Skip to main content

Onderstaande geld voor icloud.com en kpnmail

 

Ik krijg deze week een nieuwe computer en bij het installeren van nieuwe mailprogramma's op de oude (wil testen welke lekker werkt), kwam ik er achter dat…

Thunderbird:

Kan mailtjes versturen maar krijg meldingen dat hij geen verzonden kopie kan plaatsen maar alleen lokaal. Daardoor merkte ik dat in de map 'send' op icloud.com geen bericht zichtbaar was.

Mailbird

Als ik iets verzend of iets in de prullenbak gooi, komt deze op icloud.com in een extra map gewiste items en niet in de echte prullenbak op icloud.com

Office Outlook

Ik kan deze helemaal niet installeren. Met de hulp van nick uit een oude post kan ik het uiteindelijk wel maar lopen mappen totaal niet meer. Zo krijg ik drie keer een prullenbak en krijg ik synchronisatiefouten.

 

Wat mij opvalt bij alle programma's, is dat de mappen send, spam en prullenbak zoals deze op icloud.com staan op al die programma's niet hetzelfde zijn. Zo kan ik op icloud.com iets versturen en zie ik dat alleen in mailbird terug bij verzonden items.

 

Ook bij het zoeken naar een spambericht is alleen bij mailbird dit zichtbaar. In thunderbird en Outlook krijg je helemaal geen spam te zien.

 

Hoe zit dit?

Hallo @Jeroen Ruiter onder welk protocol installeer je die mail software, POP of IMAP?

Om via IMAP alle mappen te kunnen zien  zoals je ze ook in de webmail van KPN ziet, moeten ze ook wel aangevinkt staan in de webmail om te kunnen synchroniseren.

Werkt de mail wel goed via de webmail van KPN?

 


Hallo @Jeroen Ruiter onder welk protocol installeer je die mail software, POP of IMAP?

Om via IMAP alle mappen te kunnen zien  zoals je ze ook in de webmail van KPN ziet, moeten ze ook wel aangevinkt staan in de webmail om te kunnen synchroniseren.

Werkt de mail wel goed via de webmail van KPN?

 

Ja de mail in webmail werkt goed. Merk ook dat thunderbird een extra map prullenbak aanmaakt waar verwijderde berichten in komen of dat dit in de webmail gebeurd omdat de prullenbak in thunderbird blijkbaar niet de juiste is.

Natuurlijk is alles IMAP 


Hoi @Jeroen Ruiter, ik heb hier ook niet direct een verklaring voor.
Ik zie de laatste tijd wel wat meer topics voorbij komen waar bij AVG of Avast roet in het eten gooit(hoewel dat vooral over verzenden gaat). Als je die niet gebruikt, kun je het dan eens vanaf een ander apparaat proberen?


@Jeroen Ruiter heb je t nog werkend gekregen?


We hebben niks meer gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Als dat niet zo is weet je ons te vinden!