Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik een reservering van een e-mailadres bij KPN laten verwijderen?

• January 28, 2026
  • 9 reacties
  • 79 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb vanmorgen een mailbox verwijderd met een alias erop. Als ik nu 1 van beide @kpnmail.nl adressen wil gebruiken om een nieuwe mailbox te maken, komt de melding dat de adressen niet meer beschikbaar zijn.

Ik ben wat gaan zoeken op dit forum en kom tegen dat een moderator de reservering zou kunnen verwijderen en het dan moet werken. Zou iemand dat kunnen doen? Ik heb beide adressen in mijn profiel in ‘Persoonlijke opmerkingen’ gezet.

Alvast bedankt!

Mvg, Corné

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@speek1984 ,

Moderators doen dit al heel lang niet meer. Je kunt dit nu alleen regelen via de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

9 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • January 28, 2026

Hallo ​@speek1984 ,

Moderators doen dit al heel lang niet meer. Je kunt dit nu alleen regelen via de klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

Helemaal goed, bedankt voor je reactie! Ga ik dat doen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 28, 2026

@Noordzee 

Een reservering van een emailadres afhalen kan nog steeds door een moderator gedaan worden. Maar dan moet je wel even wachten totdat er iemand reageert. Daarom is een terugbelafspraak sneller.

@speek1984 

Je moet wel bedenken dat als je in “Mijn KPN” een account verwijdert je ook alle bijbehorende emails definitief kwijt bent.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 28, 2026

@Noordzee 

Een reservering van een emailadres afhalen kan nog steeds door een moderator gedaan worden. Maar dan moet je wel even wachten totdat er iemand reageert. Daarom is een terugbelafspraak sneller.

@speek1984 

Je moet wel bedenken dat als je in “Mijn KPN” een account verwijdert je ook alle bijbehorende emails definitief kwijt bent.

Ja hoor, ben ik me van bewust. Da's geen issue. Mailbox was nog vrijwel leeg. Ik wacht voor nu een moderator af en anders bel ik na werktijd. Dank alvast!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Goedemorgen Corné en welkom op de community! Wat je zegt klopt, na het verwijderen van een mailbox (of alias) blijft het e-mailadres vaak nog een tijd gereserveerd staan. Daardoor krijg je inderdaad de melding dat het adres niet beschikbaar is.

Heb je hiervoor al contact gehad met onze klantenservice? Zij kunnen direct controleren of de reservering nog actief is en voor je verwijderen. Mocht dat nog niet gelukt zijn, laat het hier gerust even weten.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

@Vikash van KPN 

Voor dit soort (simpele) problemen kun je tegenwoordig ook een "terugbelafspraak” maken. Zie het antwoord van ​@Noordzee 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

@WMG-N ​@Vikash van KPN Nog bedankt voor jullie hulp. Heb contact gehad met de klantenservice en ze hebben de reserveringen kunnen verwijderen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Graag geholpen ​@speek1984 ! 😉 Fijn dat het gelukt is via de klantenservice. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Excuus ​@Noordzee ! Ik vergat jou te vermelden, maar daardoor niet minder gemeend… bedankt! ;-)