Skip to main content

Want hetspamfilter is onnauwkeurig, 20% is ten onrechte als spamgemarkeerd.  En handmatig goedkeuren helpt niet echt, want de handmatig goedgekeurde berichten worden niet doorgestuurd,

En niet ontdaan van de Subject verminking, de onterechte SPAM] header wordt niet verwijderd.

En handmatig doorsturen heeft als nadeel dat de mail wordt getoond als afkomstig van mezelf.

 

Dus: ik zou graag de Spam map zelf uitlezen en aan gmail doorsturen.  Hoe kom ik er via POP bij?  Want KPN word niet door Gmailify ondersteund.

Waarom gebruik je geen IMAP verbinding?


Hallo @lars-wxs dat kan niet, de spam-map is alleen zichtbaar via de webmail of het IMAP-protocol bij je eigen mailprogramma.

 


Dat wil ik wel, maar Gmail ondersteund kpn niet voor Gmailify.

Dus dan moet ik een oplossing bedenken via een andere pakket, die dan via IMAP de spam ophaalt en in Gmail stopt.  Ridicuul ingewikkeld voor een feature die een bug is.


Hallo @lars-wxs heb je dan geen KPN-account naast je GMail-account?

Of stuur je de KPN-mail direct door naar je Gmail-account?

Of laat je door Gmail je KPN-mail ophalen van de KPN-mailserver?

Er is nog veel onduidelijk.

 

 


Ik ben oor begonnen bij Worldaccess.  En dat is op een gegeven moment overgenomen door KPN.   En ergens in de rit ben ik op een andere provider overgestapt, omdat die betere snelheden had.  En heb ik mijn KPN account als email only voortgezet, ik bedoel, je voornaam@planet.nl, dat is te mooi om weg te doen.   Omdat de mailbox toen nog vrij klein waren, en de webmail oplossing echt niet goed, ben ik gmail gaan gebruiken, en laat alles wat naar planet.nl (en knmail etc) wordt gestuurd, wordt doorgezet naar Gmail.  dat ging lange tijd goed, totdat KPN besloot er een verplicht Spamfilter tussen te zetten, wat in de SPam box rond de 15 a 20 % valse positieven scoort. 

Gevolg: twee spamboxen bijhouden.  En lastig gepruts als handmatig elke valse positief moeten doorzetten, waarbij ook bij als niet SPam aanmelden simpelweg verplaatst wordt naar de inbox, met helaas behoud van de verminkte subject line.  Wat je kan natuurlijk niet de mail van de gebruiker ongemoeid laten.

Daarnasat is handmatig doorsturen ruk, want dat heeft dan in Gmail de afzender: mezelf, en niet de oorspronkelijke.

Duis ik wordt gedwonegen om een Agent in iets als Lotus Notes te schrijven, die met IMAP de Spam bak leegt, en dan de Subjects corrigeerd en dan ze doorzet naar de inbox.  Jottem.

Daar baal ik natuurlijk flink van.


@lars-wxs 

Is het niet mogelijk om Gmail met het IMAP protocol email te laten ophalen bij de KPN ?


@lars-wxs 

Bovendien ben ik ook niet onder de indruk van het spamfilter bij GMail.


Ik neem aan dat je op een mobiele telefoon of tablet wel imap gebruikt om je mailbox(en) te benaderen. Dan kan je daar vrij eenvoudig false positives van je spamfolder naar jouw inbox verplaatsen. Ze zullen dan daarna ook gewoon weer opgepakt worden door die pop cliënt.

Je spreekt over 15 à 20% false positives. Dat zegt me eigenlijk niets. In mijn geval loopt dat percentage tegen de 80% omdat ik vrijwel geen echte spam ontvang. In absolute zin is het aantal false positives bij mij ook best laag.


@Willy22 helaas, Gmail doet alleen IMAP bij specifieke partijen.  Niet bij KPN

In mijn ervaring is het spamfilter van Gmail aanzienlijk minder ruk dan dat van KPN