Skip to main content

In apple mail (iMac) wordt herhaaldelijk gevraagd om mijn kpnmail wachtwoord. Als ik dat invul is na controle van het wachtwoord de reactie dat het onjuist is. De eerste keer is via de KPN servicedesk mij een mail gestuurd hoe ik mijn wachtwoord kon wijzigen. Dat mocht evt gewoon mijn oude wachtwoord zijn. Dit loste het probleem op, maar om de zoveel dagen herhaalt dit zich. Zodra ik het hersteld heb komt er een mail binnen van KPN dat mijn account was geblokkeerd en ik mijn wachtwoord moet wijzigen en hoe dat moet. Dezelfde mail als die ik de eerste keer via de servicedesk ontving. Steeds wordt daarin aangegeven dat mijn wachtwoord om veiligheidsredenen was geblokkeerd omdat uit informatie zou zijn gebleken dat derden toegang zouden hebben tot mijn account. Zo heb ik de laatste weken nu al diverse keren mijn wachtwoord gewijzigd. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat derden iedere keer opnieuw mijn wachtwoord weten te achterhalen in zo’n korte tijd. Kortom, wat kan de oorzaak hiervan zijn en wat kan ik er aan doen?

Goedemiddag @airbag, als jij steeds e-mails van KPN ontvangt met verzoeken dat jouw account geblokkeerd is, dan is er toch wel iets aan de hand. Mijnadvies is om je computer eens laten scannen op spy en malware.


Dank voor je reactie @Jeroen_dB. Scannen van mijn computer levert op dat er geen problemen zijn gevonden.


Hoi @airbag 
Heb je de juiste mailgegevens wel ingevuld?
Meestal komt het omdat men oude poorten gebruikt.
Stel het op deze manier in:

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.

poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)

Vink TLS aan

 

Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl

Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.

Poort 587

Vink TLS aan

 

e-mail instellen

Hier staat de KPN pagina voor het instellen van je e-mail


Heb ongeveer hetzelfde probleem maar heb nog mijn telfort email-benaming, geen probleem vlgs KPN.  Daarom deze reden 2 x mijn acc. verwijderd en opnieuw ingesteld vlgs. de bestaande richtlijnen van KPN. De invul richtlijnen geven bij mij niet de juiste invulmogelijkheden weer, zoals: 1. Kan geen poort nrs. invullen. 2. Heb geen keus om TLS bij versleutelmeld. te kiezen. SSL blijft aangevinkt. 3. De melding verbinden zie ik niet verschijnen.

Dit vanwege het opnieuw installeren op een andere schijf, wegens scratchen. Het installeren van andere email-adressen lukt vlekkeloos. Het is een ramp, omdat al mijn correspondentie via de telfort e-mail verloopt. Kan iem. van KPN mijn svp rechtstreeks helpen. Kon niks zinvolvinden via internet en forum. hoor graag van u. Riggle


Ik krijg net mailtje binnen tijdens schrijven vorig bericht dat mijn account gegevens zijn verouderd, terwijl ik zojuist gewoon er mee bent ingelogd om mijn rekening enz. te checken in mijnKPN. Riggle 


Hoi @Riggle 
Er is -altijd- een mogelijkheid om de poortnummers in te kunnen vullen.
Vink automatisch uit en klik geavanceerd aan.
SSL mag ook als er geen TLS apart bij staat.
Lukt het niet vertel dan even welk mailprogramma je gebruikt en welk besturingsysteem.


Dat bericht over verouderde gegevens @Riggle kan een KPN-medewerker wel voor je nakijken.

Vul je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan weten ze wie je bent.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken


Beste @huistijger 

Ik heb de mailinstellingen die je opgaf gecontroleerd. Het klopte allemaal, behalve dat authentificatie uitgaande mail niet was ingesteld op ‘wachtwoord’ maar op ‘geen’. Is dit cruciaal? Bij inkomende mail was overigens wel voor ‘wachtwoord’ gekozen. Ik heb nog maar even niks gewijzigd.


Niet als je thuis op het KPN-netwerk blijft @airbag dan is het geen probleem.
Als het een laptop of een telefoon is die je geregeld verplaatst dan is het wel verstandig anders kun je buitenshuis geen mail verzenden.


