Skip to main content

Ik las dat dit alleen maar een modurator van KPN kan. Via 0900-0402 kom ik er niet doro en krij aleen maar e-mail links gestuurd waar niets in staat over hoe en waar je dit moet doen.
er schijn een formulier hievoor te zijn. Wie kan me helpen?

Hier kan inderdaad een KPN Moderator van het forum goed bij helpen. De wachtrij is alleen een kleine 3 dagen dus beetje geduld nog.

Wel handig: vermeld in het forumprofiel** onder Persoonlijke opmerkingen (tekst vak zonder opmaak) om welk e-mail adres het gaat en onder welk hoofdadres (van een andere box) het moet komen.

**in het profiel staat het afgeschermd van het openbare internet en andere gebruikers.


Hoi @ThermoPieter, welkom bij ons op het forum. Wij kunnen daar inderdaad naar meekijken. Ik zie dat je al veel hebt ingevuld op je profiel, zou je daar de laatste 3 cijfers van de IBAN ook nog bij kunnen toevoegen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? 

Daar is geen formulier voor, maar de klantenservice (0800-0402) kan dit ook voor je doen. Als je de eerste keer belt kan je een bericht krijgen met een link, als je daarna nog eens belt over hetzelfde zal je automatisch worden doorverbonden naar een collega.

Op je profiel zag ik ook een opmerking staan over hoe het e-mailwachtwoord kan worden gewijzigd, dat kan je doen zoals hier wordt beschreven: E-mail wachtwoord wijzigen met KPN ID.


IBAN 3 laatste cijfers is in mijn profiel toegevoegd. Dank voor de hulp.


Dank je voor je gegevens @ThermoPieter, daarmee heb ik voor je gekeken. Ik zie beide e-mailadressen die je op je profiel noemt staan, dat zijn de enige adressen die ik zie staan. Je zegt dat je ze wilt verplaatsen naar een ander e-mailadres, maar ik weet niet naar welk adres het dan moet worden verplaatst.

Het eerste adres dat je noemde is het mailadres, het tweede adres is een alias van dat eerste adres. Als je wilt dat de alias verplaatst wordt, kan je daar in MijnKPN eerst een tweede mailbox voor aanmaken. Dan kan ik de alias daarna voor je verplaatsen. 


Sorry Jasper, ik heb mijn abonnement met een 2e mailbox uitgebreid ruim een week geleden.
Ik zie geen optie om deze tweede mailbox aan te maken. Ik ben met de CHAT-Box Bard van Google aan het raadplegen geweest en die schrijft: 
 

Om een tweede e-mailbox aan te maken bij KPN, volg je de volgende stappen:

  1. Ga naar MijnKPN.
  2. Log in met je KPN-ID.
  3. Klik op "Producten" en kies "Thuis".
  4. Klik op "Informatie & Instellingen".
  5. Klik op "E-mailaccount toevoegen".
  6. Vul een nieuw e-mailadres in en selecteer je domeinnaam (gedeelte na de @).
  7. Klik op "Account toevoegen".

Je krijgt dan een e-mail met een verificatielink. Klik op de link om het e-mailaccount te verifiëren.

Maar ik zie geen mail hiervoor komen.

Ik hed de Alias weer verwijdered en een nieuwe aangemaakt, maar dat maakt niets ujit. Ik zie geen 2e mailbox of zo verschijnen.
Wat doe ik niet goed….????

 


ik heb mijn abonnement met een 2e mailbox uitgebreid (A) ruim een week geleden.
Ik zie geen optie (B) om deze tweede mailbox aan te maken.

Euh, Je spreekt je zelf hier in 2 zinnen tegen.

A hij is aangemaakt

B je weet niet hoe

??????

Een tweede mail box (=account) aanmaken (je kunt er 6 hebben) kan heel eenvoudig via email.kpn.com. Onderaan op  +  klikken om een extra box aan te maken.

In een box kunnen óók nog tot 10 aliassen. Dus in totaal 11 adressen onder 1 box. Ze delen dan 1 inbox en ook alle mappen.

Wil je de tweede box aanmaken met een adres dat nu een alias is onder een andere box? Dan kan Jasper die weghalen en gelijk de reservering** eraf halen zodat jij er een account van kunt maken onder email.kpn.com.

Eindigt dat adres niet op kpnmail.nl dan een account maken met kpnmail.nl en het adres als (enige) alias met de gewenste extensie er onder plaatsen.


Ik ben ook benieuwd waar dat 2e mailadres dan is, ik zie 'm aan onze kant niet terug bij jouw abonnement. Heb je de stappen zoals Peter ze beschrijft ook al eens gevolgd en lukt het dan om een 2e mailadres aan te maken?

Daarna kan ik de alias daarheen verplaatsen.

 


Peter,

 

Sorry, je bent scherp; inderdaad niet goed geformuleerd. Naast de standard e-mailbox heb ik een 2e aangevraagd gewoon via email.kpn.com.
Zie hieronder: die kan ik alleen nog verhogen naar 2 of meer. 

Dus Jasper,  Kan het probleem zijn, dat deze 2e e-mailbox nog niet is toegewezen?


