Wat vervelend dat het sturen van een e-mail niet lukt. Wat gebeurt er precies als je een mail wilt versturen? Zie je foutmeldingen? En welk programma gebruik je hiervoor?
Heb je deze stappen al doorlopen? Want sinds een poosje moet je authenticatie aan hebben staan in de instellingen.
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail
Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Werkt het ook niet via de KPN webmail @van den munckhof-Samson ???
https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
Hallo KPN,
Zie onderstaande...dit krijg ik als ik een mail wil versturen
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Hallo @van den munckhof-Samson , de beveiliging om mail te verzenden is aangescherpt, verificatie c.q. authenticatie moet aan staan bij smtp poort 587.
Succes
Ook ik kwam er bij toeval achter dat mijn mails op mijn computer (Outlook, Microsoft office 2010) niet meer verstuurd worden. Geen foutmelding dat mail niet verstuurd wordt. Mails komen wel binnen.
Als ik bij E-mail settings een "Test acount settings" doe krijg ik wel een foutmelding ”Outlook cannot connect to your outgoing (SMTP) server"
@JanD verwijst naar poort settings, maar in het scherm E-mail settings hen ik niet de mogelijkheid om iets van poorten in te stellen.
Op de pagina's van KPN pagina's staat dit ook niet vermeld.
Stel e-mail outlook 2010 in of verwijder | KPN
Opmerking: Via mobiel kunnen mails wel verstuurd worden.
@Rinusl
"Microsoft is gestopt met de ondersteuning voor 'Outlook 2010' sinds 23 oktober 2020."
Ik raad aan om toch eens wat nieuwers te nemen. Het kan zijn dat door oude niet-ondersteunde TLS-protocollen je mail niet meer werkt. Of je poort moet je instellen.
Maar ik raad aan om te upgraden, of een ander mailprogramma te gebruiken, zoals bijv. Thunderbird.
@AriënC
Dat microsoft stopt met de ondersteuning, wil niet zeggen dat iets niet meer werkt. Alleen dat ze geen updates meer uitbrenegn.
Als er nu door KPN iets gewijzigd is waardoor mails niet meer verzonden worden hadden ze dan i,.i.g. wel moeten communiceren. Als was het maar dat ze een mail hadden gestuurd dat oudere mailprogramma's (zoals Outlook, Office 2010) niet meer ondersteund worden. Dan had ik de mogelijkheid gehad om daar vooraf iets aan te doen. Ik heb nu ook geen idee wanneer de wijziging is ingegaan en dus ook geen idee hoeveel mails er dus niet verstuurd zijn.
Mocht "Outlook, Office 2010" niet meer gebruikt kunnen worden dan is de informatie op KPN website dus ook achterhaald. Stel e-mail outlook 2010 in of verwijder | KPN
Op stap 6 van de 7 worden de poorten ingesteld.
Na de info op Apparaathulp E-mail instellen - Outlook 2010 - E-mail - Handmatig Instellen | KPN
gevolgd te hebben kreeg ik nog een foutmelding over certificaten. Ook die heb ik op kunnen lossen en nu werkt het weer. Oude mails zijn nu alsnog verstuurd.
@AriënC ik zal morgen toch maar eens gaan kijken of Thunderbird een alternatief is.