Hallo Airbag en Huistijger, Bedankt voor jullie reactie.  Ik heb mijn profiel verder ingevuld, zoals gevraagd.

Windows 10 is het besturingssysteem.   Authentificatie uitgaande mail niet was ingesteld kon nr. invullen, want er was geen invul o.i.d. aanwezig.

Ik wacht jullie advies/reactie af. 


Hi huistijger en Airbag,  Zojuist opnieuw ingevuld.  De invulmogelijkheden zijn nog steeds het zelfde. Dus geen poort nrs om in te vullen. vakje: uitgaande server vereist verificatie op UIT gezet vlgs KPN advies. 2e regel ging vanzelf uit. Wel heb ik de namen gebruikersnaam en accountnaam ook naar mijn emailadres genoemd. (foto?)

Het heeft ongeveer 8 minuten gewerkt gewerkt. Ik kon weer testmails versturen. Maar toen deed hij het plots weer niet meer.  Ik wacht jullie advies/reactie af. Melding van u instellingen kloppen niet. U moet het wachtwoord bijwerken? Welke KPN? Zojuist ingelogd, dus werkt.  Ik wacht jullie advies/reactie af. 


Hoi @airbag Je gebruikt Apple mail?
kijk dan hier:
 


Vink Beheer verbindingsinstellingen automatisch uit Dan kun je de poorten en TLS/SSL instellen.

Voor IMAP gebruik poort 993 en de server imap.kpnmail.nl
Uitgaande mail is voor POP en IMAP hetzelfde

@Reggie heb je ook Applemail kijk hierboven zo niet vertel dan welk mailprogramma je gebruikt
@Milton459 Tell me which mail program you use.

En gebruik jullie volledige emailadres als gebruikjersnaam.
And use your full email address as username.


Nee, ik heb geen Apple. Ik draai op Win10 en stel daar mijn e-mails. IK ben zo'n duidelijk invulscherm nog niet tegen gekomen. Dan was het probleem opgelost. Mijn instellingen in Win 10 voor outlook en Gmail waren zo maar ingesteld. Zoals ik eerder meedeelde is mijn vorige schijf (SSD) gescratcht en ben ik nu weer overgeschakeld op mijn oude schijf met win 10 (intussen geupdate) waar ik mijn emailadres van Telfort weer wilde activeren nu onder Win 10, het oude onder ‘live’ had ik verwijderd.

 Riggle


OK @Riggle 
Je reageerde op een bericht wat over Apple ging zodoende.
Ik zal even zien of een windows persoon je kan helpen.


zo ziet mijn invulscherm van post nw account eruit.

 


Hallo…. Hebben jullie al iem. gevonden die mij uit de brand helpt? :slight_frown:  zoals je ziet verschillen deze schermen erg van elkaar en is de mijne niet vlgs KPN info in te vullen.


Hoi @Riggle 
Heb ze opnieuw 'achter de broek' gezeten, hopelijk reageert er nu wel iemand snel.


Goedemorgen @Riggle, van welk e-mailprogramma maak jij binnen windows 10 gebruik? Voor het standaard e-mailprogramma bij Windows 10 is er een instructie op onze website. Daar is het ook mogelijk om te kiezen voor de instructie: Handmatig instellen

Mocht je er echt niet uitkomen? Via de klantenservice (0800-0402) kan men eventueel meekijken direct op jouw computer om de juiste instellingen in te stellen. 


Had filmpje al eerder bekeken en handmatig instellen ook diverse keren geprobeerd.

Nu zit ik al een uur te wachten op medewerker via 0800-0402 die niet te vinden is.

Hij zou meekijken/overnemen en het op juiste manier instellen.  Je moet wel heel veel geduld hebben.


@Riggle 

 


Hoi @huistijger, ik gebruik inderdaad Apple mail. Mijn serverinstellingen komen overeen met het voorbeeld dat je stuurde. Niettemin bedankt daarvoor.


Patrik Pater heeft mij snel en uitstekend geholpen met het oplossen van mijn e-mail instelprobleem.

Mijn dank!!  Ik kon geen e-mail ontvangen daarom kon ik niet reageren op herhaalde forumverzoeken via mail. Sorry daarvoor alles is nu opgelost door de ervaringen  Patrick :relaxed: Â