Huh! Heb je misschien een email only abonnement?


Nee, ik heb internet, tewlefoon en tv samen. Ik vermoed dat ik mijn 2e mailbox (nog niet?) heb toegewezen gekregen omdat Jasper het niet ziet in mijn abonnement en ik wel een bevestiging heb gehad van de wijziging in mijn abonnement van €2 per maand extra.
We wachten dus maar weer even af. 


Die kosten snap ik dus niet. Je hebt tot 6 mail boxen (accounts) in het abonnement. Maar terwijl ik dit schrijf.... heb je een al lang lopend abonnement of nog een oud telfort abonnement???


Even nog dan ter info: ik ben ruim 45 jaar gebruiker geweest van Ziggo en al haar voorgangers.

Ik ben de vele internetstoringen onderhand beu en KPN had een zeer goede aanbieding. 
Een glasvezel ligt er al enige jaren in mijn huis. Dus ik heb 2 weken gelede gesloten om te switchen met internet, TV en vaste telefonie.

Ik heb zelf alles werkend geinstalleerd en merkte toen, dat je (tegenwoordig, want dat was vroeger anders?) maar een mailbox krijgt en daar 5 mail-adrssen in kunt opslaan. En dat is dus niet wat mijn echtgenoot (en omgekeerd) wil natuurlijk ndat we elkaars berichten kunnen lezen.
Daarom toen een 2e mailbox bij mijn abonnement genomen en dat kost €2 per maand extra. 
En nu dus nog mijn tweede e-mail adres van mijn vrouw naar die tweede e-mail box en dat is de laatste “hindernis”die ik nog moet zien te nemen bij deze overschakeling…. 
En ik vind het zeer vreemd, dat dit niet geautomatiseerd is bij KPN en dit alles zo te lezen moet gaan via deze KPN Forum (of telefonisch als je tenminste een persoon aan de lijn kan krijgen, want ik krijg alleen maar links gestuurd van de “oplossingen” in via SMS-berichtjes, die ik al lang gezien hebben en niet werken.

Nou ik ben benieuwd hoe we verder gaan….


Sorry voor de wat schrijffoutjes in mijn vorige reactie … Even snel getyped zonder controle...


Aha! Duidelijk. Maar je hebt met zijn tweeën niet genoeg aan de 6 (zes!) accounts die je in je abonnement kunt maken?

Hebben jullie allemaal bedrijven dat je zoveel gescheiden, dus aparte inboxen enzo, nodig hebt? En dan nog een extra abonnement voor nog meer email adressen nodig?

Binnen het abonnement heb je tot 6 accounts. En elk account kan ook nog 10 aliassen hebben. 

En log bij email.kpn.com in met het kpn id waarop je ook je facturen en abonnement inziet. Dan moet je tot 6 account gratis (binnen abonnement) kunnen maken. 

Anders hoop ik dat @Jasper kan uitvissen hoe dat met de betaalde box (in het screenshot is duidelijk niet de 'gratis' versie van email.kpn.com te zien. Maar hoe je daar dus komt is mij een beetje een raadsel. Ik krijg dat niet gereproduceerd. 

Euh... heb je een (klein) zakelijk abonnement? ZZP.

En je kunt alleen extensies gebruiken van kpn zelf! Dus niet bijvoorbeeld janna(a)ziggomail.nl ofzo. (Sorry geen idee waar Ziggo adressen mee eindigen. Ken werkelijk niemand met zo'n adres...)


Peter,

We praten waarschijnlijk totaal naast elkaar…. Het lijkt wel of we neide van een andere planeet komen….
Ik ben al enige jaren gepensioneerd, heb geen bedrijf, ben al weer even uit de actuele IT, heb geen ervaring met KPN-accounts/mail etc. 
Ik ben ingegaan op een aanbieding gehad van KPN voor 50% van de normale prijs voor een jaar bij een duur van 2 jaar abonnement.  In dat abonnement zit blijkbaar, dat ik maar een mailbox krijg en een e-mail account kan aanmaken en daaraan gelieerd 5 alias adressen. 
Ieder nieuw door mij aangemaakt e-mail adres/account op email.kpn.com wordt een alias e-mail account onder mijn primair e-mail account. 
Op dit forum heb ik dit probleem meer gelezen en zag dat je een 2e e-mail box moet gaan huren (dus een soort besparing mogelijk van KPN?) wat €2 per maand kost. Dit dus gedaan en las tevens, dat je dit 2e e-mailbox niet zelf kan koppelen aan een aparte e-mail account/adres.
maar dat hiervoor een verzoek ingediend moet worden via dit Forum en daar heeft dus Jasper al een paar keer op gerageerd in deze sessie. Ik denk dat Jasper bij KPN werkt, want hij schreef, dat hij bij mijn KPN account  nog geen 2e e-mail box voor mij ziet.  Dus ik wacht verder op actie van Jasper, die via een andere weg mijn informatie heeft gekregen.

Zo nu tijd om af te sluiten en naar bed te gaan.

