Skip to main content

Voor mijn schoonvader wil ik het wachtwoord wijzigen voor zijn e-mail account ***@hetnet.nl. Het account wordt niet zichtbaar als ik inlog bij zijn KPN account zijn KPN ID of klantnummer. Het emailadres zat ooit bij zijn oude werkgever. De afschrijving van de kosten zien wij ook niet vanaf zijn bankrekening.

Hoe kunnen wij nu verder?

Beste @SmartStart Emmen,

Log je in met hetnet.nl-account? 🤔 Als je dit gedaan hebt zie je dan de gegevens van jou schoonvader? Voordat je inlogt bij MijnKPN kun je de mailadres plaatsen en daarna op “wachtwoord vergeten” klikken. Dan zou je die wachtwoord kunnen wijzigen. 

 


Hi Dennis,

Ja dit mailadres is ook gebruikt bij het aanmaken van zijn MijnKPN. Daar kunnen wij wel inloggen, maar bij email staat er niks. Ook bij producten staat dit er niet, en op de facturen staan alleen de mobiele nummers van hem en zijn vrouw. 

Het is ook nog een beetje onduidelijk of het emailadres (ondanks dat zij hem nog gebruiken op een oud samsung mobieltje) onder hun klantnummer staat. 

Met vriendelijke groet,

 

Mitchel 


@SmartStart Emmen misschien heb je hier wat aan:

Hulp bij het instellen van je mobiele telefoon, tablet en smartwatch


Wat heb ik hier precies aan?

Zonder wachtwoord kom ik natuurlijk niet heel ver…

 


@SmartStart Emmen 

Als je een mobiel abonnement neemt (bijv. bij de KPN) dan komt dat zonder emailaccount. Je zult dan zelf een ander (betaald) emailabonnement moeten regelen (bijv. bij de KPN) om email te kunnen versturen en ontvangen. Dat is waarschijnlijk de reden dat je in Mijn KPN geen gegevens ziet staan over een mogelijk emailabonnement.

Dan zul je waarschijnlijk bij die werkgever moeten kijken voor dat emailabonnement.


Hi Wmg-N,

Ik denk dat ik wat cruciale informatie niet heb genoemd.

Mijn schoonvader heeft een emailadres in gebruik die bij zijn oude werkgever zat. Uiteindelijk wouden zij van dat abonnement af en hebben zij (schoonvader en moeder) met KPN afgesproken een email-only abonnement te krijgen. 

Dit gaat een aantal jaren goed tot de laptop het begeeft. Nu willen wij inloggen maar weten zij het wachtwoord niet meer.

Dit zou via MijnKPN aan te passen zijn maar hier staat dus geen thuis-product. Als wij de email willen toevoegen wordt er gevraagd om klantnummer, postcode-huisnummer en laatste 3 cijfers van bankrekening.

Alle gegevens hebben wij. Zowel van schoonouders, en ook van oud werkgever. Hoe wij het ook proberen, nergens wordt het herkend. Dus klantnummer, adres em bankrekeningnummer oud werkgever, en van schoonouders idem dito. Het enige wat nu wel werkt is dat de email nog op een oude samsung galaxy 3? gebruikt wordt. 

 

Zodra wij het wachtwoord weten kunnen wij verder, maar dat wachtwoord is dus nu het probleem. 

 

Kan jij hier iets meer mee?

 

Heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval. Wordt zeker gewaardeerd


@SmartStart Emmen 

Ik heb hier niet direct een goed idee wat je hier moet doen maar ik heb wel wat suggesties.

Kun je op de Samsung het wachtwoord zichtbaar maken ? Ik persoonlijk zou zeggen: Je MOET voor het KPN ID een ander wachtwoord gebruiken. (denk: het zo moeilijk mogelijk maken voor hackers).

Heb je al jouw “email only” account aan jouw KPN ID gekoppeld ? Pas daarna wordt het emailadres zichtbaar in Mijn KPN.

Heb je nog een ander emailadres bijv. jouw KPN emailaccount of bijv. een GMail adres ? Gebruik dat dan voor het KPN ID. Dan wordt de bevestigingsemail daarnaar gestuurd en kun je het daar gebruiken om binnen te komen. Als je eenmaal bij Mijn KPN dingen hebt veranderd moet je direct een nieuw KPN ID aanmaken met een KPN emailadres.


Kun je op de Samsung het wachtwoord zichtbaar maken?

​​nee dit lukt helaas niet. 

 

Je MOET voor het KPN ID een ander wachtwoord gebruiken. (denk: het zo moeilijk mogelijk maken voor hackers).

