Skip to main content

ik kan sinds 19 mei geen mail meer verzenden vanuit Outlook 2019 met mijn hetnet-account en POP-instellingen vanaf mijn pc. Alle instellingen zijn conform specificaties van KPN ingevuld, wachtwoord klopt, want ik kan wel via webmail verzenden. Mail ontvangen werkt wel.

@JR60 

Dan moet je waarschijnlijk ook - per email account in Outlook - de "verificatie / authenticatie” opties in vullen en aanvinken bij de uitgaande SMTP emailserver. Dat is tegenwoordig een extra vereiste van de KPN dat stukje bij beetje (verder) wordt uitgerold.


Hoi @JR60 , dan staat de uitgaande server (SMTP) niet goed ingesteld. Met de volgende server-instellingen in Outlook 2019 kan ik met mijn hetnet account probleemloos mail versturen.

Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie (gebruikersnaam en wachtwoord) sinds enige tijd bij KPN verplicht. Dit wordt geleidelijk voor alle klanten ingevoerd.


@WMG-N 

ik heb deze instellingen overgenomen van de KPN-site:

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

De enige boodschap die verschijnt is dat er iets misgegaan is en dat de instellingen niet opgeslagen zijn in Outlook.


@WMG-N 

Bedankt voor je reactie, het werkt weer zoals het hoort


Dat is mooi @JR60 , wat stond er verkeerd? Wat was de noodzakelijke aanpassing?


@RBxx 

De volgende instelling was eerder niet aangevinkt:

 

Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist.

x Dezelfde instellingen gebruiken als voor de server voor inkomende email

Het zou handig zijn als KPN dit ook bij hun POP-instellingen zou vermelden

 

groeten Jan


@JR60

Een klein misverstand: Die extra “authenticatie” eis geldt voor de “uitgaande server” (SMTP server). En dit is onafhankelijk van de POP of de IMAP protocollen welke voor de “inkomende server" zijn.

Goed dat het weer werkt !!!!!


Reageer