hanna_ ik heb mijn profiel bijgewerkt. Ik hoor graag wat je voor ons kunt betekenen. E-mail kun je trouwens niet invullen in het profiel. Maar met het klantnummer moet je alles kunnen terug vinden.


Zou @Hanna_ of iemand anders van @Kpn kunnen reageren?

 


Beste @DolfB,

Sorry dat het wat langer heeft geduurd voordat ik kon reageren. Ik was in overleg met de abuse-desk om te kijken of we dit kunnen oplossen. Ik begrijp dat hel heel vervelend is als e-mails in de spam box blijven terecht komen. Ik kan ook geen ‘echte’ oplossing bieden. De spam-filter zou moeten leren van het handmatig aanpassen. 

Als een email adres in de spam filter terecht blijft komen ligt dit aan het email-adres van de verzender. Dit email adres wordt dan bijvoorbeeld door meer gebruikers als spam gemarkeerd dan dat het wordt goedgekeurd. Ook is het mogelijk dat het email adres vaak naar "vervuilde” lijsten verzend, dit houdt in: veel niet bestaande/opgeheven email adressen en/of Honey-pot email adressen (adressen die speciaal gemaakt zijn om spam op te vangen). Het kan ook aan de opmaak van de email liggen. Het is dan aan de eigenaar van het email adres om hier stappen in te ondernemen. 


Eigenlijk is er maar een manier om van deze afhandeling door het spamfilter af te komen: verhuis met je mail adres naar outlook.com of gmail.


@Hanna_ is het mogelijk om die hele spamfilter voor ons eraf te halen? Aangezien we op onze computer onze een eigen spamfilter(s) hebben is het ook niet nodig en houdt het dus alleen iets tegen wat niet tegen gehouden moet worden. Liever dus géén filter dan dit.


Bij xs4all kon dat, je weet niet wat je meemaakt als je dat doet.

Citaat :

Het percentage van alle e-mail dat bestaat uit ongewenste massamail is gedaald van ver boven de 90 op het hoogtepunt naar ongeveer 80 nu. Dat is een verbetering maar het betekent nog steeds dat en ontzettend veel moet worden gefilterd om ervoor te zorgen dat wij gebruikers bijna nul spam in onze inbox vinden.

Uit de tekst van de podcast die ik in dit onderwerp ook aanhaal :

https://forum.kpn.com/e-mail-10/sommige-emails-van-mijn-werkgever-komen-in-mijn-spam-box-hoe-op-te-lossen-527831?postid=1221632#post1221632

Maar, dit argument gaat een beetje mank, de spam in je spam-map is twijfel spam, de echte spam zie niet eens, er zou idd een mogelijkheid moeten zijn om met een groene lijst te werken die boven het spam filter staat.

Ik heb wel geprobeerd om een filter aan te maken voor verplaatsing van spam-box naar in-box, maar dat wil niet / kan niet (?)