Skip to main content

ik kan op mijn laptop geen mail neer verzenden via mijn hetnet account. 

er komt wel mail binnen. 

ik werk met outlook office 365 family.

hoor graag een oplossing.

Sinds enkele maanden moet verificatie c.q. authenticatie aan staan bij het verzenden van mail via SMTP poort 587 STARTTLS @msm bij de ….@kpnmail.nl


had deze account verwijderd van de laptop en krijg het nu niet meer geinstalleerd in outlook 

 


Hoi @msm, welkom op het forum. Wat gebeurt er precies als je een bericht probeert te versturen? Je zegt dat het niet werkt, maar krijg je dan een foutmelding of gebeurt er iets anders? Voordat we een mogelijke oplossing kunnen noemen, moeten we eerst weten wat er aan de hand is.

Loop voor de zekerheid de instellingen van de mailbox zoals ze hier worden beschreven: E-mail instellen, gebruiken & problemen oplossen.


Ik had het account (hetnet.nl) van de laptop gehaald en wilde het daarna er terug opzetten maar dat lukt niet meer. Ik kan het wel installeren op mijn telefoon en andere computer. Ligt dus niet aan de inlog en server gegevens.

hij zegt dat ik contact op moet nemen met de e-mail beheerder 
Ik werk op alle 3 apparaten met Outlook versie 2310


Hallo @msm 

 

Waarschijnlijk is het outlook profiel beschadigd, je kan proberen of je met het hulpprogramma van Microsoft het profiel kan repareren: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/uw-outlook-e-mailverbinding-herstellen-door-uw-profiel-te-herstellen-4d5febf6-7623-486b-9a9f-d5cfc4264af3

 

Mocht herstel niet werken dan kan je ook het profiel verwijderen en opnieuw aanmaken, je verwijderd daarmee alle ingestelde mailaccounts.

Verwijderen kan via menu optie Bestand en dan:

Daarna outlook opnieuw opstarten om een nieuw profiel aan te maken en de mailaccounts opnieuw in te stellen.