Skip to main content

Het lukt me niet om een email account in te stellen op een Samsung A54 met een telfort en Gmail account. Ik gebruik externe server imap.telfort.nl en pop3.telfort.nl, maar elke keer geeft de phone aan dat gebruikersnaam of wachtwoord niet goed zijn. Wat doe ik verkeerd?

@Grid60 

Probeer eens de KPN webmail. Als je daar kunt binnenkomen zijn gebruikersnaam en wachtwoord goed. Voor de “inkomende server” moet je - per account - een keuze maken tussen IMAP of POP.

Instellen emailinstellingen:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#/topic/e-mail/handmatig-instellen/device

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Ja, zover was ik ook gekomen. Gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed, gecontroleerd via KPN webmail. Vervolgens komt er bij het instellen van de mail elke keer de storingsmelding “Gebruikersnaam of wachtwoord niet goed” ! Bij de inkomende server IMAP en POP3 geprobeerd. Werkt ook niet

 


@Grid60 

Heb je ook de kpnmail servers geprobeerd, die van telfort moet je eigenlijk niet meer gebruiken ook al worden die meestal nog wel automatisch ingevuld door de mail apps.

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: Telfort e-mailadres invullen
Wachtwoord: wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: Telfort e-mailadres invullen
Wachtwoord: wachtwoord invullen


Bedankt voor het meedenken. Ik ben er inmiddels uit. MijnKPN had een ander wachtwoord, dan KPN WEBMAIL, daarvandaan de melding “Wachtwoord of gebruikersnaam niet juist” Hehe, we zijn eruit.


Bedankt voor het meedenken. Ik ben er inmiddels uit. MijnKPN had een ander wachtwoord, dan KPN WEBMAIL, daarvandaan de melding “Wachtwoord of gebruikersnaam niet juist” Hehe, we zijn eruit.

Ja, logisch. Dat is altijd al zo geweest. U schreef:

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn goed, gecontroleerd via KPN webmail.

Hoe kan het dan toch nog zo zijn dat het op uw smartfoon fout was?

 


Eigenlijk maakte ik een denkfout 🫣 je hebt nl. Mijnkpn en je hebt KPN webmail. Ik was van mening dat die met hetzelfde wachtwoord gesynchroniseerd waren, dat was echter niet zo. KPN webmail had dus niet hetzelfde wachtwoord. Dat heb ik nu wel gesynchroniseerd. 😄👌