Skip to main content
Beantwoord

Hoe importeer ik mijn adresboek van Thunderbird naar KPN Webmail?

• January 28, 2026
  • 7 reacties
  • 56 keer bekeken

Hallo,

Ik overweeg Webmail te gaan gebruiken in plaats van Thunderbird. Mijn eerste probleem is dat ik niet zie hoe ik mijn adresboek uit Thunderbird in Webmail kan importeren.

Bij voorbaat dank en mvg, Leo.

Beste antwoord door WMG-N

@leopvm 

Dan moet je eerst het adresboek exporteren vanuit Thunderbird ​​​​​​en dan bij de webmail importeren (in vCard of CSV formaat). Kies het adresboek in het hoofdmenu > contacten > importeren.

(Ik persoonlijk vermijd de webmail zoveel mogelijk omdat ik een emailprogramma veel makkelijker vindt om te gebruiken. Tevens zijn er nog een aantal storende foutjes in de webmail software. Ook over Thunderbird ben ik niet echt tevreden).

7 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 29, 2026

@leopvm 

Dan moet je eerst het adresboek exporteren vanuit Thunderbird ​​​​​​en dan bij de webmail importeren (in vCard of CSV formaat). Kies het adresboek in het hoofdmenu > contacten > importeren.

(Ik persoonlijk vermijd de webmail zoveel mogelijk omdat ik een emailprogramma veel makkelijker vindt om te gebruiken. Tevens zijn er nog een aantal storende foutjes in de webmail software. Ook over Thunderbird ben ik niet echt tevreden).

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 29, 2026

@leopvm 

Ook over Thunderbird ben ik niet echt tevreden).

Dat komt -denk ik- omdat je Windows gebruikt. Toen ik nog Windows had, zaten er enkele vervelende dingen in Thunderbird weet ik wel. Nu gebruik ik Linux en daar werkt Thunderbird prima. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 29, 2026

@leopvm 

Ook over Thunderbird ben ik niet echt tevreden).

Dat komt -denk ik- omdat je Windows gebruikt. Toen ik nog Windows had, zaten er enkele vervelende dingen in Thunderbird weet ik wel. Nu gebruik ik Linux en daar werkt Thunderbird prima.

Klopt. Ik heb Thunderbird inderdaad op een Windows machine gedraaid ergens in het verre verleden en toen zaten er een aantal dingen in die ik “niet leuk” vond. Bijv. om email te kunnen exporteren moest men een “plug-in” gebruiken en het was niet duidelijk waar ik de plug-in moest laten en waar ik die plug-in vandaan kon halen (is dat nog steeds zo ?)

De sorteerfunctie van de ((alleen) KPN ??) webmail heeft ook nog - ten minste - 2 storende foutjes zodat die sorteerfunctie niet goed werkt. Daarom gebruik ik liever het programma Outlook Express Classic (zie mijn handtekening). Het is een redelijk simpel programma met alle functies die ik nodig heb. En het werkt op (ten minste) Windows 7 en hoger.

• Auteur
  • Topper
  • January 29, 2026

Dank voor jullie reacties. Ga er nogeens goed naar kijken.

Mvg, Leo.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 29, 2026

@leopvm 

@fixnix 

Moet je voor het exporteren vanuit TB een “plug in” hebben ? Of zijn "plug-ins” verleden tijd voor TB ?

In Outlook Express Classic zitten beide functies (importeren & exporteren) standaard ingebouwd.

fixnix
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • January 29, 2026

Niet bij een Linux versie, daar zit alles in net zoals Outlook. 
Je hebt dus de mogelijkheid om verschillende dingen te exporteren, zonder plug-in.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@leopvm, welkom op onze community! Ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Kom je er zo uit?