Het KPN-ID is inderdaad aangemaakt op het hetnet-emailadres. Ook daar komen wij in. Dat wachtwoord is bekend, maar is dus niet het wachtwoord van het email account.

Heb je al jouw “email only” account aan jouw KPN ID gekoppeld ? Pas daarna wordt het emailadres zichtbaar in Mijn KPN.

Dat is hetgene waar wij ook stuk op lopen. Om deze toe te voegen vraagt hij om klantnummer, postcode-adres en laatste 3 cijfers van bankrekeningnummer. Hier hebben wij zowel de gegevens van schoonouders als oud werkgever ingevuld, maar hij geeft aan dat hij met de gegevens niks kan vinden. 

Heb je nog een ander emailadres bijv. jouw KPN emailaccount of bijv. een GMail adres ? Gebruik dat dan voor het KPN ID. Dan wordt de bevestigingsemail daarnaar gestuurd en kun je het daar gebruiken om binnen te komen. Als je eenmaal bij Mijn KPN dingen hebt veranderd moet je direct een nieuw KPN ID aanmaken met een KPN emailadres.

Hebben wij ook geprobeerd maar hij gaat het email-only abonnement niet vinden.


ik denk dat alleen een KPN medewerker je hiermee kan helpen, die kan wellicht op e-mail adres zoeken, dus vul dat hetnet e-mail adres in bij Persoonlijke opmerkingen in je profiel (kunnen alleen medewerkers van KPN zien) 


ik denk dat alleen een KPN medewerker je hiermee kan helpen, die kan wellicht op e-mail adres zoeken, dus vul dat hetnet e-mail adres in bij Persoonlijke opmerkingen in je profiel (kunnen alleen medewerkers van KPN zien) 

Goede tip, heb ik gelijk toegevoegd!

 


@SmartStart Emmen

Inderdaad. Ik weet het nu ook niet meer. Normaal helpen de stappen hierboven.

Vul jouw profiel hier op het forum zo volledig mogelijk in. Vermeld bij “opmerkingen” de gegevens van jouw schoonvader in. Is hij misschien een tijd geleden verhuisd ? Dan vermeld het oude adres ook. Verhuizingen gooien ook roet in het eten bij een zoektocht in de KPN administratie.

Of bel met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402, te bereiken op kantooruren). Dat gaat sneller dan via dit forum. Laat even weten wat de oplossing was.


Vandaag gebeld maar helaas niet het gewenste antwoord. KPN kon zien dat er een actieve email was maar niet binnen een emailonly abonnement. KPN zegt dat zij hier ook geen emailonly abonnement van kunnen maken. Zij mogen alleen hun mail terug als zij een nieuw thuis abonnement zouden afsluiten bij KPN.

Dit is ivm buitengebied geen optie voor ze.

Erg teleurgesteld het gesprek beëindigd.


@SmartStart Emmen 

Er is nog een mogelijkheid als jij ook bij de KPN een internetabonnement hebt. Je kunt dan vragen om het emailaccount van jouw schoonvader te laten overzetten naar jouw KPN abonnement. Daarvoor moet je opnieuw met de KPN bellen.


Vandaag gebeld maar helaas niet het gewenste antwoord. KPN kon zien dat er een actieve email was maar niet binnen een emailonly abonnement. KPN zegt dat zij hier ook geen emailonly abonnement van kunnen maken. Zij mogen alleen hun mail terug als zij een nieuw thuis abonnement zouden afsluiten bij KPN.

Dit is ivm buitengebied geen optie voor ze.

Erg teleurgesteld het gesprek beëindigd.

 

vreemd verhaal,  er is een bestaand e-mail adres, wat schijnbaar onder een thuis abonnement valt (welke dan), die van jou van je oud werkgever, of…..

maar nu kun je die wel overnemen als je een thuis abonnement neemt ? dus je kan zomaar iemands anders mail adres overnemen ????, dit verhaal kan toch niet kloppen…

 

 


Het emailadres heeft geen klantnummer, dus valt theoretisch nergens nu onder. Wij zijn alleen niet zeker of het emailadres nog onder een oud klantnummer van mijn schoonouders heeft gezeten of dat het onder het oud klantnummer van zijn werkgever valt. Maar nu is het nergens aan gekoppeld. 

Het enige zekere is dat zij het emailadres nog in gebruik hebben tot de oude samsung galaxy het begeeft, en dat hun beide voornamen in het emailadres staan. 

Zij mogen dit niet omzetten naar een emailonly, maar mogen wel een nieuw thuisabonnement afsluiten en dan wil kpn wel het abonnement koppelen. Daarbij wel vermeld dat zij beiden mobiel wel klant zijn van kpn, maar hier mag het dan niet aan gekoppeld worden.

