Skip to main content

Zelfde probleem hier:
1. eerst internet verbinding via planet.nl
daar een mailbox gekregen
2. KPN koopt Planet, migreert alles naar KPN domein
3. ik behoud planet.nl email box door 7.12 p/m te betalen
4. mijn ISDN wordt naar DSL gemigreerd. Hiermee wordt ongevraagd een KPN ID aangemaakt waarvoor niet mijn planet.nl als inlog is gebruikt. Eenmaal ingelogt kan ik het wachtwoord alleen voor mijn kpnmail.nl wijzigen, en niet voor planet.nl
5. Kan planet.nl mailbox niet aan KPN ID toevoegen

Hoe kan ik het wachtwoord van mijn planet.nl mailbox wijzigen?

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hi @PietKomtErNietUit,

Het is wel mogelijk om je Planet mailbox toe te voegen aan je KPN ID gelukkig  😊

Als je bij de 2e stap ‘nee’ aanklikt, kom je op een pagina waar je ook kunt koppelen door je klantnummer (die staat op je facturen) , adres en laatste 3 cijfers van je IBAN in te geven. Zou je eens kunnen kijken of het op die manier lukt? 


Dit lees ik: Koppelen kan ook via de MijnKPN website: na inloggen ga je naar

tabblad ‘Producten’ en klikt daar op ‘Product toevoegen’.
Maar de enige keuze is:
Kies ook 'Mobiel' als je Mobiel Internet wil koppelen.

-        Mobiel
        06- of 097-nummer
-        Thuis
        Internet, TV en/of Vast bellen
En ik kan hier mijn planet.nl mail adres dus niet toevoegen. Dit heeft dan ook een ander klantnummer dan mijn internet + bellen abo, waarmee ik mijn KPN ID heb aangemaakt en nu ingelogt ben.

Als ik op webmail inlog https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp
met mijn planet.nl email adres en ik kies /Beveiliging / wachtwoord aanpassen dan wordt ik doorgestuurd naar email.kpn.com en moet ik met mijn KPN ID inloggen. Dat kan niet met mijn planet.nl email adres dus doe ik dat met een nieuw aangemaakte KPN ID. Maar dat gebeurt vanaf mijn KPN internet verbinding, en dat heeft een ander klantnummer.

En als ik op het inlog scherm bvan KPN ID zeg dat ik mijn wachtwoord vergeten ben (van mijn planet mail) dan zegt het systeem al dagen lang: "Door verstoring is deze service tijdelijk niet beschikbaar." Geldt zowel voor mijn planet account naam als een alias wat daaronder hangt.

Maja en anderen: dank voor jullie hulp!

 


Ah ik zie nu dat ik vergeten ben de screenshot die ik gemaakt heb bij mijn bericht in te plakken, sorry daarvoor 😅

Je mag kiezen voor ‘thuis’, aangezien email een onderdeel is/was van je vaste internet abonnement:

 


Bingo! Dank je wel voor de snelle hulp!

Ik schaam mij een beetje dat ik dit niet zelf heb bedacht, maar ja, met jouw hulp gelukt.

 


Schaamte is niet nodig, dit kan de besten overkomen @PietKomtErNietUit 😉 En het is nu alsnog gelukt en dat is het belangrijkste dacht ik 😃