Skip to main content

ik zit met een schoonouder probleem, email technisch dan ;-)

oma heeft een hetnet account waarvan we het wachtwoord niet meer weten. Is nog wel ingesteld op laptop 1 en die kan dus mail binnenhalen. We moeten echter naar laptop 2 en dan wil outlook het wachtoord weten. 

Via webmail is de optie beschikbaar om het wachtwoord te resetten, maar die link geeft al het hele weekend een foutmelding. 

Dan begint de zoektocht. Een KPN ID is er niet, aangemaakt en gekoppeld aan het klantnummer. Maar daar staat niet het hetnet mail adres bij van oma. Dus waarschijnlijk een oud email adres zonder kpn id en niet te koppelen.

En dan houdt het op. Hoe nu verder? In de historie van het forum staat wel een link naar een oplossing maar die post is er niet meer.

 

Hoe verder?? ik heb de gegevens van oma in mijn profiel toegevoegd onder het kopje 'Persoonlijke opmerkingen’

Wat lastig. 

Via webmail is de optie beschikbaar

Maar dan moet je het wachtwoord toch op de inlog pagina webmail.kpnmail.nl intoetsen? En als dat al als **** is te zien kun je het zo uit de wachtwoorden manager van de browser aflezen 😉.

Verder:

Heeft oma wel een internet/tv/vastbellen abonnement waar ze dat email adres bij heeft? Dan kan er alsnog een KPN ID gemaakt worden. Daar zit dan vanzelf een account bij om alles te beheren. 

Waaronder email beheer via email.kpn.com waar je ook inlogt met het ID. Hier kom je trouwens ook met de 'wachtwoord vergeten' link.

Als oma nooit het wachtwoord van de box heeft gewijzigd dan zou ze nog de brief kunnen hebben waar het instaat. 


Wat lastig. 

Via webmail is de optie beschikbaar

Maar dan moet je het wachtwoord toch op de inlog pagina webmail.kpnmail.nl intoetsen? En als dat al als **** is te zien kun je het zo uit de wachtwoorden manager van de browser aflezen 😉.

helaas, dat werkt niet. webmail is nooit gebruikt, dus de browser is geen bron.

Verder:

Heeft oma wel een internet/tv/vastbellen abonnement waar ze dat email adres bij heeft? Dan kan er alsnog een KPN ID gemaakt worden. Daar zit dan vanzelf een account bij om alles te beheren. 

het internet abo staat op naam van opa, het email adres van oma is daar niet aan gekoppeld. Ik heb een KPN ID aangemaakt op het email adres van oma en gekoppeld aan hun klantnummer, maar dan komt niet het email adres van oma erin. wel alle gegevens van hun KPN abo. Email van oma staat daar dus niet in. Dit had ze al voordat het KPN abo afgesloten werd.

Waaronder email beheer via email.kpn.com waar je ook inlogt met het ID.

Als oma nooit het wachtwoord van de box heeft gewijzigd dan zou ze nog de brief kunnen hebben waar het instaat. 

de ‘papieren administratie’ van wachtwoorden biedt helaas ook geen oplossing…..  en die is van voor tot achter doorgeplozen ;-) 


Is het emailadres van oma niet een alias onder het hoofd adres. Daarvan kun je er 6 hebben. 

Elk van die 6 kunnen ook weer 10 aliassen bevatten. 

In eerste instantie zie je alleen de hoofdadressen! Klik die dus eens aan om te zien of die van oma een alias is. Ik ben benieuwd. 

http://email.kpn.com/

Een hoofdadres en alle aliasen daaronder hebben hetzelfde wachtwoord. Het huidige kan je niet meer achterhalen maar je kunt wel een nieuw wachtwoord maken. 

 


dat was ‘m! het was inderdaad een alias en daar kon ik het ww van aanpassen. 

mede names een gestresste opa en oma, heel erg bedankt!


Helemaal top! 

Maar goed dat je een MijnKPN voor hen hebt gemaakt. En dus KPN ID (inloggegevens voor Account en Email-beheer).

No stress. Emiel is in the house (met backup van z'n forumvrienden).