Skip to main content
Beantwoord

Hetnet mailaccount vraagt ineens om wachtwoord. Storing of hack?

• February 11, 2025
  • 9 reacties
  • 146 keer bekeken

Zomaar ineens krijg ik op m'n galaxy gsm de melding dat ik mn wachtwoord moet intypen.

Dat gedaan hebbend blijf ik dezelfde vraag krijgen. Is dit tgv een storing, of wordt ik gehackt?

En, hoe krijg m'n hetnet mail weer werkend?

Beste antwoord door Diedjo

Het adres uit de mail-app halen, hielp niet.

Daarna met de helpdesk gebeld, waarna na enige tijd bleek dat de helpdesk wel in mijn mail kon (na geven van het PW), maar ik nog steeds niet.

Vervolgens mijn wifi uitgezet en  nogmaals propberen in te loggen…….., en zowaar ik zag nieuwe mails !!

Na enige tijd ook weer gewoon mijn wifi aangezet, en toen bleek het nog steeds te werken. Ik begrijp niet wat en waarom het niet werkte en even via 4G uiteindelijk wel. Wie het weet mag het zeggen.

Eind goed.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 11, 2025

​@Diedjo 

Welk mail app gebruikt u?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2025

Probeer eens in te loggen met jouw wachtwoord op de webmail?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@Diedjo, als je naar de KPN webmail gaat, kun je dan wel inloggen met het wachtoord en e-mailadres? Mocht het daar ook niet werken, reset dan eens jouw wachtwoord. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 14, 2025

Het is nogal vreemd. Webmail is geen probleem. Ook met outlook op m'n PC is er geen probleem, en nog vreemder is dat de mail app op m'n Samsung tablet ook werkt! Helaas niet dus op m'n telefoon (Samsung Galaxy A53), die ik het meest raadpleeg.

voor inkomende mail: IMAP: imap.kpnmail.nl, SSL, poort 993

voor uitgaande mail: smtp.kpnmail.nl, TLS (?), poort 587

BVD

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 14, 2025

Beste ​@Diedjo het helpt wel eens de cache van de app te legen, de app te stoppen en te herstarten, de app verwijderen en herinstalleren, in die volgorde, als het eerste advies niet helpt dan de volgende stap proberen.

Succes.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Het advies is dan toch om de e-mail app op de Samsung A53 in zijn geheel opnieuw in te stellen ​@Diedjo. Met het wachtwoord en e-mailaccount is dan verder niets mis, aangezien het wel op andere apparaten en de KPN webmail werkt. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2025

Ik ga het proberen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • February 24, 2025

Het adres uit de mail-app halen, hielp niet.

Daarna met de helpdesk gebeld, waarna na enige tijd bleek dat de helpdesk wel in mijn mail kon (na geven van het PW), maar ik nog steeds niet.

Vervolgens mijn wifi uitgezet en  nogmaals propberen in te loggen…….., en zowaar ik zag nieuwe mails !!

Na enige tijd ook weer gewoon mijn wifi aangezet, en toen bleek het nog steeds te werken. Ik begrijp niet wat en waarom het niet werkte en even via 4G uiteindelijk wel. Wie het weet mag het zeggen.

Eind goed.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Soms kan de techniek gekke dingen doen, die niet altijd te verklaren zijn ​@Diedjo. In ieder geval goed om te lezen dat jouw e-mail weer goed werkt!Â