Skip to main content

Gepoogd een tweede email account aan te maken voor mijn vrouw, met de bedoeling dat mail apart in haar en mijn emailadres  (xxx.knpmail.nl) terecht komt.

Bij inloggen op haar zojuist gemaakte account (yyy.knpmail.nl) zie ik alleen inkomende berichten van mijn eigen adres.

Account van mijn vrouw weer gewist om vanaf nul te starten, alleen bij toevoegen van “nieuw emailadres” is blijkbaar yyy.kpnmail.nl niet (meer?) beschikbaar.

Twee vragen: kan yyy.kpnmail.nl alsnog weer beschikbaar komen

Hoe zorg ik ervoor, dat ik twee aparte mailboxen maak waar alleen de mail binnenkomt voor mijn vrouw respectievelijk mijzelf?

 

Je moet dat het emailadres niet als alias bij jouw emailadres vastleggen maar als tweede emailaccount.

Dat emailadres staat nu in quarantaine en kan zolang niet opnieuw gebruikt worden.

Ik hoop dat er een moderator zal reageren om dat emailadres van jouw vrouw vrij te geven.


@Rommelzolder 

Je moet inderdaad een 2e emailaccount aanmaken in Mijn KPN voor jouw vrouw. Elk emailaccount heeft een apart wachtwoord. Terwijl een alias het wachtwoord heeft van het emailaccount waar het aanhangt.

Een nieuw emailaccount kan alleen nog maar met @kpnmail.nl maar daar kun je wel een ander emailadres aanhangen op voorwaarde dat dat domein ook in het bezit is van de KPN.

Of bel (morgen) met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ).


@Rommelzolder

Je moet inderdaad een 2e emailaccount aanmaken in Mijn KPN voor jouw vrouw. Elk emailaccount heeft een apart wachtwoord. Terwijl een alias het wachtwoord heeft van het emailaccount waar het aanhangt.

Een nieuw emailaccount kan alleen nog maar met @kpnmail.nl maar daar kun je wel een ander emailadres aanhangen op voorwaarde dat dat domein ook in het bezit is van de KPN.

Of bel (morgen) met de KPN klantenservice (tel. 0800 - 0402 ).

@WMG-N Dank voor het antwoord. Ik was inmiddels ook zover, dat bellen met de klantenservice nodig blijkt. Wel bijzonder dat ik eerst een nieuw account heb gemaakt voor mijn vrouw met voorletters.achternaam]@kpnmail.nl, en dat inloggen daarop alsnog de mails laat zien uit PostvakIN van mijn eigen account. Daarop voorletters.achternaam]@kpnmail.nl weer verwijderd, maar dan laat voorletters.achternaam]@kpnmail.nl zich niet opnieuw aanmaken!

Maandag maar eens bellen.


@Rommelzolder 

Dus heb je een emailaccount gemaakt voor jou en daar het emailadres van jouw vrouw als een alias aangehangen. Dan hebben beide emailadressen hetzelfde wachtwoord. Als je voor jou en jouw een apart emailaccount hebben dan hebben die accounts ook een verschillend wachtwoord.

Of je hebt in jouw emailprogramma 2 emailaccounts gemaakt die naar hetzelfde KPN emailaccount wijzen (denk: emailadres).


Wederom dank voor het antwoord. Daar lijkt het wel op, hoewel als ik inlog op mijn eigen account / instellingen / accounts, dan worden er twee getoond (of zijn dat dan toch alleen maar email-adressen die aan mijn account hangen ipv twee aparte accounts?)

Eén met eigenvoorletters.achternaam]@kpnmail.nl  en één met mvoorlettersvanmijnvrouw.achternaam]@kpnmail.nl.

De interface blinkt wat dat betreft niet uit in duidelijkheid...


Dit zijn de e-mailaccounts:

En dit zijn de aliassen bij één van die e-mailaccounts:

 


@Rommelzolder 

Zie de plaatjes hieronder:

In het eerste plaatje maakt het niet uit wat je aanklikt (Dit kan VEEL duidelijker !!!!!!!!!!)

In het 2e plaatje zie je jouw emailaccounts die hebt bij de KPN. Per emailaccount moet je een apart wachtwoord opgeven.

Klik op een ">” (blauwe rechthoek).

Dan zie je het 3e plaatje. Daar kun je - voor elk emailaccount - 1) het wachtwoord en 2) extra aliassen instellen.

Waar zie jij jullie emailadressen staan ? In het 2e plaatje of in het 3e plaatje ? Ik neem aan in het 3e plaatje ? Dan heb je dus 1 emailaccount waar 2 emailadressen aanhangen. Dan moet je een 2e emailaccount maken (2e plaatje) met dat andere emailadres met een apart wachtwoord.

 


Reageer