Skip to main content

Hoe kan ik een e-mail over een onderwerp bv: McAfee of hypotheek blokkeren voor alle te ontvangen verzenders ?

Hallo @EdM 

Je kan ongewenste mails d.m.v. een filterregel in Webmail ‘automatisch’ laten verwijderen.

Je vindt die optie via ⚙️ Instellingen → E-mail → Filter Regels


Ruud, dank voor je reactie. Afzenders blokkeren geen probleem. Indien meerdere afzenders zijn met hetzelfde onderwerp wil ik deze groep met een filterregel kunnen verwijderen. Dat is mij nog niet gelukt. 
Groet EdM. 


Hoi, @EdM 

Klik op 

Onder e-mail op ‘Filter regels’ in de linkerkolom

Dan in de rechterkolom ‘een nieuwe regel toevoegen’

Dan in de pop up je voorwaarden. Geef het eerst een naam, daar wordt verder niks mee gedaan. Staat dan zo in je overzicht. Bv hypothekers blokkeren.

Klik daarna op het groen gedrukt 'voorwaarde toevoegen’. Dan kun je op woorden filteren in bv de onderwerp regel en/of tekst van de mail. Je kunt op meerdere dingen filters in één filter aanbrengen. Bv op onderwerp en in de tekst.

Daarna nog een of meer acties. Direct naar de prullenbak: markeer als ‘Markeer e-mail als’ daarna “gezien” wijzigen in “verwijderd”.


@EdM 

Dat weten de spammers ook en dus passen ze allerlei trucjes toe om die filters te omzeilen. Dit is niet zo makkelijk als het lijkt.

Een andere manier om de hoeveelheid spam te verminderen wordt hier beschreven:

 


Dank je wel allemaal! Ik zal e.e.a uitproberen. Groetjes EdM