Skip to main content

Goedemorgen, ik heb vanmorgen een email folder van wxs.nl account verplaatst naar een ander account, maar dit is niet 100% geslaagd. De oude folder is nu niet meer beschikbaar terwijl de nieuwe folder op het andere account niet 100% compleet is. Kan ik de oude folder nog herstellen?

U kunt misschien inloggen op webmail. Kijken wat daar te zien is. Verder: maak voortaan een backup voordat u zulke acties uitvoert.


Beste Nick83, bedankt voor uw reactie. Ik had inderdaad beter een backup kunnen maken. Desalniettemin, is het mogelijk om een ‘oude’ versie van de IMAP mailbox te herstellen?

 


Hallo @Hans1933 , nee dat is niet mogelijk, daar bestaat geen back-up voor.

 


Hoi @Hans1933, welkom bij ons op het forum Wat Jan en Nick zeggen klopt inderdaad. Daar is geen back-up mogelijkheid voor vanuit ons. Als je zoiets gaat verplaatsen is het verstandig om altijd zelf een back-up te maken, mocht er iets niet goed gaan heb je dan iets om op terug te vallen.


bedankt voor uw reacties. Gelukkig stonden alle emails nog in Windows Mail op een off-line laptop en deze heb ik met het programma setup-windows-10-mail-app-migrator kunnen downloaden en importeren in outlook. Backups hebben natuurlijk ook altijd het risico dat ze niet slagen. In dit geval dacht ik dat de conversie/migratie was geslaagd, maar kwam ik er pas later achter dat er zo’n 700 (willekeurige) emails niet waren gemigreerd.


Gelukkig had je toch een back-up ergens! Dan ben je niets (of weinig) kwijt geraakt hierbij. Het is wel meteen een wijze les voor toekomstige dingen. Zorg bij zo’n wijziging altijd voor een optie waar je op kunt terugvallen 🙂