Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het wachtwoord van mijn Planet.nl e-mailadres wijzigen zonder KPN ID?

• January 22, 2026
  • 15 reacties
  • 108 keer bekeken

k ben mijn planet.nl email wachtwoord vergeten en probeer een nieuwe aan te vragen.
Via https://webmail.kpnmail.nl lukt het niet; stuur door naar mijnKPN
Via mijnKPN lukt het niet
Ik heb wel een KPN ID en wachtwoord, en een KPN klantnummer en een @kpnmail.nl adres (dat ik niet gebruik).
Mijn planet.nl adres is blijkbaar niet gekoppeld aan dit account.
Mijn planet email toevoegen kan niet omdat een nieuwe email adres moet eindigen met @kpnmail.nl

Beste antwoord door Marlon92

Log in op http://email.kpn.com. Dat doe je met je MijnKPN account. Wat zie je dan?

Mogelijk zie je dan je @kpnmail.nl adres staan. Maar je @planet.nl adres hangt daar misschien wel als alias onder. Dat kun je bekijken door op het @kpnmail.nl te klikken. Vervolgens ff wachten want de pagina laad soms niet zo snel. Dan zie je op de volgende pagina zoiets:

Met daaronder "Extra emailadressen". Staat het @planet.nl adres daarbij?

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 22, 2026

Waarom lukt het via de webmail niet? Wat voor (fout)melding krijg je ​@tcmed123 ?

• Antwoord
  • January 22, 2026

Log in op http://email.kpn.com. Dat doe je met je MijnKPN account. Wat zie je dan?

Mogelijk zie je dan je @kpnmail.nl adres staan. Maar je @planet.nl adres hangt daar misschien wel als alias onder. Dat kun je bekijken door op het @kpnmail.nl te klikken. Vervolgens ff wachten want de pagina laad soms niet zo snel. Dan zie je op de volgende pagina zoiets:

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

ik kan niet in mijn webmail. wachtwoord niet bekend

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

@marlon92: nee planet mail adres staat er niet bij.

alleen een kpnmail adres dat ik nooit heb gebruikt

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

nee

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Waarom lukt het via de webmail niet? Wat voor (fout)melding krijg je ​@tcmed123 ?

gebruikersnaam en/of wachtwoord niet bekend

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 22, 2026

Oh leer lezen Arjan, dit had Marlon92 al gevraagd:

nee planet mail adres staat er niet bij.

alleen een kpnmail adres dat ik nooit heb gebruikt

Is dat Planet-adres dan niet een alias (bij “Extra e-mailadressen”) van dat KPN-adres?

• January 22, 2026

nee

Dat is een veel te kort antwoord. Wat zie je wel? Kun je een schermafdruk laten zien?

Je bent nu klant van KPN? Je betaald elke maand voor je thuis abonnement? 

Ben je in het verleden ooit wel eens klant geweest en toen een tijdje weggeweest? Bij een andere provider? 

Of verhuist en op het nieuwe adres een nieuw abonnement afgesloten? 

Kun je vanaf een ander emailadres een email sturen naar het emailadres waarvan je het wachtwoord niet meer weet? Lukt dat? Krijg je niet binnen een paar minuten een bericht terug dat het niet gelukt is?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

nee

Dat is een veel te kort antwoord. Wat zie je wel? Kun je een schermafdruk laten zien?

Ben je in het verleden ooit wel eens klant geweest en toen een tijdje weggeweest? Bij een andere provider? 

Kun je vanaf een ander emailadres een email sturen naar het emailadres waarvan je het wachtwoord niet meer weet? Lukt dat? Krijg je niet binnen een paar minuten een bericht terug dat het niet gelukt is?

mails komen gewoon aan. ik heb ook een gmail account en verstuur daar een test mail naar planet adres, zonder foutmelding. ik heb een mail only abonnement nu. voorheen ook thuis enzo, maar ben verhuisd sinds drie maanden en heb nu alleen mijn mail adres behouden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

nee

mails komen gewoon aan. ik heb ook een gmail account en verstuur daar een test mail naar planet adres, zonder foutmelding. ik heb een mail only abonnement nu. voorheen ook thuis enzo, maar ben verhuisd sinds drie maanden en heb nu alleen mijn mail adres behouden.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Admin: afbeelding aangepast en privégegevens verwijderd

• January 22, 2026

Ok. Dan moet hier een KPN medewerker naar kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Ok. Dan moet hier een KPN medewerker naar kijken.

dank je voor de info.

heb kpn al aan lijn gehad maar heb idee dat daar studenten zitten met weinig meer kennis van zaken dan de standaard antwoorden.

maar ga nog keer proberen

thxs

• January 23, 2026

Ik hoop dat er hier op het forum een KPN medewerker reageert.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@tcmed123! Goed dat je je vraag hier stelt en fijn dat je al wat hulp hebt gehad. 

heb kpn al aan lijn gehad maar heb idee dat daar studenten zitten met weinig meer kennis van zaken dan de standaard antwoorden.

maar ga nog keer proberen

Is het inmiddels gelukt om contact te krijgen? Zo niet, wil je dan je communityprofiel aanvullen met je adresgegevens en onder persoonlijke opmerkingen het e-mail adres waar het om gaat? 
Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt dan kan ik meekijken. Ik heb het vermoeden, gezien je recente verhuizing, dat er iets niet goed is gegaan met het meeverhuizen van de mailbox. 

Ik hoor het graag!