Skip to main content

Ik probeer een email te versturen van 20MB maar dat mag niet, de mail is te groot volgens de melding.

Hoeveel MB's mag een KPN mail zijn? 20 MB is tegenwoordig erg klein.

Hallo @JILT 

 

Volgens KPN webmail mag dat maximaal 50MB zijn:

 

Net even getest met 22.4MB aan plaatjes en filmpjes als bijlagen in een mail en die wordt gewoon verzonden en komt ook binnen bij het ontvangende e-mailadres.

 

Hoe verstuur je die mail, via webmail of een mailprogramma?

Mailprogramma's hebben nog wel eens de neiging om bijlagen om te zetten naar een veel groter formaat en dan kom je boven die 50MB uit.


Hoi GeSp

Ik stuur mails via outlook, maar ik kan het wel eens rechtstreeks in webmail proberen.

Volgens  google zou 30MB moeten lukken, wat tegenwoordig een paar foto's zijn😥


@JILT 

Wie genereert die foutmelding ? De KPN of Outlook ?

Kennelijk heeft de KPN de limiet voor de grootte van een email vergroot van 30 naar 50 Mb.

Je kunt ook het volgende doen. 1)) Comprimeer de bestanden met WINRAR 2)) WINRAR kan ook een groot bestand in mootjes hakken van elk bijv. 20 MB en dan moet je elk mootje in een aparte email opsturen. 3)) WINRAR kan er ook voor zorgen dat de mootjes weer automatisch aan elkaar worden "geplakt” bij de ontvanger van de mootjes.


Hoi WMG-N

Ik krijg in outlook de melding dat het bestand te groot is, dus als ik het goed begrijp is het een onzinnige outlook setting. Morgen zal ik dit eens controleren. Merci


Ik verstuur grote bestanden altijd met wetransfer. Lekker makkelijk GB’s tegelijk sturen.


Hoi @JILT 

 

Lukt het wel via webmail?

Het is geen outlook setting, de limiet wordt door de mailserver bepaald, die zal ook de melding sturen die je in outlook krijgt.
Het kan trouwens ook een melding zijn dat de ontvangende mailserver de mail te groot vindt.
Dat zou in de melding moeten staan.

 

Het opdelen in stukken kan maar lijkt mij veel te omslachtig, ook voor de ontvanger van die mail.
Je kan zoals @Ik_Combineer oppert WeTransfer gebruiken of het bestand op KPN Cloud zetten, je kan dat bestand vervolgens delen via een link.

 


Wanneer je je data (grote email bijlage) niet toe wilt vertrouwen aan een derde partij zoals WeTransfer, dan kan je de bijlage ook uploaden naar jouw drive in de de KPN Cloud.

Je kunt dit automatisch doen vanuit KPN Webmail. Je kunt de bijlage zelfs beveiligen met een wachtwoord en/of laten expireren (automatisch opruimen) na een zelf te bepalen tijd.

Log in op KPN webmail start met het schrijven van een nieuwe mail en vanuit datzelfde window kan je een file link toevoegen op de volgende manier:

Upload local file > selecteer dan het vinkje onder de attachment preview in je email compose window: Use Drive Mail > kies Options (voor het toevoegen van expiration en passwd)

OF

Wolkje onderaan email compose window: Add from drive > en kies een file in je drive

(Ik ben nog op zoek of dit ook automatisch kan vanuit Thunderbird (email client) in dit andere topic.)

Handleiding:

Bijlagen verzenden als link

Deze functie maakt het mogelijk om grote bijlagen te verzenden per e-mail. Het gaat als volgt:

  • De bijlagen worden geüpload naar een nieuwe map onder Drive Mail in de Bestanden app. De naam van deze map komt overeen met het onderwerp van het e-mailbericht. De map wordt gedeeld met een publieke link.

  • De e-mailontvangers ontvangen een link voor het downloaden van de bijlagen.

Een bijlage toevoegen aan een e-mailbericht gaat al volgt:

  1. Selecteer de bestanden die u wilt sturen als bijlage.

    • Om een lokaal bestand als bijlage te verzenden, klikt u op het Bijlagen pictogram appsuite_user_icon_clip.png in de knoppenbalk. Selecteer minimaal één bestand.

      U kunt ook een bijlage toevoegen door één of meerdere documenten vanuit de bestandsbrowser of de desktop naar het e-mailscherm te slepen.

    • Om een huidige bestandsversie uit de Bestanden app als bijlage te gebruiken, klikt u op het Toevoegen vanuit Bestanden pictogram appsuite_user_icon_folder_cloud.png.

     

  2. Eventueel kunt u een bijlage verwijderen. Plaats hiervoor de muisaanwijzer op een bijlage. Klik op het Verwijder bijlage pictogram appsuite_user_icon_trash.png.

  3. Klik op Gebruik Drive Mail. De Opties knop wordt getoond.

    Klik op de Opties knop. Het Drive berichten opties scherm opent.

    • Om de vervaldatum in te stellen voor een publieke link klikt u op een item onder Verloopt na.

      Als u een vervaldatum selecteert kan u de bijlage laten verwijderen na de vervaldatum. Om dit in te stellen schakelt u Verwijder bij verlopen in.

      Opmerking: Afhankelijk van de instellingen zijn deze functies optioneel of verplicht.

    • Om de publieke link met de bijlage te beveiligen met een wachtwoord selecteert u het aankruisvakje Gebruik wachtwoord. Voer een wachtwoord in. Om het wachtwoord te tonen terwijl u het invoert, klikt u op het pictogram aan de rechterkant van het invoervak.

    • Om kennisgevingen te krijgen bij specifieke gebeurtenissen kiest u één of meerdere opties onder E-mailkennisgevingen.

      Opmerking: Afhankelijk van de configuratie is deze functie mogelijk niet beschikbaar.

     

Opmerkingen:

  • Afhankelijk van de instellingen is er een maximum bestandsgrootte voor bijlagen die als link worden gestuurd.

  • In de Verzonden objecten map wordt het e-mailbericht gemarkeerd met het pictogram appsuite_user_icon_attachmentlink.png. Als u de e-mail bekijkt, wordt de volgende informatie getoond aan de bovenzijde van het e-mailbericht:

    • Een link naar de map met de bijlage.

    • Informatie over de vervaldatum en eventueel het gebruikte wachtwoord.

    • Een lijst met de bestandsnamen van de bijlagen.

 


Reageer