Skip to main content

Ik probeerĀ  het wachtwoord van de mail van planet.nl te resetten. Dit lukt niet via mijnKPN want het email adres is daar niet bekend.

Hoe kan ik een wachtwoord reset aanvraag en/of het mailadres van planet.nl koppelen?

@reset wachtwoord planet.nl

Het KPN ID vervalt na een jaar. Je daarom eerst een nieuw KPN ID aanmaken.

Dan moet je in MijnKPN jouw abonnement koppelen aan jouw emailadres(sen).

Kies in MIJN KPN:Ā ā€œProductenā€ > ā€œProduct koppelenā€ > ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦..

Als dat gebeurt is kies je in MijnKPN: ā€œProductenā€ > ā€œā€¦ā€¦.. (jouw adres)ā€ > ā€œInformatie & instellingenā€ > ā€œEmail account wijzigenā€ > ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦Ā  Daar kun je het wachtwoord voor jouw emailaccount wijzigen.


Daarmee verander ik het wachtwoord van een KPN mail account. Daar is geen planet.nl mail account zichtbaar, dus helaas is dat geen oplossing.


@reset wachtwoord planet.nlĀ 

Hangt jouw planet.nl emailadres misschien aan een KPNmail.nl account ?


Nee, deze is nooit gekoppeld geweest aan een KPN account, want dat was nooit aangemaakt.

Sinds kort is de planet webmail ineens niet meer toegankelijk.


HalloĀ @reset wachtwoord planet.nlĀ 

Welke web adresĀ gebruik je voor Webmail? Is dat de standaard KPN Webmail?
Ā  Ā Ā Ā https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp


Ja klopt. En via de mailapp op de android tablet. Net even nagekeken: 25 dec. is de laatste synchronisatie geweest en werd om een verificatie van het mailadres gevaagd en bleek het wachtwoord niet meer te werken.


Heb jij soms rond juni 2021 een internet abonnement beƫindigd, waar dit planet.nl account wellicht aan gekoppeld was? Bijvoorbeeld bij een verhuizing?


Nee er zijn geen verhuizingen geweest. Dus geen issue met een halfjaarstermijn. Daar doel je denk ik op.


Ja, dat klopt. De abrupte blokkade deed me denken aan de periode van 6 maanden waarin de email nog in de lucht blijft na opzeggen.Ā 


@reset wachtwoord planet.nlĀ 

Zorg ervoor dat je bij jouw profiel hier op het forum jouw naam, adres, woonplaats, klantnummer en de naam van het planet emailaccount vermeld zijn. (bij ā€œOpmerkingen"). Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuweĀ reactie en wacht op de reactie van een moderator. Een moderator is in staat om uit te zoeken wat er aan de hand is.


Ik heb het gedaan, behalve de woonplaats. Daar staat niet bij dat het privƩ is. Woonplaats wordt wel duidelijk uit postcode en huisnummer.

Ik wacht verder de reactie van een moderator af. Dank iedereen voor het meedenken.

Dat ik hier zo'n rare naam heb komt omdat ik bij het starten van de vraag het onderwerp heb ingevuld. Ik had niet door dat dat mijn profielnaam was. Helaas niet te wijzigen geloof ik. Maar verder niet belangrijk.

Ā 


@reset wachtwoord planet.nl

Hier nog een poging. Je zei dat vanaf 25 december j.l. het wachtwoord niet meer werkte. Dus de email-app Ć©n webmail werkten niet meer (versturen Ć©n ontvangen werkt niet meer) ?Ā 

Dan gaan mijn gedachten uit naar 1)) problemen bij/op de KPN emailserver 2)) een hack van jouw planet.nl account.Ā Misschien is jouw account gehackt en heeft de hacker jou buitensgesloten ?

Hopelijk weet de moderator betere informatie boven water te halen ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦ā€¦..


Hoi @reset wachtwoord planet.nl, welkom op ons forum! Ik zie dat de je mailaccount niet gekoppeld is aan je abonnement. Dat is gelukkig goed te herstellen. Daarvoor heb ik nog wel ter verificatie je geboortedatum nodig, kun je die updaten in je profiel?

Ik kan je gebruikersnaam ook voor je aanpassen, had je iets in gedachte?


Hallo @Thomas ,

Ik heb de geboortedatum toegevoegd.

Ik heb een tijdelijk mailadres gebruikt om een KPN id aan te maken, omdat de mailadressen bij de opmerkingen in het profiel niet meer bereikbaar zijn en ik geen manier weet om het wachtwoord te resetten.

Je kunt (ter verificatie) als je de factuur bekijkt zien dat een van die twee adressen gebruikt wordt om de factuur naar toe te sturen.

De beide mailadressen bij de opmerkingen wil ik graag gekoppeld hebben zodat ik het wachtwoord kan resetten. 25 december is er blijkbaar iets gebeurd waardoor deze accounts niet meer bereikbaar zijn, zowel via webmail als via een mail app.

Doel is dus dat de wachtwoorden van deze accounts gereset kunnen worden, zodat de mail weer ontvangen wordt.

Zou je de naam willen veranderen in Elise?

Ā 


@Elise7Ā ik heb je naam aangepast, Elise was al bezet dus ik heb het eerstvolgende beschikbare cijfer erachter gezet. Als je liever een andere hebt kan dat natuurlijk altijd.

Wat betreft de mailboxen, ik heb daarvoor het verzoek ingediend om die over te zetten, hier kunnen even een paar werkdagen overheen gaan.

Via email.kpn.comĀ kun je deze straks beheren. Je logt daar in met je KPN ID


GoedenavondĀ @Elise7Ā ik zie dat de mailbox nog niet overgezet is dus ik ga er graag nog even achteraan. Mijn collega's van de technische dienst hebben daarvoor wel een 06-nummer nodig om je per sms op de hoogte te kunnen houden. Zou je die nog toe kunnen voegen aan je profiel?


Hallo @Thomas . Fijn dat je het opvolgt!. Ik heb mijn 06 nummer bij opmerkingen gezet.


Bedankt @Elise7! Ik zie dat de mailbox nu overgezet is! Als je op Email.kpn.comĀ inlogt met je KPN ID kun je daar een nieuw wachtwoord instellen!


Hallo @Thomas ; Het is gelukt. Dank je wel.

Ik heb bijna 60 undeliverable mails verwijderd van 25 december. Er is toen duidelijk iets gebeurd.

Ā 


Poeh dat zijn er een hoop inderdaad! Als je die 60 mails niet zelf verzonden hebt kan dat de verklaring zijn waarom je wachtwoord toen geblokkeerd is.
Fijn dat alles weer werkt in ieder geval!


HoiĀ @ThomasĀ 

Ik heb toch nog een vraag. De niet aangekomen emails zijn duidelijk spam emails die via dit adres verstuurd zijn.

Moet en/of kan ik dat ergens melden?


@Elise7Ā nee hoor, dat hoef je niet meer te melden. Het spamfilter heeft hier zijn werk gedaan! Toch bedankt!


Gelukkig wel de uitgaande kant; niet de veroorzakendeā€¦.

Onderwerp gesloten. Fijne avond en nogmaals bedankt.