Skip to main content

Wil graag uit de webmail omgeving alle mails uit verzonden en ontvangen naar een plek op mijn computer of andere harde schijf archiveren?

@Hndrkvndrplg 

Allereerst zou ik eens een heleboel emails die niet meer relevant zijn verwijderen. Ik heb gemerkt dat ca. 95% van de emails die ouder zijn dan ca. 9 maanden niet meer relevant zijn.

Gebruik een emailprogramma met een POP account dat naar jouw emailadres wijst. Dan kun je die emails binnenhalen. Van uit het emailprogramma kun je dan de emails exporteren bijv. als *.EML bestanden naar een map naar keuze op jouw bijv. laptop.

Verplaats vervolgens - map voor map in de webmail - alle mappen die je wil archiveren naar Postvak In (in de webmail) en laat deze emails dan ophalen door het emailprogramma. Daarna kun je deze email ook exporteren.


Hallo @Hndrkvndrplg 

 

Die mogelijkheid zit in de KPN webmail omgeving:

Je kan in webmail de mails dus alleen per map opslaan als zip bestand, in een map eerst de mails selecteren die je wilt opslaan, om alle mails te selecteren kan je de eerste mail selecteren daarna helemaal naar beneden scrollen, SHIFT ingedrukt houden en de laatste selecteren.

Dan klikken op het hamburgermenu en dan zie je de mogelijkheid om de mails op te slaan als bestand:

 

Dit moet je dan voor elke map die je wilt bewaren op je PC herhalen, het handigst is dan de zip bestanden de naam van de map te geven waaruit je de mails download.

 


Je kan ook een IMAP-verbinding aanmaken op jouw computer, en alle nodige e-mails over slepen naar jouw lokale map.


 

Gebruik een emailprogramma met een POP account

Daar is geen POP account voor nodig. Dat kan ook met een IMAP account. 


Reageer