Skip to main content

Mijn nexcloud docker image stuurt een email als er berichten zijn , dan wel een wachtwoord reset gevraagd wordt door een gebruiker. Die host is voor de buitenwereld bekend als nextcloud.xxxxxxxx, duckdns.org (xxxxxx is mijn individueel domein binnen duckdns.org). Deze mail, als die verstuurd word naar een kpnmail adres, word aangemerkt als SPAM en wordt dus beschouwt dat die niet geleverd kan worden. Blijkbaar word er gebruik gemaakt binnen KPN van malware/spam lijsten waar alles van .duckdns.org als SPAM word aangemerkt en niet verzonden, dan wel received. Ik wil dus nextcloud.xxxxxxx.duckdns.org op MIJN whitelist zetten zodat ik die mail kan ontvangen.

Hallo @gjmdirkse , je kan in de headers zien wat de reden is waarom iets spam is, ook bij KPN. In de meeste gevallen gaat het dan om een ontbrekend SPF-record of een niet kloppende of ontbrekende  DKIM.

Beide zaken kan je in je DNS aanmaken en aanpassen, zodat de spamcheck je mails toch doorlaat.


Wat u wilt kan niet. Er is geen whitelist. Als u de mail zo instelt:

Dan komt de mail gewoon aan.

 


Hallo @Nick83 , dat is precies wat ik gedaan heb, en omdat in de mailheaders een lijn is nextcloud.xxxxxx,duckdns.org word hij aangemerkt als spam omdat hij van een domein van duckdns kwam Hij komt nameleijk uit een docker image die van de buitenwerle bereikbaar is onder nextcloud.xxxxxx. duckdns.org

Hallo @XS4-Arjan  ben aan het onderzoeken hoe ik dat kan bewerkstelligen binnen duckdns, vermoed met de API, maar heb geen clue wat voor TXT records ik dan zou moeten gebruiken.


@gjmdirkse

Helaas heeft de KPN de “whitelist” niet volledig geïmplementeerd. Ook wordt het spamfilter eerder toegepast dan de Whitelist. Eigenlijk zou de "Whitelist” ook moeten worden toegepast op de spammap.

Stuur een email naar abuse@kpn.com, met een paar "probleem emails” als bijlage, leg de situatie uit en vraag om de reputatie van jouw IP adres te resetten.


@WMG-N is gebeurd en dit was hun antwoord: Zoals aangegeven betreft het duckdns<dot>org/c welke staat gemarkeerd. Als je op het internet zoekt vind je inderdaad dat alles dat eindigt op duckdns<dot>org op een antimalware lijst geplaats kijk maar hier: https://github.com/DandelionSprout/adfilt/commit/eaea1f052770dfe10830dafaf701b5806c3d4be4


Reageer