Skip to main content

Controleer via Blacklist KPN Mail of je IP-adres door de blacklist van KPN is geblokkeerd
Diverse malen geprobeerd, maar ik krijg niks te zien. Deze link werkt dus niet.
Bij mij gaat het eigenlijk over de mails die ik stuur via mijn mailadressen van KPN. Sturen gaat niet. Al 2 weken aan het klooien. Over gestapt van Ziggo naar KPN, maar het duurt niet lang meer, of ik ga terug naar Ziggo. Met mijn mail niks anders dan problemen. Ik heb op het moment 3 vellen papier met wachtwoorden en namen. Ook telefonisch niet opgelost. Mails sturen via webmail lukt wel. Dus wat nu?

Admin: afgepslitst van een oud topic

 

Hallo @olandiano 

 

Waarschijnlijk gebruik je niet de juiste instellingen voor de uitgaande mail, ik vermoed dat je geen authenticatie hebt aanstaan voor de uitgaande mailserver.

Je kan hier van alle vinden over mail: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm

En hier vind je de benodigde instellingen voor de servers:

Instellingen IMAP (Aanbevolen)

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

 

Kom je er niet uit, welke mailprogramma gebruik je?

 

De blacklist bestaat overigens al een hele tijd niet meer.


Hallo Gesp,

ik vermoed dat je geen authenticatie hebt aanstaan voor de uitgaande mailserver. En wat moet ik daar invullen ?

Ik gebruik al 20 jaar Mozzilla Thunderbird.

Tot zover vast bedankt, en ik ga verder zoeken.

Bij authenticatie kan ik invullen:
geen authenticatie
normaal wachtwoord

Versleuteld ww
NLTM
 


Hoi @olandiano 

Dat is gelukkig makkelijk in te stellen in Thunderbird, bij uitgaande server (SMTP) staat je KPN mailserver ingesteld, daar moet je het dan als volgt instellen:

Bij gebruikersnaam uiteraard je eigen mailaccount e-mailadres invullen.

Wachtwoord zou hij vanzelf om moeten vragen de 1ste keer en dan kan je aanvinken dat hij die moet bewaren.


Hartelijk dank, precies gedaan wat je gezegd heb. Met 1 account. En een mail gestuurd naar een ander kpn account van mezelf. Maar hij stuurt hem niet weg, en ook vraagt hij geen wachtwoord.


Staat wel de juiste uitgaande mailserver ingesteld bij dat account?

Onder accountinstellingen kan je die kiezen:

 

Je kan ook onder de Instellingen bij Opgeslagen wachtwoorden even kijken of het account daar al in staat en het juiste wachtwoord heeft, dan vraagt hij er niet om:

 


Ik heb nu dat account verwijdert , en opnieuw aangemaakt. En weer toegevoegd bij Thunderbird. En werkt nog steeds niet.


Kan je afbeeldingen plaatsen van de instellingen, wel je eigen gegevens even wegpoetsen.

Welke KPN domein gaat het om, dat is het gedeelte achter het @


Staat wel de juiste uitgaande mailserver ingesteld bij dat account?

Onder accountinstellingen kan je die kiezen:

 

Je kan ook onder de Instellingen bij Opgeslagen wachtwoorden even kijken of het account daar al in staat en het juiste wachtwoord heeft, dan vraagt hij er niet om:

 

Ik heb gekeken en het wachtwoord staat er in. 


Kan je afbeeldingen plaatsen van de instellingen, wel je eigen gegevens even wegpoetsen.

Welke KPN domein gaat het om, dat is het gedeelte achter het @

Sorry, maar ik moet nu weg, ik moet stoppen, jammer . Ik stuur wel weer een berichtje als ik terug ben. Tot zover hartelijk dank. 


@olandiano 

Authenticatie: bij mij ziet het er als volgt uit. Zie de plaatjes.

 


Kan je afbeeldingen plaatsen van de instellingen, wel je eigen gegevens even wegpoetsen.

Welke KPN domein gaat het om, dat is het gedeelte achter het @

Goedemorgen GeSp, ik ben er weer even. Ik hoop dat je hier wat mee kan doen.


Dit is van Thunderbird. Nummers 1 + 2 is hetzefde e-mailadres. En dit is bij elk emailadres wat ik heb.
 
Dit heb ik bij al mijn E-mail adressen.

Maar bij opgeslagen aanmeldingen van Thunderbird staan de mailadressen dubbel, maar met verschillende providernamen.
Dus met imap:imap.kpnmail.mail en:
https://caldav.kpnmail.nl

Dit zijn mijn gegevens zo,n beetje.

 


Ik heb net geprobeerd een mail te sturen met een van mijn adressen naar een ander adres van mij.  En zegt hij dat het bericht niet kon worden verzonden met gebruikersnaam xxxxx. Maar die gebruikersnaam had ik niet ingevuld.

