Skip to main content

Ik wil graag mijn xmsnet mail wachtwoord wijzigen.  Heb een KPN ID aangemaakt, zie nu wel mijnnaam@telfort.nl ,  maar niet mijnnaam@xmsnet.nl als account.  Toevoegen van een xmsnet account werkt niet want de dropdown is grijs, daar staat default kpnmail.  Als ik mijnnaam@telfort.nl selecteer kan ik wel het bijbehorende wachtwoord wijzigen, maar dat werkt niet door naar mijnnaam@xmsnet.nl account.  Ik zie dus niet hoe ik mijn wachtwoord kan wijzigen.

@Peter . Amersfoort 

Als je een nieuwe mailbox / emailaccount aanmaakt kan dat alleen nog met xxxx@kpnmail.nl. Met andere domeinnamen die de KPN bezit (bijv. "xxx@xmsnet.nl") kun je wel aanmaken als een alias aan dat @kpnmail.nl account. Hangt dat @xmsnet.nl alias dan niet aan jouw @telfort.nl account ?


@Peter . Amersfoort 

Of heb je nu een (ook) xxxx@kpnmail.nl emailaccount ? Zo ja, dan moet je bij dat andere emailaccount kijken.


Hi Willy,   dank voor je reactie.  Ben jij van KPN of een vrijwilliger die de kastanjes voor KPN uit het vuur haalt?  Het liefste zou ik een gewoon mens willen SPREKEN, maar zelfs dat is bijna niet te achterhalen hoe je dat moet aanpakken.   Anyway, als ik voor het wijzigen van mijn ww mijn email adres blijk te moeten aanpassen, dan gaat dat ZEKER bij een andere dienstverlener gebeuren.  10-15 jaar geleden zijn we de KPN ontvlucht, zeer tot tevredenheid, om nu te ontdekken dat we alsnog, via overnames, weer door de moloch gevangen zijn.  Ik krijg sterk de indruk dat de voormalige XMSNET en TELFORT gebruikers als ondergeschoven kind de klos zijn. Hoe dan ook, ik zie geen kpnmail mail account.  Je tip om mijn xmsnet mailadres als alias aan het gelijknamige telfort adres te koppelen lijkt me de beste optie, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet aanpakken.  Ik ga nl. niet mijn account tijdelijk verwijderen (zelfs niet heel kort).  Ik ben al blij dat ik uberhaupt kan emailen vanaf mijn xmsnet mailadres, zij het dat het ww door deze omstandigheden zwaar verouderd is.  Het liefste zou ik dus een gedetailleerde instructie voor een alias zien, dan wel door een deskundig vakmens te worden begeleid. Wat kun je bieden?  Alvast dank.


@Peter . Amersfoort

Zie het plaatje. Dan moet je op ">” (blauwe rechthoek) klikken. Daar kun je een alias aanmaken.

Maar dat helpt niet omdat jouw xmsnet emailadres nog goed werkt. Dan krijg je een foutmelding dat het emailadres niet beschikbaar is.

Valt dat xmsnet account misschien onder een ander (KPN) abonnement dat je hebt ? Dat zou verklaren waarom je dat account niet ziet.

Vul jouw profiel hier op het forum volledig in en vermeld bij “Opmerkingen” de naam van het xmsnet account/emailadres (+ eventueel klantnummer van dat andere abonnement). Als dat gedaan is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. Die kan voor jou in de KPN administratie kijken.

 

 


Hi Willy,

Dank je wel, ik snap wat je bedoelt, ik ga kijken.

Echter, ik ga niet hier in het publiek mijn gegevens neerzetten, terwijl de kern van de zaak is dat ik een verouderd ww probeer te wijzigen. 


@Peter . Amersfoort

Je moet die informatie ook niet hier vermelden maar bij jouw profiel ( https://forum.kpn.com/settings/profile ) dat je hebt aangemaakt om hier te kunnen reageren.  De velden die gemarkeerd zijn als “Privé” zijn alleen zichtbaar voor jouzelf en een moderator.


Ha @Peter . Amersfoort, welkom! De uitleg van Willy22 is helemaal correct: als jij het xsmnet e-mailadres als alias onder een ander e-mailadres hebt staan, dan moet je het wachtwoord van dat andere e-mailadres wijzigen. Mocht je willen dat ik met je meekijk hoe het precies zit, vul dan inderdaad jouw forumprofiel even aan (de velden waar ‘privé’ achter staat).