Skip to main content

Kennelijk heeft mijn probleem een paar jaar geleden ook al gespeeld, maar ik vond geen oplossing. Ik probeer een mailaccount @planet.nl toe te voegen aan mijn bestaande Outlook 365. Tot een week geleden werkte dat account prima maar toen moest ik mijn wachtwoord wijzigen. Via webmail, telefoon en tablet geen probleem, maar op mijn laptop lukte het niet. Account verwijderd en geprobeerd opnieuw toe te voegen. Het blijft hangen op “we kunnen geen verbinding maken met de SMTP-server”. Vandaag een halve ochtend aan de telefoon gehangen met de KPN-helpdesk, maar die komen er ook niet uit. Het zou een fout kunnen zijn van Microsoft maar misschien ook van Avast. We hebben geprobeerd een andere poort te gebruiken (465 i.p.v. 587) maar ook dat gaf geen resultaat. Heeft iemand een suggestie? Uiteraard ga ik ook Microsoft en Avast hierover benaderen.

Zet Avast eens uit. Meerdere virusscanners gooien momenteel roet in het eten bij de smtp server van KPN. Waaronder ook Avast.


Zet Avast eens uit. Meerdere virusscanners gooien momenteel roet in het eten bij de smtp server van KPN. Waaronder ook Avast.

Ook ik denk dat avast hier de veroorzaker van het probleem is.

Zelf heb ik geen enkel probleem met het aanmaken van een @planet.nl account in Office 365. Zie 

 


Dank. E-mail schild van Avast tijdelijk uitgezet en toen werd de account onmiddellijk toegevoegd. Maar helaas, nu loop ik ertegenaan dat ik geen mail kan verzenden. Ook Avast?


Ja dat is ook Avast, je kan daar scannen op uitgaande email uitschakelen, zie deze pagina:

https://support.avast.com/nl-nl/article/antivirus-shield-settings/#pc

En dan tabblad E-MAILSCHILD:

 


Yes, dat werkt. Maar ik vind het raar dat je een standaardbescherming moet uitzetten om normaal te kunnen werken. Ik heb dit ook bij Avast aangekaart maar overweeg om naar een ander antivirusprogramma over te stappen.


Neem dan i.i.g. geen AVG, dat is van Avast en kent dezelfde problemen, ook heb ik al een melding gezien dat het met Bull Guard ook niet werkt, Bull Guard is van Avira wat weer van Norton is, of die laatste 2 het probleem ook hebben weet ik niet.

Ik gebruik ESET Internet Security en bij mij werkt het allemaal nog, ook het verzenden van mail via de KPN mailserver.

Elk antivirus programma heeft trouwens wel eens problemen, meestal worden die snel opgelost maar dit vind ik wel lang duren bij AVG en Avast.