Ik ben aan het denken om al mijn mails van KPN te verwijderen, ook de opgeslagen wachtwoorden etc. En dan weer opnieuw aanbieden in thunderbird. Kijken wat er dan gebeurd.


Alle instellingen zien er prima uit, identiek (op de inloggegevens na) aan wat ik erin heb staan en hier werkt het wel.

Ik denk dat het inderdaad beter is om opnieuw te beginnen, je gebruikt toch IMAP dus alle mails blijven op de server staan.

Denk wel aan eventueel lokale mappen die je onder dat account gezet hebt, die zou je dan even ergens anders heen moeten verplaatsen.

 

Als je hem opnieuw instelt zou je in principe alleen je e-mailadres en wachtwoord in hoeven te voeren en Thunderbird zou dan alle automatisch moeten instellen voor het mail account.


Hai GeSp, bedankt in ieder geval. Ik laat het hier weten of dat het gelukt is allemaal.  Ik vind het wel vreemd dat alle mailadressen er dubbel instaan, zelfs ook welke ik vorige week verwijderd heb. Ik verwijder nu alles , ook bij de opgeslagen adressen in Thunderbird. En dan laat ik het je weten. Tot zover heel hartelijk voor je hulp. 
Groetjes…

Eerst de hond weer. 


Ik heb 3 of 4 keer mijn emailaccounts toegevoegd. De laatste keer is het gelukt. Ze staan er in en ik kan versturen.  Maar het vreemde is dat ik een wachtwoord in moest vullen (anders werd hij niet verzonden) maar dan moest ik een wachtwoord invullen van een ander mailaccount. Maar tot zover is het gelukt. Ze doen het. Alleen als ik hem uitzet en opnieuw opstart dan moet ik het wachtwoord weer invullen. Maar goed, ik kan er mails mee sturen en ontvangen. 

Hartelijk dank GeSp van een mail nerd. 😁


Graag gedaan, het blijft wel vreemd dat het nu alleen op zo’n aparte manier werkt, maar zolang je nu mails kan ontvangen en versturen ben je al een stuk beter af als in het begin.


@olandiano

Dan lijkt het erop dat Thunderbird (TB) het wachtwoord niet opslaat / niet in staat is op dingen op te slaan, alleen opslaat in het geheugen maar niet op de harde schijf / SSD. Is misschien één of meerdere van de bestanden van TB gecorrumpeerd ? Dit alles omdat het versturen via de webmail wel werkt en TB een fout wachtwoord kiest.

Maak van alles een backup en installeer TB opnieuw. Of heeft jouw harde schijf / SSD een aantal “slechte plekken" ?

Ook zat in nog te denken aan “TLS”. Gebruikte Ziggo TLS 1.3 ? Zo ja dan moet eens TLS 1.2 proberen. De KPN ondersteund TLS 1.3 nog niet.


Graag gedaan, het blijft wel vreemd dat het nu alleen op zo’n aparte manier werkt, maar zolang je nu mails kan ontvangen en versturen ben je al een stuk beter af als in het begin.

Bij het abonnement van KPN heb ik mijn kpn aangemaakt. Dat heb ik gedaan met een ziggo mail omdat ik nog geen kpn mailaccount had.

Je e-mail gegevens.
Deze gegevens heb je nodig voor het instellen van je mailprogramma en het inloggen bij webmail.


Daarna heb ik een gebruikersnaam e-mail ingevuld :…….xxxxxx@kpnmail.nl
Wachtwoord e-mail : ….. xxxxxxxxxxx

Daarna 4 e-mailaccounts aangemaakt.

Maar als ik een bericht stuur (alleen de eerste keer) met een van deze accounts (alle een ander wachtwoord) dan moet ik het wachtwoord invullen van dit account hier boven. En dan stuurt hij het weg.

Ik zit al te denken om mijn accounts allemaal met hetzelfde wachtwoord te maken, dus hetzelfde als waar ik mee ingelogd ben. Misschien dat dat helpt.


@olandiano

Dan lijkt het erop dat Thunderbird (TB) het wachtwoord niet opslaat / niet in staat is op dingen op te slaan, alleen opslaat in het geheugen maar niet op de harde schijf / SSD. Is misschien één of meerdere van de bestanden van TB gecorrumpeerd ? Dit alles omdat het versturen via de webmail wel werkt en TB een fout wachtwoord kiest.

Maak van alles een backup en installeer TB opnieuw. Of heeft jouw harde schijf / SSD een aantal “slechte plekken" ?

Ook zat in nog te denken aan “TLS”. Gebruikte Ziggo TLS 1.3 ? Zo ja dan moet eens TLS 1.2 proberen. De KPN ondersteund TLS 1.3 nog niet.

