Skip to main content

Ik ben mijn wachtwoord kwijt van hetnet.nl . Ik heb geen KPN netwerk aangezien we in het buitenland wonen en heb ook nooit een KPN ID kunnen aanmaken.

De enige manier om mijn wachtwoord te veranderen is door  gebruik te maken van een KPN ID account, maar daarvoor moet ik toegang hebben tot mijn email. Of ik moet op een KPN net werk zitten.

Beide is onmogelijk. Kunt u mij helpen met een andere mogelijkheid?

Mijn alternatieve email adres is ***

 

Dank voor uw hulp.

@Rutger van der Wall :

Dat kun je via de webmail regelen: https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp

Als je klant bent van de KPN kun je daar het één en ander instellen/veranderen.


Dank voor je reactie, maar dat is dus het probleem. De 2 oplossingen die worden aangeboden werken beide niet.

 


@Rutger van der Wall :

Welk wachtwoord weet je niet meer ? Dat van het KPN ID of van jouw (KPN) email account ? Het is aan te raden om voor beide een ander wachtwoord te kiezen.

Je hoeft niet een KPN netwerk te gebruiken om bij de KPN jouw email op te halen. Maar dan moet je in jouw emailprogramma de optie "verificatie/authenticatie” aanzetten/kiezen.


Het wachtwoord van mijn hetnet.nl email account. Ik heb nog geen KPN ID. de optie’verificatie’; is dat ook van toepassing als je allen via webmail emails bekijkt?


@Rutger van der Wall :

Als je een KPN klantnummer hebt kun je ook een KPN ID instellen. Met dat KPN ID kun je ook jouw wachtwoord voor jouw (KPN) emailadressen wijzigen.

"verificatie/………. “ moet je jouw emaiprogramma instellen.


Het proces om een KPN ID in te stellen vereist in stap 2 dat je een verificatie e-mail krijgt en …. je snapt het. Ik kan niet in e-mail. Het is een catch 22 waar ik niet uitkom.


Heb je nu een “email-only” abonnement?

Dan is er nu inderdaad een '’flink'’ probleem. Want dat is niet te koppelen met KPN ID als je niet eerst een vaste aansluiting had. En die heb je nu niet meer.

Dus met een alternatief email adres (bv Gmail) nu een KPN ID maken zal voor je hetnet-mail niet uitmaken.

Is het email adres nog gekoppeld of ondergebracht bij een bestaand internet-thuis abonnement, bijvoorbeeld van een kennis, dan zou het via die kennis hersteld moeten kunnen worden.

Hopelijk kan een kpn-moderator wat voor je betekenen. Die komen hier nog de komende 48 uur.


@Rutger van der Wall :

Vraag of een moderator jouw wachtwoord kan resetten. Zodat je dan daarna zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.

Ikzelf stuur altijd een email naar mijzelf met mijn nieuwe inloggegevens. Zodat ik altijd dat wachtwoord kan opzoeken.


Ik heb vanavond geprobeerd het wachtwoord te veranderen via de pc van mijn ouders die een kon account hebben. Helaas lukte dit ook niet.  Mijn laatste hoop is dat de moderator iets wil en kan doen… dank voor de tips!


@Rutger van der Wall :

Vul bij jouw privé gegevens hier op het forum bij jouw profiel. Met die gegevens kan een moderator jouw wachtwoord resetten.


Hoi @Rutger van der Wall, er is wel een mogelijkheid hoor. Je kan gewoon met een alternatief e-mailadres een KPN ID aanmaken. Vervolgens kan je jouw e-mailonly koppelen met het klantnummer en de laatste cijfers van het IBAN. Als je koppelt moet je wel aangeven dat je niet thuis bent, digitenne of e-mailonly hebt, anders kom je niet op deze manier van koppelen uit.