Skip to main content

Ik heb mijn laatste factuur in april betaald, maar ik kan mijn hetnet mail niet meer inzien. Hoe kan ik dit alsnog mogelijk maken?

Groet Guido

Hallo @gaststar46 ,

Als je jouw KPN Internet abonnement opzegt, dan worden ook daaraan gekoppelde e-mail accounts opgezegd. KPN houdt ze daarna nog een half jaar “in de lucht” om je in staat te stellen de overgang naar een nieuwe e-mailprovider te regelen.

Je kan dit verlies voorkomen door bij het opzeggen aan te geven, dat je de e-mailadressen wil behouden in een e-mail only abonnement. Dat kost €7,50 per maand.

Bel met KPN via 0800 0402 en vraag of de afdeling opzeggingen dit nu nog voor je kan regelen. :fingers_crossed::fingers_crossed:In principe ben je te laat, maar wie weet kan KPN nog wat voor je doen.


Welkom bij ons op het forum @gaststar46, Noordzee heeft je zo te zien al op weggeholpen. De afdeling die hij noemt is de enige die de e-mailadressen mogelijk nog kan behouden. Heb je hen al kunnen spreken?


Ik denk dat het te lang geleden is om het nog te herstellen helaas.


Als het adres al uit de lucht is zal het niet meer te herstellen zijn inderdaad. Als contacten of bedrijven/organisaties jouw Hetnet-adres nog kennen, kan je jouw nieuwe e-mailadres aan hen doorgeven. Op die manier kunnen zij jou blijven bereiken.


Dat is nu net het probleem, vaak sturen ze als bevestiging een mail naar mijn oude mailadres en dat kan ik dan niet meer inzien. Dan moet ik administraties gaan bellen en meer van dat. Vandaar de vraag.


Misschien is dit een optie.

Als je nog familie/vrienden/kennissen hebt die nog bij kpn zijn kun je ze vragen om een e-mail box te maken (dus geen alias onder hun huidige adres!) met je oude adres.
→ Dat moet dan wel eerst met @kpnmail.nl erachter voor het hoofdadres van de box. Daarna kan er onder dat adres één alias met de toevoeging @hetnet.nl gemaakt worden. En voor de @ wat je … voor de @ had.

Email aanmaken en aliassen kan via email.kpn.com.

Jij kunt dan op die box inloggen met aparte gegevens zonder dat die kennis er 'last’ van heeft.

Mogelijk moet de moderator het oude adres dan wel effe uit quarantaine halen. Ik weet niet wanneer je adres uit de lucht is gegaan, maar de quarantaine is de eerste 3 maanden na dat moment.