Skip to main content

Ik weet niet hoe ik het wachtwoord van mijn compaqnet.nl mailadres kan wijzigen. 

@Josieneke

Heb je alleen een KPN mobiel abonnement ? Heb je wel een KPN abonnement ? Dit form is alleen voor klanten van de KPN. Heeft “Compaqtnet.nl” geen eigen support website / forum ?


Hallo @Josieneke 

 

Het wachtwoord kan je wijzigen via https://email.kpn.com/ , daar moet je inloggen met je KPN ID, je KPN of email only abonnement moet dan wel gekoppeld zijn aan je MijnKPN account.
Daar klikken op het mailaccount (of waar het aan gekoppeld is als extra e-mailadres) en dan zie je de optie om het wachtwoord te wijzigen.

Via alleen het klantnummer zou het ook moeten kunnen, zie: https://www.kpn.com/service/ugs/wachtwoord-gebruikersnaam-vergeten

 

 Het domein compaqnet.nl  is van KPN @WMG-N , je kan zelfs nog een extra e-mailadres aanmaken met dat domein.


@GeSp 

Tja, dat wist ik dus niet. Afgaande op mijn informatie zat “Compaqtnet.nl” bij het belgische Proximus. Maar dat is waarschijnlijk verouderde informatie van GOOGLE.


@WMG-N zonder (en niet wat ik eerder schreef met) t in de domeinnaam was/is de .be variant inderdaad van Proximus, wie het .nl domeinnaam had heb ik niet naar gezocht (als het al bestaan heeft), beide domeinen bestaan niet meer.

 

Zonder t in de .nl domeinnaam zoals in de tekst van de 1ste post staat kan wel, dat is een domein wat van KPN is.

 

Tekst aangepast in vette letters


@GeSp

Ik zie 2 verschillende domeinnamen in de 1e post van dit topic. Eentje met 2 maal “t” en eentje met 1 maal "t". Misschien heeft de KPN alleen de nederlandse internet-/emailtak van Proximus overgenomen ? Misschien had Proximus slechts (zeer) weinig nederlandse abonnees die door de KPN werden overgenomen ?


@WMG-N Geen idee, in de whois staat compaqtnet.be als beschikbaar maar compaqnet.be blijkt nog wel geregistreerd te zijn door ClearMedia wat weer gelinkt lijkt aan Proximus, dus misschien bestaat dat ook nog wel.

Met de t in de domeinnaam zal wel een tikfout zijn, lijkt ook niet echt gelinkt aan Proximus.


Dan stellen we deze vragen aan @Josieneke 


Sorry, het is compaqnet.nl

het was van planet, maar het emailadres mocht gewoon @compaqnet.nl blijven!

ik heb alles aangemaakt en geprobeerd , maar in verleden nooit iets gekoppeld.

als ik mijn klantnummers ingeef, is dit mail adres bij kpn onbekend.

ik ontvang nog wel mail, maar kan niet meer versturen.

 


Je zou het dan via de klantenservice kunnen proberen 0800-0402 (ma t/vr 08:00 t/m 18:00, za 08:00 - 17:00)

Als alleen uitgaande mail niet werkt ligt het meestal aan de poort en/of authenticatie die tegenwoordig ook voor uitgaande mail nodig is.
Welk mailprogramma gebruik je? Soms lukt het zonder het wachtwoord opnieuw in te geven of om het wachtwoord te achterhalen.

Je kan overigens hier alle tegenwoordig benodigde instellingen vinden: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

 


@Josieneke 

Geeft niks. Weer wat geleerd.

Bij de “uitgaande emailserver (SMTP)” moet je de “authenticatie”/"verificatie” optie(s) aanvinken en invullen. Ook moet je poort 587 gebruiken i.p.v. poort 25. Dat laatste vindt de KPN absoluut niet leuk. Dan kun je waarschijnlijk weer email versturen.

Ik zou in ieder geval ook nog met de KPN klantenservice bellen om het KPN “klantnummerprobleem” bij de KPN op te lossen. Dan kun je daarna ook een KPN ID aanmaken en dat maakt het veel makkelijker om dingen van jouw emailaccount te wijzigen, zoals bijv. de wachtwoorden.

Zie verder ook het antwoord van @GeSp 


Reageer