Skip to main content

  

Hoi @ivomartijn, welkom op het forum!
Ongveer een week geleden hebben we hier wel een storing mee gehad maar alles zou nu weer moeten werken. Is het bij jou ook weer goed?

Dat het op een ander apparaat wel werkt (of via de webmail) is wel een indicatie dat alles goed staat aan de administratieve kant en dat er nu toch iets niet lijkt te kloppen aan de outlookinstellingen op je macbook.
Als het nog steeds niet werkt, kun je deze stappen dan nog eens doorlopen om je instellingen te controleren?
 

 

Hoi,

Het lukt mij niet om mijn @telfort mailaccount toe te voegen aan het mailprogramma op mijn Macbook.

Ik krijg de melding “controle van accountnaam of wachtwoord mislukt”. 

Met dezelfde gegevens kan ik wel in de webmail en de mail werkt nog wel op mijn iPhone met dezelfde instellingen.

Waar gaat het mis. In het antwoord hierboven wordt verwezen naar ‘deze stappen’. Maar daar staat @telfort niet tussen. 

 

*admin: afgesplitst en quote toegevoegd voor context

@Clarins :

Je bent niet de eerste die daar over klaagt. De informatie op die webpagina kan en MOET duidelijker (@ Moderators:  lezen jullie mee ???).

Je kunt alleen de daar genoemde domeinen gebruiken als je een nieuw emailadres / alias aan een bestaande mailbox wil “hangen". Als je een bestaand emailadres (bijv. …..@Telfort ) hebt kun je dat gewoon blijven gebruiken in jouw emailprogramma.

Instellen MacBook: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm


@Willy22 Goeie info. Ik zal hier werk van maken.

@Clarins : heb jij het nu aan de praat?


Helaas, lukt het nog steeds niet. Krijg nog steeds dezelfde foutmelding.


Hoi @Clarins 

Uitgebreide e-mailinstellingen

Inkomende mail:

Server imap.kpnmail.nl (als je POP gebruikt: inkomende mail pop.kpnmail.nl)

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.

poort 993 (als je POP gebruikt poort 995)

Vink TLS aan

 

Uitgaande mail:

Server smtp.kpnmail.nl

Zet identiteitscontrole op Wachtwoord.

Vul je complete e-mailadres in als gebruikersnaam en vul je wachtwoord in.

Poort 587

Vink TLS aan


Lukt het met die info van @huistijger , @Clarins ?