Skip to main content
Antwoord

Hoe herstel ik een e-mailadres?

• May 22, 2025
  • 9 reacties
  • 100 keer bekeken

goedenavond ,

ik heb per ongeluk het email adres van mijn vriendin verwijderd

zou graag deze weer terug willen zetten .

mijn gegevens zijn house-design ****

Admin: bericht aangepast en privégegevens verwijderd

Beste antwoord door WMG-N

@LM070184 

Was dit emailadres een email alias ? Staat dat emailaccount nog in “MijnKPN” ? Zo nee, dan is het account, inclusief alle bijbehorende email definitief weg. Het enige wat de KPN klantenservice kan doen is het opheffen van de “reservering” op dat adres zodat jouw vriendin dat emailaccount weer kan aanmaken. Maar dan is wel alle email wel weg.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen kun je in het emailprogramma 2 accounts aanmaken. Eentje die met IMAP werkt en eentje die met POP werkt. Zorg ervoor dat het POP account een kopie van alle email op de emailserver laat staan. Op deze manier heb je altijd in jouw emailprogramma een kopie van alle email die bij Postvak In binnenkomt op de KPN emailserver.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 22, 2025

Beste ​@LM070184 morgen even bellen met 0800 0402

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Er wordt gezegd dat er een reservering op komt te staan en dat deze verwijderd dient te worden. Hoe lang blijft zo’n reservering er dan op staan. Zaak is dan om dan zo snel mogelijk te reageren wordt gezegd. Is morgen dan niet te laat?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • May 22, 2025

@LM070184 

Was dit emailadres een email alias ? Staat dat emailaccount nog in “MijnKPN” ? Zo nee, dan is het account, inclusief alle bijbehorende email definitief weg. Het enige wat de KPN klantenservice kan doen is het opheffen van de “reservering” op dat adres zodat jouw vriendin dat emailaccount weer kan aanmaken. Maar dan is wel alle email wel weg.

Om dit probleem in de toekomst te voorkomen kun je in het emailprogramma 2 accounts aanmaken. Eentje die met IMAP werkt en eentje die met POP werkt. Zorg ervoor dat het POP account een kopie van alle email op de emailserver laat staan. Op deze manier heb je altijd in jouw emailprogramma een kopie van alle email die bij Postvak In binnenkomt op de KPN emailserver.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2025

Mijn vriendin had in het verleden een abonnement bij Telfort. Toen zij dit abonnement heeft opgezegd heeft zij dit abonnement behouden met een email only abonnement. Dit is dus een emailaccount wat al heel lang bestond. Toen ik een abonnement nam heeft kpn dit account gevoegd bij mijn account. Dus in mijn beleving wel een losstaand account.

Admin: bericht en reacties samengevoegd met bestaand topic

• May 22, 2025

Nu heb je een nieuw topic gemaakt. Je had moeten reageren in je bestaande topic. Een KPN medewerker zal dit topic waarschijnlijk samenvoegen aan je bestaande topic.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Ja, dan is dit een apart account. Dan vrees ik inderdaad dat alle email van jouw vriendin ook definitief weg is. Zie ook mijn eerder antwoord.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2025

Er staat 3 maanden quarantaine op. Zolang kan een ander niet datzelfde adres maken.

Via 0800-0402 kan je het adres laten vrijgeven zodat je het zelf weer als account kunt toevoegen via http://email.kpn.com , ​@LM070184 .

De inhoud is online wel definitief verloren. Tenzij je vriendin een e-mailprogramma gebruikte en er nog e.e.a. mogelijk in haar laptop staat. 

❗De toevoeging @ telfort.nl kan niet als hoofdadres. Maak dan eerst een account aan met @ kpnmail.nl (kan nu al) en daaronder dan het gewenste adres met telfort.nl als alias.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 23, 2025

Dank je wel KPN voor het terughalen van alle gegevens uit mijn verwijderde emailaccount. Perfecte service, perfect geholpen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@LM070184 en welkom bij de KPN Community! Wat fijn dat het toch gelukt is om alles terug te krijgen. Fijn dat je dit nog even hebt laten weten. 😄

Dank voor de reacties en het meedenken allemaal! 💚