Skip to main content

Hallo, door een plotselinge verhuizing van mijn moeder en haar vriend naar een aanleunwoning, moeten we het solcon abbonement opzeggen,omdat daar een andere provider is,maar er is een kpn e-mailadres dat we willen behouden, voor zaken die we nog niet allemaal hebben kunnen regelen, kan ik dat e-mailadres koppelen aan mijn kpnaccount, ikheb nog 2 e-mail accounts vrij.

Ik heb het wel geprobeerd, maar kreeg de tekst “e-mailadres is niet beschikbaar”.

 

Groeten Wilco

Moeder zit dus bij Solcon. Maar er is een KPN emailadres. Hoe dan? Dat is toch onlogisch? Iemand die klant is bij Solcon heeft normaal gesproken toch een Solcon emailadres? 

Probeer eens wat meer punten en hoofdletters in uw relaas. De eerste alinea is 1 doorlopende zin met komma's. U komt zo heel erg onduidelijk over.


Hallo @Nick83 en @Wilco65 , moeders kan eerst wel bij KPN klant geweest zijn, dan kon je je KPN-account meenemen naar Solcon. Of het omgekeerd ook kan weet ik niet, dat kan @Wilco65 het beste even aan Solcon vragen.

Succes.

 


@Wilco65 

Als je van KPN overstapt(e) naar Solcon kun je jouw emailadres behouden (zonder kosten). Wat je feite vraagt is dat je dat emailadres wil laten verplaatsen naar jouw KPN emailaccount. Dat kan heel makkelijk omdat dat dat KPN emailadres - als mijn informatie juist is - administratief nog bij de KPN zit.

  1. Maak bij jouw KPN account eerst een nieuw email-account aan.
  2. Je hebt hier op het forum een profiel aangemaakt om een vraag te kunnen stellen. Zorg ervoor dat bij dat profiel bij “Opmerkingen” naam, adres, woonplaats, klantnummer en emailaccount/-adres van jouw moeder vermeld zijn en doe hetzelfde voor jou. Maak ook goed duidelijk welk adres/-account van welk account naar welk account (van jou) moet worden verplaatst.
  3. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator is in staat om uit te zoeken wat er aan de hand is en kan - indien mogelijk - de verplaatsing uitvoeren.

Maar waarom dat KPN emailadres opzeggen ? Je hebt nog een volledig KPN abonnement en dus kan jouw moeder gewoon "meeliften” met jouw KPN abonnement. Kost niks extra. En dat geldt ook voor de vriend van jouw moeder. Dat kan heel goed zonder in problemen te komen met die nieuwe provider.


Hoi @Wilco65 .  Ik ben voorzichtig positief dat het verhaal van @Willy22  klopt. Ik wil graag meekijken maar dan heb ik wel alle gevraagde gegevens nodig.

Kun jij je profiel volledig maken en mij dan hier een seintje geven?


@Wilco65 

Wat staat er achter het @ teken bij de accountnaam en het emailadres van jouw moeder ? Is dat bijv. @kpnmail.nl of bijv. @solcon ? Dat geeft al een indicatie waar dat emailadres administratief is ondergebracht.

Het feit dat je de melding “Emailadres niet beschikbaar” krijgt is voor mij een bevestiging dat dat emailadres administratief nog bij de KPN zit.


@Wilco65 

Dan ben ik toch nog benieuwd wat je nu gedaan hebt om dit op te lossen.