Skip to main content

kan ik een hetnet mailadres aanmaken en deze koppelen aan een .kpnmail mailadres.

het oude adres van hetnet is namelijk verlopen en nu bestaat dit account niet meer. wel heb ik nog een kpnmail account en zou dan mijn oude hetnet mailadres willen koppelen als alias

Ik kan namelijk alleen maar @kpnmail adressen toevoegen via mijn kpn account


Halo @Stobben09 
Je kan ook een hetnet mailadres aanmaken als extra e-mailadres (alias).

Het snelst kan je inloggen via https://email.kpn.com/ dan kom je direct bij je KPN e-mail instellingen
Dan vermijd je de lange (om)weg in MijnKPN en hoef je niet twee keer in te loggen.

Je ziet dan het overzicht van jouw e-mailaccount(s). Door op een account te klikken krijg je een overzicht van de extra e-mailadressen (aliassen) in dat account. Hier kan je het hetnet adres als ‘extra e-mail adres’ toevoegen. Laat je niet verwarren door de toevoeging @kpnmail.nl die vanzelf verdwijnt zodra je het hele e-mailadres intypt.

Pas op: als het hetnet adres nog niet zo lang geleden ‘verlopen’ is, dan kan er nog een automatische reservering op staan waardoor je een foutmelding “adres is niet beschikbaar” kan krijgen.
Deze quarantaineperiode van drie maanden kan door KPN voortijdig worden opgeheven.


Dank Ruud, gelukt!

Dit was exact de info die ik nodig had. ook zat nog een blokkade op het adres, welke nu is opgeheven en de alias is succesvol aangemaakt.

Groet, Marc