Skip to main content

ik help mijn oude schoonzus met haar nieuwe computer. Ze heeft ooit van iemand een oude computer gekregen en die heeft haar computer ingericht, inclusief de e-mail. Nu is de computer kapot gegaan en ze heeft een nieuwe gekocht. Ik wil haar e-mail instellen, maar ze weet haar wachtwoord niet. Alle hulpmiddelen van KPN leiden er naar toe dat er een link gestuurd wordt naar haar e-mailadres, maar daar kan ze dus niet meer bij. De helpdesk van KPN kan ook niet verder helpen. Wat te doen?

Hallo @Sjaak van Berkel 

 

Heeft ze wel een KPN ID waaraan haar internet abonnement is gekoppeld?

Dan kan je het wachtwoord eenvoudig wijzigen via https://email.kpn.com/ daar log je in met dat KPN ID en dan krijg je een scherm met je mailaccounts, als je op zo'n account klikt kan je daar het wachtwoord wijzigen.

 

Je kan het ook wijzigen via het klantnummer, zie deze pagina: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/wachtwoord-of-gebruikersnaam-vergeten.htm

Dat werkt alleen via haar thuis internetaansluiting.


Dank je wel GeSP. Ik ga op onderzoek uit.

Waar ik een beetje tegenaan loop is het verschil tussen KPN ID en e-mailadres. Ik dacht altijd dat je ID de inlognaam is met het wachtwoord, maar vergis ik me dan?


Ik dacht altijd dat je ID de inlognaam is met het wachtwoord, maar vergis ik me dan?

Daar vergist u zich niet in. Op MijnKPN logt u in met een emailadres en wachtwoord. 

Dat emailadres hoeft echt geen emailadres van KPN te zijn. Dat mag ook een hotmail adres zijn. Of een Gmail adres. Maakt niets uit.

Inloggen op MijnKPN werkt bij wijze van spreken op dezelfde manier als inloggen bij bijvoorbeeld bol.com ofzo. Daar maakt het ook niet uit welk emailadres u gebruikt.

Vaak wordt een KPN mailadres gebruikt. Maar het bijbehorende wachtwoord is dan dus niet hetzelfde als het wachtwoord om mail op te halen/verzenden. Dat staat los van elkaar. 


Nick83, je hebt mijn probleem opgelost waar ik een maand mee bezig ben geweest. Ontzettend bedankt daarvoor!