Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een EML bestand maken van mail in webmailomgeving?

• 13 maart 2025
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Verzekeringsbedrijf Scildon hanteert in de internetomgeving een inlogcode die naar onze email wordt gestuurd. Deze mail van Scildon komt consequent in de SPAM van webmail. Ik heb dit aangekaart bij het Abuseteam met de vraag om Scildon te ontspammen. Hiervoor hebben ze een eml bestand nodig van de Scildon SPAM mail. In de mail zou je door op de streepjes te klikken een eml bestand van de betreffende SPAM mail moeten kunnen maken. Deze mogelijkheid is niet te vinden in de webmailomgeving. Hierover gemaild met het Abuseteam die me naar de klantenservice verwijst. De klantenservice kan me niet helpen. Na vele mailwisselingen met het Abuseteam, je krijgt niemand van die club aan de telefoon, heb ik het gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd. 

Beste antwoord door GeSp

@WMG-N Die optie zit op 2 plekken, met de bovenste kan je ook meerdere mails in 1 keer opslaan, die worden dan in een zip bestand opgeslagen.

Bekijk origineel

13 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 13 maart 2025

Beste ​@Gert Martin , klik een mail aan,

klik dan op de streepjes

klik dan op opslaan als bestand

en je hebt een *.eml-bastand

dat je meestal terug kunt vinden in de downloadsmap op je pc

Succes.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 13 maart 2025

@JanD 

@Gert Martin 

Die optie is er inderdaad niet in de KPN webmail. Ik zou daarom een emailprogrogramma gebruiken om dit probleem op te lossen. Dan moet je daar de email selecteren. Kies dan daar de optie genaamd “Doorsturen als bijlage” (o.i.d.).

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 13 maart 2025

Beste ​@WMG-N ik heb die optie zojuist uitgelegd aan ​@Gert Martin 

Dus wat van ​@Gert Martin verlangd wordt kan perfect op de door mij genoemde manier.

Gewoon een mail sturen naar de verzekering met het *.eml bestand als bijlage.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 13 maart 2025

Is het duidelijk zo ​@Gert Martin ???

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 13 maart 2025

@JanD 

Ik heb zojuist in de KPN webmail gekeken en ik zie die optie niet. Ik vrees dat je daar totaal niet gekeken hebt.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 13 maart 2025

Beste ​@WMG-N terwijl ik het antwoord schreef aan ​@Gert Martin deed ik het meteen via mijn webmail na om het goed uit te kunnen leggen in woord en geschrift.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 13 maart 2025

@JanD 

Kun je dan er een screenshot van maken die optie en hier plaatsen ?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8295 reacties
  • 13 maart 2025

Dat kan morgen ​@WMG-N 

Ik ben ook benieuwd of het ​@Gert Martin gelukt is, dan is het opgelost.

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6548 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025

@WMG-N Die optie zit op 2 plekken, met de bovenste kan je ook meerdere mails in 1 keer opslaan, die worden dan in een zip bestand opgeslagen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 13 maart 2025

@GeSp 

Inderdaad.

• Auteur
  • 29 reacties
  • 14 maart 2025

Beste mensen,

Dank voor jullie reacties. Mogelijk komt het door het gebruik van een apple tablet maar ik heb alleen maar onderstaand menuutje zonder “opslaaan als bestand”. Ik probeer straks via mijn windows laptop webmail te banaderen. Wellicht dat het dan andes is…….

• Auteur
  • 29 reacties
  • 14 maart 2025

Eureka!

Openen webmail op een laptop met windows biedt perspectief. Weer wat geleerd, zie onderstaand printje.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3514 reacties
  • 15 maart 2025

@Gert Martin 

Dit bevestigt nog een keer dat de KPN webmail software verschilt van de software die op bijv. een smartphone gebruikt wordt. Dan is toch het beste om altijd een bijv. laptop met Windows te gebruiken.