Hallo Willy22

Bedankt ook voor je hulp, maar dit gaat bij mij boven me pet, dus doe ik niet. Ziggo mailadressen werken nog voor een paar maanden.  En wat heeft ziggo dan met KPN te maken? En mijn SSD heeft geen slechte plekken. Dus ik probeer het anders. En de wachtwoorden slaat TB wel op, die kan ik ook zien.


@olandiano 

Maak een nieuw KPN ID aan maar dan nu met een KPN emailadres. Want anders loop je het gevaar dat de bevestigingsemail naar een Ziggo adres wordt gestuurd en die worden na een paar maanden “uit de lucht gehaald". Of bel even met de KPN klantenservice.

Ja, je ziet de wachtwoorden wel in TB maar die worden dus niet gebruikt als je TB opnieuw start en dan begrijp ik dat TB het verkeerde wachtwoord neemt.

Als je alleen IMAP in TB gebruikt is het redelijk simpel om TB opnieuw te installeren. Eerst het adresboek exporteren en dan opnieuw TB installeren.

Controleren gezondheid SSD: draai piriform's Defraggler. Die heeft tab genaamd “health” / “Gezondheid". Dat geeft aan wat de gezondheid is van jouw SSD.

Ziggoe en KPN: Het kan zijn dat bij Ziggo TLS 1.3 wel werkt en dat je TLS 1.3 hebt aangezet in TB. Maar de KPN ondersteunt TLS 1.3 (nog) niet en dan moet je al jouw TB accounts terugzetten naar TLS 1.2.


Hoi @olandiano ,

Misschien staat hier wat informatie waar je wat verder mee kunt. Ik zou in elk geval niet je hele computer overhoop gaan halen en allerlei software gaan installeren zoals willy suggereert, want dat gaat je niet helpen.

Als je je accounts ingesteld hebt volgens deze handleiding dan zou alles moeten werken zoals het hoort, en dan doet het er ook totaal niet toe welke TLS settings er bij ziggo gebruikt worden e.d.


Hoi @olandiano ,

Misschien staat hier wat informatie waar je wat verder mee kunt. Ik zou in elk geval niet je hele computer overhoop gaan halen en allerlei software gaan installeren zoals willy suggereert, want dat gaat je niet helpen.

Als je je accounts ingesteld hebt volgens deze handleiding dan zou alles moeten werken zoals het hoort, en dan doet het er ook totaal niet toe welke TLS settings er bij ziggo gebruikt worden e.d.

Hallo Raymondt, dank je wel. Maar dat was ik ook niet van plan om iets te gaan veranderen met een of andere software.
Mijn id heb ik wel verandert, althans mijn ziggo mail. De instellingen heb ik gisteren gedaan opnieuw, en die zijn zoals beschreven. En wat ik nu wel ga doen is, mijn wachtwoorden hetzelfde maken van mijn e-mailaccounts, en dan opnieuw bij TB invoeren. Dan verwijder ik ook de wachtwoorden die TB opgeslagen heeft. En dan denk  (hoop) ik dat het opgelost is.


Hoi @olandiano ,

Misschien staat hier wat informatie waar je wat verder mee kunt. Ik zou in elk geval niet je hele computer overhoop gaan halen en allerlei software gaan installeren zoals willy suggereert, want dat gaat je niet helpen.

Als je je accounts ingesteld hebt volgens deze handleiding dan zou alles moeten werken zoals het hoort, en dan doet het er ook totaal niet toe welke TLS settings er bij ziggo gebruikt worden e.d.

Hallo Raymondt. Nou , ik heb alles verwijdert, mail adressen en wachtwoorden. In KPN en TB. Wachtwoorden bij mijn accounts allemaal hetzelfde gemaakt. E-mail adressen weer ingesteld bij TB. Met alle mail adressen een mailtje gestuurd, maar het eerste mailtje wat ik stuur, en maakt niet uit met welke account, dan vraagt hij toch het wachtwoord. Maar goed, ik stop er nu mee, want ik heb er mijn buik van vol. Ik kan in ieder geval mails sturen en mijn veranderde mail adres doorsturen. 
Hartelijk dank voor jullie hulp.


hi @olandiano ,

dat ie bij het eerste mailtje om het wachtwoord vraagt is volkomen normaal. In het schermpje waar je dat wachtwoord in moet typen, hoort volgens mij ook een vinkje te zitten die je aan moet zetten zodat ie het onthoudt. Als je dat doet zal ie daarna er niet meer om vragen.


hi @olandiano ,

dat ie bij het eerste mailtje om het wachtwoord vraagt is volkomen normaal. In het schermpje waar je dat wachtwoord in moet typen, hoort volgens mij ook een vinkje te zitten die je aan moet zetten zodat ie het onthoudt. Als je dat doet zal ie daarna er niet meer om vragen.

Hallo Raymondt, 
Bedankt, ik zal eens uitloggen en opnieuw inloggen, kijken of dat ik dat vinkje ziet. En anders laat ik het zo. Hartelijk dank,