Skip to main content

hoe achterhaal ik waar mijn emailadres gebruikt wordt

wanneer ik andere provider neemt

Hallo @byvanck , als je overstapt naar een andere provider raak je je emailaccount(s) kwijt, deze blijven nog ongeveer een 1/2  jaar beschikbaar. Eventueel kun je een mail only account aanhouden voor ongeveer 7,5 euro per maand per account.

 


Hallo @byvanck 

Als je je internet abonnement bij KPN opzegt, heb je twee opties

  1. Na het einde van het abonnement houdt KPN jouw kpn e-mailadressen standaard nog zes maanden kosteloos “in de lucht”. Daarna worden de adressen en mailboxen gewist. In die tijd kan je je contacten op de hoogte brengen van de wijziging. Je gaat dan e-mailadressen van de nieuwe provider gebruiken.
  2. Bij opzeggen bij KPN aangeven dat je de kpn e-mailadressen wilt behouden. Die worden dan omgezet naar een zgn. e-mail only abonnement. Dit kost €7,50 per maand voor zo lang je wilt.

Dat is merkwaardig, 2 x hetzelfde antwoord maar niet wat de vraagsteller vroeg nmi.


@KeesYagi Inderdaad, maar jij doet ook geen poging om een antwoord op de vraag te geven, best een lastige vraag overigens.

Zal een poging gaan wagen om @byvanck van een antwoord te voorzien.

Dat is niet te achterhalen, als jij ergens jou E-Mail adres voor gebruikt om ergens contact mee te houden of als inlog adres zal je dit zelf moeten weten en bijhouden, zijn geen op te vragen lijsten voor waar  jou adres in gebruik is en waarvoor of waarom.


Dat is een goede opmerking @KeesYagi . Ik heb de vraag inderdaad anders gelezen.

@byvanck  zit met een bekend probleem, “waar heb ik allemaal mijn e-mailadres achter gelaten”. Daar kom je lastig achter, je vergeet er altijd wel één of meer. Je kan dat nergens opvragen, je moet het zelf bijhouden. De Optie 1 geeft je zes maanden de tijd om (hopelijk) de meeste op te sporen. Optie 2 is het veiligst, je houdt dezelfde adressen.


Ben ik blij met optie 3, geen E-Mail adres bij een provider, dus waar ik ook heen ga, E-Mail blijft in mijn bezit.👻👻


Jazeker @Doornekamp33 , als je onafhankelijk wil zijn is dat natuurlijk de beste optie. 


Ik ben daar in de jaren 90 de mist mee in gegaan, dacht gelijk, nooit meer, ik wil dus ook niks van een provider, gebruik dus geen KPN veilig, cloud of vaste telefoon, altijd makkelijk weg kunnen zonder moeilijk te hoeven doen.