Skip to main content

Een paar weekjes geleden heb ik filters voor het doorsturen op basis van trefwoord of emailadres  in KPN Webmail ingesteld.

Ik krijg nu meldingen van doorstuuradressen, dat de automatisch doorgestuurde email niet meer binnen komt.

In mijn check is de knop/link Filter en doorsturen op basis van trefwoord of emailadres is niet meer te vinden in KPN Webmail.

Ik had het ingesteld met de laatste versie van Firefox op de laatste versie van Windows 11.

Ook geprobeerd met Edge. Maar ook daar is Filters niet meer te vinden.

Heeft iemand hier ook ervaring mee?

@FamAdams 

Heel merkwaardig want in Chrome zie de optie “filterregels” wel. Gebruik je wel de laatste versie van Firefox / Edge ?

Ik zie overigens ook dat de vertaling van de handleiding (veel) beter kan.

@FamAdams 

Heel merkwaardig want in Chrome zie de optie “filterregels” wel. Gebruik je wel de laatste versie van Firefox / Edge ?

Ik zie overigens ook dat de vertaling van de handleiding (veel) beter kan.

WMG-N, dank voor de reactie!

Ik werk met de meest recente versies/updates van Windows 11, Firefox en Edge.

Vanochtend met een KPN medewerker gesproken en ook daar was Filter regels wel zichtbaar maar bij mij niet.

De medewerker heeft hier melding van gemaakt.

Dus ik ben benieuwd.

Mocht toch iemand de oplossing weten, dan lees ik het natuurlijk graag.

Hallo ​@FamAdams 

Niet echt een oplossing, meer een workaround als dit ook bij jou werkt.

Lukt het via de directe link wel om bij filterregels te komen, je moet dan wel al ingelogd zijn in webmail: https://kpc.webmail.kpnmail.nl/appsuite/#!!&app=io.ox/settings&folder=virtual/settings/io.ox/mailfilter

Ik vermoed eigenlijk dat die link ook niet werkt omdat je filterregels nu helemaal niet lijken te werken?

Hallo ​@FamAdams 

Niet echt een oplossing, meer een workaround als dit ook bij jou werkt.

Lukt het via de directe link wel om bij filterregels te komen, je moet dan wel al ingelogd zijn in webmail: https://kpc.webmail.kpnmail.nl/appsuite/#!!&app=io.ox/settings&folder=virtual/settings/io.ox/mailfilter

Ik vermoed eigenlijk dat die link ook niet werkt omdat je filterregels nu helemaal niet lijken te werken?

Beste GeSp, Bedankt voor de link en zoals je ziet is dan "Filter regels” ook zichtbaar in het linker menu.

Het probleem zit dus echt in de menustruktuur van KPN.

Nu maar hopen dat ze er iets mee doen…...

Maar ondanks dat je ze nu wel ziet werken ze nog steeds niet of werkt automatisch doorsturen nu wel?

Maar ondanks dat je ze nu wel ziet werken ze nog steeds niet of werkt automatisch doorsturen nu wel?

Dat zal ik testen.

Wordt vervolgd!

Dat zal ik testen.

Wordt vervolgd!

VERVOLG NA TEST:

Met de link van GeSp kan ik alle doorstuurinstellingen aanpassen, maar de instellingen hebben geen effect op het door te sturen mailverkeer.

Het doorsturen op basis van een binnenkomend mailadres of een trefwoord naar een ander mailadres werkt dus niet!

Ook via de Android smartphone met de laatste versie van Firefox Focus ontbreekt "Filter Regels”.

@FamAdams Je had al gebeld schreef je maar is er toen ook een ticket aangemaakt of zou het alleen doorgegeven worden?
Het lijkt mij dat er een ticket aangemaakt moet worden omdat het geen algemeen probleem lijkt te zijn, anders waren er wel meer meldingen geweest.

Ik denk dat je het beste een belafspraak kan maken, dan wordt je gebeld door de juiste persoon/afdeling wanneer het jou uitkomt.

@GeSp Ik kan het probleem reproduceren met Chrome en Firefox Focus op Android. Het lijkt met de mobiele weergave te maken te hebben. Als ik voor de desktopweergave kies, dan krijg ik wel alle opties te zien.

Er is een ticket aangmaakt en ik wordt teruggebeld.

Zodra ik meer weet zal ik het hier melden.

@GeSp Ik kan het probleem reproduceren met Chrome en Firefox Focus op Android. Het lijkt met de mobiele weergave te maken te hebben. Als ik voor de desktopweergave kies, dan krijg ik wel alle opties te zien.

Windows 11 draait op een desktop PC. Via Firefox en Edge is Filter regels niet zichtbaar in het linker menu.

Heb je hier inmiddels al wat meer over te horen gekregen ​@FamAdams. Vul anders jouw community profiel eens in, dan ik hier verder induiken. 

Heb je hier inmiddels al wat meer over te horen gekregen ​@FamAdams. Vul anders jouw community profiel eens in, dan ik hier verder induiken. 

Hallo Jeroen,

Ik heb nog niets gehoord of gezien. (Feestdagen?)

Het probleem doet zich nogsteeds voor.

Mijn gegevens zijn reeds bij KPN bekend.

Ticket is aangemaakt dus wacht nogsteeds op een reactie via de telefoon.

……….

Ik geloof inderdaad dat jouw gegevens bekend zijn bij KPN, anders kan er ook geen melding geregistreerd worden ​@FamAdams. Ik kan echter niet zomaar die gegevens inzien dus zou jij alsnog het community profiel in zou willen vullen? Dan kan ik voor je kijken naar de status. 

Ik geloof inderdaad dat jouw gegevens bekend zijn bij KPN, anders kan er ook geen melding geregistreerd worden ​@FamAdams. Ik kan echter niet zomaar die gegevens inzien dus zou jij alsnog het community profiel in zou willen vullen? Dan kan ik voor je kijken naar de status. 

community profiel is ingevuld!

Reageer