 

groet


Het is een abonnement met internet en TV+, daarbij kan je 5 gratis e-mailadressen aanmaken met elk een aantal aliassen. Je hoeft niet te betalen voor een extra e-mailadres als je dat totale aantal nog niet gehaald hebt. 

Als je met jouw KPN ID inlogt op email.kpn.com en op de + klikt kan je een gratis e-mailadres aanmaken. Daar hoef je geen betaalde optie te kiezen dus. Je hebt meerdere gratis adressen bij het abonnement, de betaalde optie is voor als je daar niet genoeg aan hebt. Aangezien jij pas 1 mailbox hebt, heb je die optie niet nodig.


Dit zou je moeten zien op http://email.kpn.com .

Als je dan op de + klikt (zie pijl) dan kan je een account maken. Zoals je ziet heb ik er 2.

(Jasper, het zijn er tegenwoordig 6. Zie tekst in het screenshot)

 


PeterG,

Ja, we komen tot de kern van mijn probleem.
Bedankt voor je schermafdruk; dit is dus precies wat bij mij niet gaat. Als ik met dat plusje een nieuwe e-mail aanmaak, komt deze als Alias onder het 1e aangemaakte e-mail adres en hebben beide eenzelfde wachtwoord. En dit probleem hebben dus meer KPN gebruikers zo is te vinden in jullie Forum.
Zie mijn 3 gecombineerde afdrukken van mijn scherm. Ben benieuwd naar jullie reactie en oplossing.

 


Je bent daar al één stap te ver. Direct in het EERSTE scherm op het plusje klikken en niet eerst op het email adres.

➡️Dus inloggen op http://email.kpn.com en dan al direct op het plusje klikken. Dan maak je een nieuw ACCOUNT aan. Bij KPN e-mail instellingen dus. 

Jij bent al bij alias maken en wachtwoord wijzigen van een account en dat is te “ver”.

Zoals je ziet is er ook een duidelijk verschil. In het scherm zoals in mijn screenshot dus het plusje gebruiken.

(ik heb al 2 accounts v.d. 6 in gebruik zoals je daar ook ziet)

Om van een per ongeluk gemaakt alias een los mail adres te maken zal @Jasper  eerst de reservering eraf moeten halen, anders kan een verwijderd adres (account of alias) de eerste 3 maanden niet gebruikt worden.


Ik probeer e.ea. ook te doen zoals je aangeeft…. Ik heb het 2e e-mail adres weggegooid; opnieuw het scherm gestart en direct het plusje gedrukt. Kan weer een e-mail invullen en komt weer als alias bij mijn 1e e-mail terecht en niet apart met een eigen mailbox zoals bij jou op het plaatje.
Begrijp ik dat ik toch moet wachten op een actie van Jasper?
Wat gaat er dan bij mij fout; het lijkt zo simpel…..


Het is op zich ook simpel…..

Het verwijderde e-mail adres (toen alias) heeft een reservering van 3 maanden en kan gedurende die tijd niet opnieuw aangemaakt als account en ook niet als alias. Tenzij een moderator al eerder effies de reservering eraf haalt.

BTW Het beeld E-mail account instellingen maakt aliassen en geen eigen emailadres (account). Ook kun je daaronder zo'n account van een nieuw wachtwoord voorzien. Maar dat wil je allemaal niet.

Je wilt dat je vrouw een geheel eigen email (account) heeft.
Dat moet dus onder
KPN e-mail instellingen. Alleen zal er nu dus een reservering op zitten
@Jasper !! )

Vermeld voor Jasper ff in je profiel (onder Persoonlijke opmerkingen) het adres waar de reservering af moet. Opdat je er een account 😉 van kunt maken. 


Als een e-mailadres verwijderd wordt wordt daar inderdaad een reservering opgezet om te zorgen dat anderen dat adres niet aan kunnen maken en jouw mail ontvangen. Als je het account zelf wilt aanmaken is dat lastiger natuurlijk, want jij loopt dan ook tegen de reservering aan.

Ik zie nu een aantal reserveringen staan die er eerder nog niet stonden, ik heb ze vrijgegeven. Je zult die adressen nu aan moeten kunnen maken @ThermoPieter.


Jasper,

Het lijkt inderdaad nu dat ik een tweede e-mail account heb kunnen maken, maar als ik dan probeer dit een eigen wachtwoord te geven, zie ik dit 2e e-mail account niet op mijn scherm. Ik zie alleen mijn eigen e-mail account en niet het tweede voor mijn vrouw.  Wat doe ik nu weer niet goed c.q. gaat er fout?


Hallo @ThermoPieter bij 2 verschillende mailaccounts gelden ook 2 verschillende inlogs.

Je kunt via de webmail inloggen in je eigen account OF in het account van je vrouw.

Dat is het verschil met aliassen, daar valt alles onder één account.

 


Als het gelukt is om het tweede e-mailadres aan te maken kan je die op die plek een nieuw wachtwoord geven inderdaad. Ik zie op dit moment ook nog geen 2e e-mailadres bij het abonnement staan. Was het aanmaken wel goed gegaan, of kwam daar bijvoorbeeld nog een foutmelding bij?