Skip to main content

Ik kan op oude mailtjes en adressen niet meer terugvinden op mijn computer. Als ik een naam intyp bij de zoekbalk krijg helemaal niets, terwijl ik die adressen wel op mijn telefoon kan opzoeken. Hoe verhelp ik dit? 

@CecileH

Niet toevallig recentelijk een update gekregen voor jouw computer ? 

Kijk eens in de (KPN) webmail of de emails daar nog wel staan. Het kan ook afhangen van het protocol (POP of IMAP) dat je gebruikt op jouw computer en telefoon. Wat staat er bij “inkomende server” bij elk account ? Staat daar bijv. “POP.kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl” ?


Hallo @CecileH, welkom op het KPN forum! Als je e-mails niet op jouw PC kan vinden, maar wel op jouw telefoon, dan heb je mogelijk gebruik gemaakt van de POP instellingen. Met POP instellingen kan je jouw e-mail namelijk maar op één apparaat bekijken. Wil je jouw e-mail op meerdere apparaten tegelijk bekijken, dan kan je IMAP instellingen gebruiken.

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Ga naar onze website voor meer informatie over het gebruik en instellen van jouw e-mail.


Hallo Denise

Bedankt voor je antwoord, maar waar vind ik de plek waar ik die Imap instellingen moet wijzigen? 


Hallo @CecileH binnen je email softwarepakket.

 


En waar vind ik het email softwarepakket? Sorry hoor ik ben een nul met computerdingen.

 


Hallo @CecileH ik bedoel dat je de mail op kunt halen via de KPN-webmail in de browser of dat je zelf een softwarepakket voor de mail hebt geïnstalleerd, Outlook bijvoorbeeld.

 


@CecileH

Welk emailprogramma gebruik je ?


Outlook. Met dat programma heb ik trouwens ook problemen. 


@CecileH 

Probeer eens of je op Seniorweb een oplossing kunt vinden voor die problemen met Outlook.


Is het nog gelukt, @CecileH


Hoi Willy22 Dat lijkt me een goed idee. Dank je wel

 


Nee Denise het is nog niet gelukt. Ik weet niet waar ik die IMAP instellingen kan vinden op mijn computer. 


Op onze website vind je instructies voor het instellen van e-mail op de PC of laptop. Je kunt hier jouw Outlook versie, bijvoorbeeld Outlook 2019, selecteren. Stap voor stap leggen wij je met plaatjes uit hoe je jouw e-mail kunt instellen. Kom je er zo uit? Lukt het niet, dan is het misschien beter om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402 (gratis). Mijn collega's hebben een programma waarmee ze op jouw computer kunnen kijken. Zo kunnen ze je nog beter helpen.


super, ga ik doen. Dank je wel