Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het IMAP wachtwoord updaten?

• September 15, 2026
  • 4 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik kan geen xs4all emailberichten meer versturen en ontvangen.

Ontvang bericht bij openen email : wachtwoord onjuist IMAP-account

mijn vraag is nu hoe kan ik het IMAP wachtwoord updaten ?

Gr Hendrik

Ā 

Beste antwoord door WMG-N

​@XS4ALLHBĀ 

Nog even herhalen: Je hebt een XS4all / KPN emailaccount met een gebruikersnaam en wachtwoord. M.b.v. die combinatie kun je binnenkomen bij de KPN webmail en m.b.v. jouw emailprogramma (POP of IMAP) voor dat ene account. Dat wachtwoord kun je veranderen in ā€œMijn KPN".

Bij het KPN ID kun je een willekeurig emailadres gebruiken. Dus ook bijv. GMail. Dan wordt daar de bevestigingsemail naar toe gestuurd. En dan kun je binnenkomen bij ā€œMijn KPNā€ en jouw wachtwoord veranderen. Dan zou ik daarna een nieuw KPN ID aanmaken, nu met jouw xs4all emailadres.

4 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 15, 2026

​@XS4ALLHBĀ 

Het wachtwoord voor jouw IMAP account is hetzelfde als het wachtwoord voor jouw KPN / XS4all emailaccount.

Je kunt je wachtwoord veranderen in ā€œMijn KPN".

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 16, 2026

Dank voor je reactie, als ik het goed begrijp moet in WEBMail het xs4all e-mail Ā invoeren

met een nieuw wachtwoord, gevolg is dat de ik de email reactie niet kan ontvangen omdat deze nu geblokkeerd is. Of kan Ā ik daar een gmail adres opgeven ?

Ā 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • September 16, 2026

​@XS4ALLHBĀ 

Nog even herhalen: Je hebt een XS4all / KPN emailaccount met een gebruikersnaam en wachtwoord. M.b.v. die combinatie kun je binnenkomen bij de KPN webmail en m.b.v. jouw emailprogramma (POP of IMAP) voor dat ene account. Dat wachtwoord kun je veranderen in ā€œMijn KPN".

Bij het KPN ID kun je een willekeurig emailadres gebruiken. Dus ook bijv. GMail. Dan wordt daar de bevestigingsemail naar toe gestuurd. En dan kun je binnenkomen bij ā€œMijn KPNā€ en jouw wachtwoord veranderen. Dan zou ik daarna een nieuw KPN ID aanmaken, nu met jouw xs4all emailadres.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • September 17, 2026

Goedemorgen ​@XS4ALLHBĀ , bedankt voorjouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Hopelijk is het inmiddels gelukt om dit probleem op te lossen met de (goede) informatie die hier al is gedeeld! Omdat ik weinig toe kan voegen aan bovenstaande reactie, heb ik deze bijdrage ook meteen gemarkeerd als 'best answer'. Mocht het onverhoopt toch niet zijn gelukt, dan kun je hier ook altijd zelf een belafspraak voor inplannen met onze Helpdesk en mijn collega's kunnen dan op afstand met je meekijken, op die manier zou het anders sowieso moeten lukkenĀ šŸ’ŖšŸ»