 

Het klonk mij aan de telefoon vooral een "trucje" om maar een nieuw abonnement af te mogen sluiten. 

Er is volgens kpn ook geen optie om een soort van wachtwoord reset te sturen naar het mailadres. 

 

En ja, ook ik vind dit een vreemd verhaal. 


@SmartStart Emmen

Er is nog een mogelijkheid als jij ook bij de KPN een internetabonnement hebt. Je kunt dan vragen om het emailaccount van jouw schoonvader te laten overzetten naar jouw KPN abonnement. Daarvoor moet je opnieuw met de KPN bellen.

Het is een poging waard, bedankt voor de tip. Ik ga een nieuwe poging wagen! 


misschien dat een KPN medewerker wat meer duidelijkheid kan geven over dit verhaal. 


@SmartStart Emmen 

Dit is heel merkwaardig. Misschien is dit abonnement zeer lang geleden afgesloten ? Misschien is dit nog een heel oud type KPN (email-)abonnement ? Is jouw schoonvader één of meer keer verhuisd ?

Als jouw schoonouders wel een mobiel abonnement bij de KPN hebben dan komt dat mobiele abonnement zonder een (KPN) emailaccount. Dan moeten zij een apart een (bijv. KPN) emailaccount regelen. Een mobiel KPN account staat (administratief) los van dat KPN emailabonnement.

Het omzetten naar een “email only” abonnement is alleen mogelijk als je het oude abonnement opzegt. Maar lost dit het probleem met het wachtwoord op ? Dan vragen we nog even of één van de moderators in dit ene specifieke geval wil duiken ? Wat kunnen zij over dit geval in de administratie van de KPN vinden ?


Welkom op de community @SmartStart Emmen, het is een rare situatie wat ik ervan begrijp inderdaad. Zoals WMG al noemt is het het snelste om ons te bellen, al had je daar nog niet niet een antwoord waar je wat mee kon. Wat hij zegt over e-mail only klopt, dat is alleen mogelijk bij het opzeggen van een abonnement, om e-mailadressen te kunnen behouden,

Elk e-mailadres hoort bij een klantnummer te horen, maar als het abonnement is opgezegd kan het zijn dat het e-mailadres tijdelijk nergens bij hoort. Na opzeggen van een abonnement blijft een e-mailadres nog 6 maanden actief voor het verwijderd wordt. Aangezien het nog werkt op die oude telefoon, lijkt het e-mailadres in ieder geval nog niet verwijderd te zijn. 

Meer dan dat kan ik er op dit moment ook niet over zeggen, je zei eerder dat je het e-mailadres op je profiel had ingevuld zodat we mee kunnen kijken. Als ik nu op je profiel kijk staat er niets (meer), daardoor weten we alleen wat er in de berichten in het topic is beschreven. 

Is het gelukt bij het tweede telefonische contact? Of nog niet?


@WMG-N Dit was hopelijk de gouden tip!

Wederom KPN gebeld en kreeg een veel vriendelijkere man aan de lijn. Deze heeft geprobeerd om het email over te zetten maar dit moet naar een technische afdeling die er max 48 uur over kan doen. Dus nog even geduld hebben, Hij kon echter niks beloven. Mijn schoonouders hebben destijds een email gekregen waarin stond dat het email kwam te vervallen. Zij konden indien zij dit niet wensten bellen naar: 0800-0403. Dit hebben zij gedaan en volgens KPN destijds voldoende. Helaas blijkt dat nu dus niet.

 

Maar wij hopen op ene goede afloop. 

@Jasper van KPN ik heb mijn profiel nu aangepast. 


Dank je @SmartStart Emmen, ik heb met het e-mailadres gekeken en daar is zo te zien wel een klantnummer aan gekoppeld. En ook een abonnement, een KleinZakelijk internetabonnement. Ik weet alleen niet of dat het gevolg is van het overzetten wat je noemt, of dat dat proces nog loopt. Het kan zijn dat dat al is afgerond. Als je er nog geen bericht over hebt gehad kunnen we dat het beste afwachten, zodat ik dat niet in de weg zit.


Vandaag weer gebeld en mijn schoonouders bleken toch nog een klantnummer te hebben gevonden. Hij staat inderdaad nog op een zakelijk abonnement bij de oud werkgever. Nu gaan wij in contact met de oud werkgever om de email alsnog om te zetten. 

Iedereen erg bedankt voor het meedenken!


Graag gedaan, fijn dat het e-mailadres nu terecht is. Ik hoop dat het daarmee overgezet kan worden en jullie er weer in kunnen op alle apparaten.


Reageer