Skip to main content

Hallo KPN,

Ik wil een wachtwoord wijzigen van een planet email adres. Daarvoor moet ik een KPN-ID aanmaken en dat koppelen aan een dienst die van jullie afneem. Dat laatste wordt moeilijk aangezien ik geen diensten bij jullie afneem. Hoe kan ik dan toch het wachtwoord wijzigen?

Hoor graag van jullie!

MisterVB

Als u geen diensten van KPN afneemt, dan heeft u ook geen planet.nl emailadres. Zo'n emailadres is niet gratis, daar moet voor betaald worden via een thuis abonnement of een email-only abonnement. 

Dus hoe zit dat bij u? In het verleden wel klant geweest maar inmiddels niet meer? Hoelang geleden heeft u opgezegd? Na opzeggen blijft het emailadres nog 6 maanden in de lucht, daarna is het weg.


Hallo Nick,

Ik heb mijn antwoord! Volgens mij is in 2019 mijn laatste KPN dienst overgegaan naar Vodafone. Het email adres is (en nu was) in gebruik als herstel adres van een ander emailadres waarvan nu (ook) de inloggevens verdwenen zijn. 

Dank voor je snelle reaktie, ik ga een nieuw plan bedenken!

Groet,

MisterVB


@MisterVB 

Misschien weet je iemand die ook een KPN abonnement heeft ? Dan kun je daar tijdelijk dat planet aanmaken zodat je in ieder geval op dat emailadres email kunt ontvangen.


@Willy22 

Ik heb een vrijwilliger gevonden echter als ik aan dat account een mail adres probeer toe te voegen, dan kan dat alleen maar een @kpnmail-adres zijn, ik krijg met geen mogelijkheid er een planet adres in. 

Heb jij een tip?

 


@Willy22

Ik heb een vrijwilliger gevonden echter als ik aan dat account een mail adres probeer toe te voegen, dan kan dat alleen maar een @kpnmail-adres zijn, ik krijg met geen mogelijkheid er een planet adres in. 

Heb jij een tip?

 

Ja, gewoon door tikken op dat toetsenbord. Het hele adres invoeren.

Het moet overigens wel een alias zijn. Een nieuwe mailbox aanmaken met een planet adres kan niet.


@Nick83 gelukt. Heb helaas geconstateerd dat het planet email adres is overleden. Daarmee eindigt het avontuur en ga ik op zoek naar een andere oplossing.

 

Diagnostische gegevens voor beheerders:

Bronserver: DB9P194MB1899.EURP194.PROD.OUTLOOK.COM

*******@planet.nl
Remote Server returned '554 5.7.1 recipient '********@planet.nl' not known'

Oorspronkelijke berichtkoppen:

ARC-Seal: i=1; a=rsa-sha256; s=arcselector9901; d=microsoft.com; cv=none;

 

Dank jullie voor de support!


@MisterVB

Als je in staat bent om dat emailadres/-alias aan te maken (bij die vrijwilliger) dan moet je daar email naartoe kunnen sturen. Deze fout snap ik daarom niet.


@Willy22 het lijkt erop dat bij het beeindigen van het contract met KPN, het planet email adres na verloop van tijd gediscontinueerd is. Ik heb een mail naar het adres gestuurd en krijg dit terug. Ik heb ook geen mogelijkheid om een nieuw planet adres aan te maken (toch?).

 


Hoe lang geleden heb je dat abonnement opgeheven ? Na opzegging blijven de bijbehorende mailboxen nog 6 maanden actief. Daarna wordt alle emailboxen die bij dat abonnement horen ook definitief verwijderd.

Maar als die vrijwilliger (die wel bij de KPN zit) een "xxxxx@kpnmail.nl” mailbox (tijdelijk) aanmaakt bij zijn eigen abonnement dan kan die vrijwilliger daar (tijdelijk) een “xxxx@planet.nl” adres/alias aanhangen en moet je daar gewoon weer email naartoe kunnen sturen.

Wil je ook email kunnen ontvangen (m.b.v. een emailprogramma) dan moet je natuurlijk ook het (tijdelijke) wachtwoord van die (tijdelijke) mailbox weten. En dat wachtwoord is dus ook gemaakt door jouw vrijwilliger.


@MisterVB

Bovendien moet je na het aanmaken van een mailbox nog een 60 minuten wachten. (ik heb dit net even zelf getest) Daarna moet het nieuwe adres gewoon te gebruiken zijn.