Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het wachtwoord zichtbaar maken voor mijn KPN mailaccount?

• January 15, 2026
  • 11 reacties
  • 123 keer bekeken

Een nieuw wachtwoord aanmaken of wijzigen voor mijn mailaccount is makkelijk zat bij KPN, er verschijnt een nieuwe rits puntjes…..

wat mij niet lukt, is het wachtwoord zichtbaar maken, noch op de iPhone , noch op het MacBook . Er verschijnt geen ‘oogje’.

Beste antwoord door driemaster

@Ouwe Taaie Wellicht heb je wat aan deze ‘workaround’, als je gaat naar ‘webmail.xs4all.nl’ en je vult daar je KPN mail gegevens in, zie je op het veld ‘wachtwoord’ wél een oogje staan. Dan zie je wel het wachtwoord. Je kan op deze manier ook inloggen bij KPN mail. 

LET OP! Het is aan te raden dit niet te gebruiken in openbare ruimten of als meerdere mensen die dit kunnen meelezen op je scherm!! 

11 reacties

• January 15, 2026

Waarom wil je dat überhaupt? Dat is niet de bedoeling namelijk. Als jij het wachtwoord niet weet, dan moet je gewoon een nieuw wachtwoord instellen. En vooraan zorgen dat je dat wachtwoord weet.

Als het wachtwoord wel zichtbaar zou zijn, dan zouden hackers hier enorm misbruik van kunnen maken. Die zouden hiermee stiekem mee kunnen lezen zonder dat de gebruiker van de mailbox daar wat van merkt.

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2026

Ik wil het wachtwoord weten zodat ik het opnieuw kan invoeren. 
Punten kan ik niet lezen.

(bij het aanmaken van een account in een mailprogramma als ‘mail’ of ‘outlook’ of welk dan ook, moet men een wachtwoord invoeren)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2026

Je gebruikt webmail?

Via de instellingen van je browser kun je alle opgeslagen wachtwoorden inzien.

Of je stelt gewoon een nieuwe in voor je e-mail. Moet je wel je KPN ID weten om in te loggen op email.kpn.com.

• Auteur
  • Topper
  • January 15, 2026

inderdaad kan ik een nieuw ww aanvragen MAAR HOE KAN IK DAT LEZEN? het bestaat uit punten………..

JanD
Superuser
  • January 15, 2026

Beste ​@Ouwe Taaie vaak staat er rechts van het invulvakje voor het wachtwoord een icoontje, als je daar op klikt is het wachtwoord zichtbaar tijdens het typen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 15, 2026

inderdaad kan ik een nieuw ww aanvragen MAAR HOE KAN IK DAT LEZEN? het bestaat uit punten………..

Als je een nieuw wachtwoord maakt, in email.kpn.com, is dat iets wat je zelf intoetst! De tekens staan op je toetsenbord. Meeschrijven of eerst noteren is handig.

En zodra je bij email.kpn.com het eerste teken van je nieuwe wachtwoord hebt ingetypt komt er een 👁. Als je daarop klikt kun je gewoon lezen wat je intypt. En wel ff noteren voor inloggen op webmail.

• January 15, 2026

Zoal ik al schreef: dat kan niet. Als je het wachtwoord niet meer weet, dan moet je een nieuw wachtwoord instellen. 

Inloggen op http://email.kpn.com. dat doe je met je MijnKPN account. Hetzelfde als waarmee je de facturen van je thuis abonnement bekijkt.

Vervolgens kies je de juist emailbox. Dan zie je dit:

Met het blauwe "Wijzigen" kan je een nieuw wachtwoord instellen. Het bestaande wachtwoord uitlezen kan niet.

Om twee redenen:

1) Dat wachtwoord staat versleuteld opgeslagen als het goed is. KPN weet dat wachtwoord helemaal niet en kan het je onmogelijk tonen.

2) Een hacker die jouw MijnKPN account hackt kan zo het wachtwoord van je mailbox achterhalen en vervolgens maanden/jaren stiekem al je mail meelezen.

Een hacker kan dan wel een nieuw wachtwoord instellen, maar dat zou jij onmiddellijk merken, want je kan dan zelf geen mail meer ophalen. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • January 18, 2026

@Ouwe Taaie Wellicht heb je wat aan deze ‘workaround’, als je gaat naar ‘webmail.xs4all.nl’ en je vult daar je KPN mail gegevens in, zie je op het veld ‘wachtwoord’ wél een oogje staan. Dan zie je wel het wachtwoord. Je kan op deze manier ook inloggen bij KPN mail. 

LET OP! Het is aan te raden dit niet te gebruiken in openbare ruimten of als meerdere mensen die dit kunnen meelezen op je scherm!! 

• Auteur
  • Topper
  • January 18, 2026

Ga ik proberen.

(overigens vanaf de mail waarin staat dat er een reactie op mijn vraag is kan ik zonder in te loggen in de community) 🥴

• January 18, 2026

(overigens vanaf de mail waarin staat dat er een reactie op mijn vraag is kan ik zonder in te loggen in de community) 🥴

Ja dat is logisch. Dan open je die link gewoon in de browser. En daarmee was je al ingelogd. 

​... je gaat naar ‘webmail.xs4all.nl’ en je vult daar je KPN mail gegevens in, zie je op het veld ‘wachtwoord’ wél een oogje staan. Dan zie je wel het wachtwoord.

Als dit lukt, dan staat het wachtwoord opgeslagen in de browser. Dat kan alleen zo zijn als je eerder webmail gebruikt hebt.

• Auteur
  • Topper
  • January 19, 2026

Ik weet voldoende.