Skip to main content
Antwoord

Hoe kan ik een e-mailadres blokkeren, waarvan ik spam krijg?

• May 29, 2025
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

hoe kan ik een mail adres blokkeren zodat ik het ook niet meer in de spam ontvang?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@richard otten. 400 berichten klinkt inderdaad niet als een normale nieuwsbrief, of er gaat iets goed mis bij de verzender daarvan. 

Wat voor mail is het precies? Als het wel een soort van nieuwsbrief is kan er ook een 'unsubscribe’ optie in de mail staan. Maar pas daarmee ook op, dat het wel echt een nieuwsbrief is en niet een dubieuze site die jouw gegevens probeert te achterhalen. 

Hoe je kunt herkennen of het een echte mail is of phishing kan je controleren met de stappen die we noemen op kpn.com/valseemail

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 29, 2025

Beste ​@richard otten als spam markeren en op de blokkeerlijst zetten binnen de KPN Webmail.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

dat heb ik gedaan maar krijg het nog steeds binnen in mijn outlook

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 29, 2025

dat heb ik gedaan maar krijg het nog steeds binnen in mijn outlook

Dan moet je het in Outlook ook aanpassen ​@richard otten 

Hoe gebruik je de mail in Outlook via IMAP of POP?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

imap

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 29, 2025

Het probleem is dat bij binnenkomst van email bij de KPN eerst het spamfilter in actie komt en pas daarna de blokkeerlijst wordt toegepast.

Het zou mooi als ook de blokkeerlijst wordt toegepast op de spammap. Dat is een grote wens van meerdere mensen hier op het forum.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

en het is ook steeds dezelfde mail en dezelfde datum

• May 29, 2025

en het is ook steeds dezelfde mail en dezelfde datum

Is het dan wel SPAM? Is het geen nieuwsbrief ofzo? Echte SPAM heeft doorgaans steeds een andere afzender. En daarom haalt blokkeren ook niets uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

als ik het bericht elke keer weer krijg met een frequentie van 400 en meer is dat geen nieuws brief lijkt mij

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 29, 2025

als ik het bericht elke keer weer krijg met een frequentie van 400 en meer is dat geen nieuws brief lijkt mij

Dit is wel wel heel extreem.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@richard otten. 400 berichten klinkt inderdaad niet als een normale nieuwsbrief, of er gaat iets goed mis bij de verzender daarvan. 

Wat voor mail is het precies? Als het wel een soort van nieuwsbrief is kan er ook een 'unsubscribe’ optie in de mail staan. Maar pas daarmee ook op, dat het wel echt een nieuwsbrief is en niet een dubieuze site die jouw gegevens probeert te achterhalen. 

Hoe je kunt herkennen of het een echte mail is of phishing kan je controleren met de stappen die we noemen op kpn.com/valseemail