Skip to main content
Vraag

Hetnet mail komt veel later binnen op mijn Apple apparaten

• 27 januari 2025
  • 19 reacties
  • 130 keer bekeken

Sinds enkele weken heb ik problemen met het binnenhalen van e-mail (hetnet) op Apple devices (soms komt het na een paar dagen ineens wel weer binnen, maar nu al niet meer sinds vrijdag). Op mijn Windows laptop en via webmail werkt het wel. Alle instellingen op de Apple devices staan goed. 

Wat gaat er mis? 

19 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2241 reacties
  • 27 januari 2025

Krijg je foutmeldingen? Wat gebeurt er dan precies?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3450 reacties
  • 27 januari 2025

@Inge82 

Misschien is jouw account gehackt ? Begin allereerst met veranderen van ALLE wachtwoorden, inclusief het KPN ID. En zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17441 reacties
  • 27 januari 2025

Niet zo hard van stapel lopen ​@WMG-N . Regelmatig een nieuw wachtwoord is een goede zaak, maar laten we eerst wachten op de antwoorden op de volgende vragen.

AriënC schreef:

Krijg je foutmeldingen? Wat gebeurt er dan precies?

Dag ​@Inge82 , heb je al gekeken op de KPN website?
E-mail (kpnmail), KPN Webmail en e-mailadres instellen | KPN

Daar vind je aanwijzingen voor E-mail instellen, gebruiken en problemen oplossen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Nee, ik krijg geen foutmeldingen. En op andere apparaten komt de mail wel binnen. Dus met het wachtwoord is ook niets aan de hand. Het gaat echt alleen om Apple apparaten. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 216 reacties
  • 28 januari 2025

Ik krijg de mails op mijn werk iPad altijd zo'n 15 minuten later dan op de Android telefoon, waarschijnlijk gaat dat over een andere server is mij verteld. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3450 reacties
  • 28 januari 2025

@Inge82 

Niet toevallig recentelijk een update gehad voor jouw Apple apparaten ?

Dit wil ook nog wel eens helpen. Dit kun je alleen doen als je IMAP accounts hebt. Verwijder het account en maak het weer aan. Lukt het nu beter ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 januari 2025

Nee, volgens mij recent geen updates gehad. En ik  vind het nogal spannend om het email account eraf te gooien. Krijg ik dan mijn mailhistorie wel terug?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3450 reacties
  • 28 januari 2025

@Inge82 

Dit is geen probleem bij een IMAP account op jouw apparaat want dan staat de email op de KPN emailservers. Dan staat er bij de eigenschappen bijv. “IMAP.kpnmail.nl" als inkomende server.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@Inge82, zoals je merkt denken we hier in de community graag met je mee, ik zie dat je al goede tips gekregen hebt.

Ben je intussen verder gekomen daarmee? Goed om te weten dat andere apparaten wel goed werken. De juiste e-mailinstellingen zijn heel belangrijk. Je kunt er ook voor kiezen om je e-mailinstellingen eerst even te controleren, voordat je het account er af gooit, als je dat prettiger vindt. Ook daarvoor kan je de link gebruiken die ​@RBxx al deelde:

RBxx schreef:

Dag ​@Inge82 , heb je al gekeken op de KPN website?
E-mail (kpnmail), KPN Webmail en e-mailadres instellen | KPN

Daar vind je aanwijzingen voor E-mail instellen, gebruiken en problemen oplossen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7778 reacties
  • 29 januari 2025

Beste ​@Inge82 binnen je apparaten kun je de frequentie instellen wanneer er gekeken moet worden naar nieuwe mail, misschien kun je dat nog aanpassen naar een kleinere tussenruimte, bijvoorbeeld van1x per half uur 1x per kwartier.

Op sommige apparaten kun je in plaats van een tijdsinterval ook instellen, binnenhalen zo gauw als het beschikbaar is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 29 januari 2025

Dank voor alle reacties! Ik heb het account verwijderd en weer toegevoegd en het lijkt weer te werken. Dat wil zeggen; de mail wordt weer binnen gehaald. Nu maar hopen dat dat zo blijft. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

Beste mensen, het probleem blijft helaas bestaan! Ook nadat ik het account verwijderd en weer toegevoegd heb. Heeft iemand nog een idee?

wjb
Superuser
  • 74214 reacties
  • 30 januari 2025

Welk mailprogramma gebruik je?

Als je dat mail programma opent worden de mails dan wel direct opgehaald?

Het issue is dat als een mail in webmail getoond wordt deze ook beschikbaar is voor jouw mailprogramma en dat het dan zo lijkt te zijn dat jouw mailprogramma geen verbinding krijgt/maakt met de mailserver van KPN. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

Jahoor, in de webmail en ook op mijn Windows laptop wordt de mail gewoon binnen gehaald. 

Ook met andere mailaccounts (anders dan KPN) heb ik geen problemen op Apple devices. De mevrouw van KPN die ik gister aan de telefoon had gaf aan dat het aan Apple ligt. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet, omdat ik met andere accounts dus geen problemen ervaar.  

wjb
Superuser
  • 74214 reacties
  • 30 januari 2025
Inge82 schreef:

De mevrouw van KPN die ik gister aan de telefoon had gaf aan dat het aan Apple ligt.

Dat vermoeden heb ik ook immers op jouw Windows laptop wordt de mail wel netjes binnengehaald.

Gebruik jij “Apple mail”?

Op wat voor een apparaat ervaar je dat probleem?

Maak je gebruik van iCloud+?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

Ik gebruik geen Apple mail. ICloud+ weet ik niet. 

Zou het wellicht nog helpen als ik het account op een andere manier toevoeg? Ik heb nu gekozen voor ‘Andere’. Maar wellicht werkt het beter als ik kies voor een ander systeem (outlook, microsoft exchange oid)?

Ik blijf het vreemd het vinden dat het tot voor kort prima heeft gewerkt, het gister werkte nadat het account weer had toegevoegd en vandaag weer niet meer. 

wjb
Superuser
  • 74214 reacties
  • 30 januari 2025
Inge82 schreef:

Ik gebruik geen Apple mail.

Welk mailprgramma gebruik je dan?

En je doet er zeer verstandig aan op imap te gebruiken.

Plaats anders eens screenshots van hoe je jouw emailaccount ingesteld hebt staan.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 30 januari 2025

Als je account toevoegt heb je keuze uit diverse mailprogramma's, en ook uit de optie “Andere”. Die heb ik gekozen.

Alle mailinstellingen staan goed. Dat heb ik gister met de KPN dame doorgenomen.

wjb
Superuser
  • 74214 reacties
  • 30 januari 2025
Inge82 schreef:

Als je account toevoegt heb je keuze uit diverse mailprogramma's, en ook uit de optie “Andere”. Die heb ik gekozen.

Alle mailinstellingen staan goed. Dat heb ik gister met de KPN dame doorgenomen.

Jammer dat je niet kunt aangeven welk mailprogramma (app) je gebruikt.

Zonder screenshot(s) van de instellingen voor dat emailaccount kan ik niet vaststellen of het probleem wellicht daar in zit.

Reageer