Skip to main content
Vraag

Hele spamlijst in een keer importeren in KPN Webmail, kan dit?

• January 11, 2025
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

In outlook (MAC) heb  ik een spamlijst/blokkeerlijst aangemaakt in het verleden en update deze dagelijks.

Omdat ik nog geregeld SPAM ontvang en de laatste tijd wat meer en vaker, wil ik de spamlijst direct in de KPN "webmail" importeren als spam/blokkeerlijst zodat ze bij de KPN al worden afgevangen.

Bij de spamlijst in het KPN dashboard kan ik echter maar 1 mail adres per keer importeren.

Ik heb er ruim meer dan honderd ondertussen, dus ondoenlijk.

Omdat de lijst over de jaren redelijk lang is wil ik deze graag, of als hele lijst in één keer als spam importeren of als hele lijst als rule importeren, echter ik zie geen mogelijk.

N.B. bij MAC Outlook kun je geen spamlist exporteren echter heb ik een scriptje geschreven van 4 regels zodat deze wordt ge-exporteerd als  txt file, als iemand interesse heeft deel ik het scriptje graag met uitleg, niets spannends. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 13, 2025

@RS020 

Ik persoonlijk heb slechts een zeer beperkte lijst met geblokkeerde afzenders. Slecht als eenzelfde  afzender vaker spam verstuurt voeg ik die afzender toe aan de lijst met geblokkeerde afzenders. Spammers gebruiken nooit lang hetzelfde afzendadres, Dus heeft het toevoegen van elk afzender van een spammer eigenlijk weinig zin. Ik heb zelfs 2 keer die lijst volledig gewist.

Verminderen van spam:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 13, 2025

Ik noteer naast het complete email adres ook de domein naam separaat in de blokkeer/spam lijst en dat heeft wel zin want vaak wordt de domeinnaam hergebruikt.

Daarnaast worden email adressen WEL hergebruikt want ze filteren op bounces in de replies zodat men weet of een email adres nog bestaat.

Het is ook raadzaam om een spam mail nooit te openen want dan weten ze ook of ie gelezen wordt .

• January 13, 2025

Ik noteer naast het complete email adres ook de domein naam separaat in de blokkeer/spam lijst en dat heeft wel zin want vaak wordt de domeinnaam hergebruikt.

Domeinnamen die worden gebruikt om op grote schaal spam te versturen worden binnen een paar uur al door providers op hun eigen spamlijst gezet. Dan heeft het geen zin meer dat die op jouw lijstje staat.

Daarnaast worden email adressen WEL hergebruikt want ze filteren op bounces in de replies zodat men weet of een email adres nog bestaat.

Dat heeft niks met de spamlijst te maken. 

Het is ook raadzaam om een spam mail nooit te openen want dan weten ze ook of ie gelezen wordt .

Als je een goed emailprogramma gebruikt zal die bij het open van een email niet zonder jouw toestemming bronnen van internet laden. Dus dan ziet de verzender er niets van.

Je lijstje bij KPN mag maar max 100 adressen bevatten. Dat zit zo vol als je het intensief gebruikt.