Skip to main content

Hallo, 

Voor een klant van ons is het erg belangrijk ivm indentificatie dat hij weer toegang kan krijgen tot zijn oude kpnmail.nl adres wat hij niet meer heeft sinds geen klant meer te zijn bij KPN.

Wat zijn de mogelijkheden om dit account weer nieuw leven in te blazen zodat de diensten waarmee hij is ingeschreven via dit adres weer kan herstellen?

Als hij geen internet abonnement bij KPN heeft: geen mogelijkheden.

Enige: als hij familie/kennissen heeft die wel KPN internet hebben kunnen zij onder hun account een e-mail box maken met zijn voorvoegsel.

Door de aparte box, met als hoofdadres @ kpnmail.nl heeft ie z'n eigen ww en hebben de “eigenaren” van het abonnement er geen last van.


Bedankt @PeterG voor je nuttige en snelle reactie! We hadden inderdaad bij kennissen van mij  met KPN abonnement geprobeerd zijn oude emailadres wat al jaren niet meer bestaat aan te maken maar daar kreeg men de reactie dat het emailadres niet beschikbaar is. Mailen naar dit adres geeft echter aan dat het adres niet bestaat. Enig idee nog?


dat het emailadres niet beschikbaar is.

Het kan zijn dat het nog in quarantaine staat. Dit is tot 9 maanden na beëindiging van het abonnement. De eerste 6 maanden kun het nog gebruiken; lekker lang de tijd om al je contacten op je nieuwe adres (nieuwe provider) te attenderen. Daarna nog 3 maanden geblokkeerd om misbruik te voorkomen.

Een kpn moderator kan het vervroegt uit quarantaine halen. Daarna kan het opnieuw aangemaakt.

Overigens begrijp ik een ding niet. Hij kan toch gewoon een nieuw e-mailadres nemen (bij zijn huidige provider bijvoorbeeld) als jullie die verificatie ook naar dat nieuwe sturen…..

Ik heb de indruk dat je dit per ongeluk op '’beantwoord'’ hebt gezet. Ik zal dat eraf laten halen. Dan komt hier nog een moderator. Voor deze de gegevens van de klant in je profiel zetten. Het betr. e-mail adres kan op de regel pers. opm. geplaatst.


Hoi @PeterG bedankt wederom; het gaat erom dat het exacte oude emailadres gekoppeld is aan z’n Facebook en derhalve de enige weg om z’n FB te herstellen.


Heeft ie nooit z'n mobiele nummer bij FB ingesteld als (extra) daarvoor?

Gevonden in de Help van FB:

Ik kan mijn Facebook-wachtwoord niet opnieuw instellen omdat ik geen toegang heb tot het e-mailadres of mobiele telefoonnummer dat is gekoppeld aan mijn account.


Nee is letterlijk het enige communicatiemiddel dat aan dat FB account gekoppeld is vandaar :)


Al gekeken via de uitleg in de link?


Jazeker, deze spreekt van alternatieve emailadressen of mobiel telefoonnummer die aan het account zouden kunnen zijn gekoppeld, maar dat is niet het geval in deze. Dus is enige mogelijkheid het nog te herstellen kpnmail.nl adres.


Tja, je weet toch dat je je aan je provider gekoppelde e-mail adres kwijtraakt als je overstapt of opzegt….

Had het nog niet (helemaal) gelezen, maar zie dat als je nooit alternatieven (e-mail, 06) hebt ingesteld bij FB het onmogelijk wordt als je het oorspronkelijke e-mail adres niet meer hebt.


Tja, ik probeer ‘m alleen te helpen dus ik hoop nog op het kunnen her-aanmaken van het account via iemand anders’ KPN account. Bedankt voor het meedenken.


Hi @DataSol en @PeterG

Ik ben bang dat dit niet gaat lukken. Het e-mailadres is namelijk in gebruik door een andere klant van ons, waarschijnlijk toevallig dezelfde voor en achternaam. 

Zelf kan ik hier dus niets mee. Sterker nog, ik mag hier ook niets mee doen ivm privacy.


Oei, dat is jammer voor je klant.

Dan is helaas de enige mogelijkheid om een nieuw FB account te maken, met z'n huidige e-mailadres. Ik kan bij de FAQ van FB geen mogelijkheid vinden een account in deze situatie terug te krijgen.

Aangezien je e-mail ook je inlog/account-naam is bij FB kan je klant het account sowieso niet meer gebruiken natuurlijk. Nu het e-mailadres bij iemand anders in gebruik is.

Ben ik even blij dat ik een provider onafhankelijk e-mailadres heb/gebruik….


Hoi @Alex_P en @PeterG bedankt voor de concluderende woorden! We hebben inmiddels toch nog de klant z’n kwijtgeraakte FB wachtwoord weten te achterhalen en het account middels identiteitsbewijs weten te herstellen.


Dat is goed nieuws. Fijn dat het opgelost is.


@DataSol 

Dan wel het e-mail adres (ook voor inloggen) aanpassen !!!! Hij kan deze FB niet onder het oude e-mail adres blijven gebruiken aangezien een ander dat nu gebruikt.

En uiteraard nu ook alternatieven (alt. e-mail en het 06 nummer) invullen om te zorgen dat het naar een alternatief verzonden kan worden.


@PeterG jazeker, dat hebben we direct gedaan!