Skip to main content

Mogge mensen.

Mijn Pc waar een vast E-mail account opzat is Kapot.

Hoe kom ik toch  ,via een andere Pc bij die bestanden of E-mails

 

Mvg; harry

Hallo @Harry Prange ,

Heb je al eens ingelogd op KPN Webmail? Op deze manier kan je bekijken welke e-mails er bij KPN op de server staan. Als jouw mailtjes daar niet meer tussen staan, dan kan KPN het helaas niet herstellen. Tenzij je zelf ergens nog een back-up hebt gemaakt. 


De term “crachen” heeft nog al een ruime betekenis gekregen.

Als je voor email het IMAP protocol gebruikt dan staat alles nog op de server bij de kpn.

Als je voor email het POP protocol gebruikt dan staat het  op de harde schijf.

Die harde schijf uit de computer halen en aan een andere computer er bij hangen en dan uitlezen.


Hallo @Harry Prange ,

Heb je al eens ingelogd op KPN Webmail? Op deze manier kan je bekijken welke e-mails er bij KPN op de server staan. Als jouw mailtjes daar niet meer tussen staan, dan kan KPN het helaas niet herstellen. Tenzij je zelf ergens nog een back-up hebt gemaakt. 

Hallo Noordzee,

Sinds de ene Pc met het KPNmail account het niet meer doet ,log ik altijd in via : KPN Webmail.

de Pc heeft het sinds een paar weken begeven ,en voor die tijd gingen al mijn mail`s ;of van mijn mobiel of van deze Pc naar dat vaste account op die Pc wie dus stuk is.

 

Mvg


De term “crachen” heeft nog al een ruime betekenis gekregen.

Als je voor email het IMAP protocol gebruikt dan staat alles nog op de server bij de kpn.

Als je voor email het POP protocol gebruikt dan staat het  op de harde schijf.

Die harde schijf uit de computer halen en aan een andere computer er bij hangen en dan uitlezen.

Die harde schijf wordt niet herkent op deze Pc.

ook al geprobeert.

 

Mvg


De term “crachen” heeft nog al een ruime betekenis gekregen.

Als je voor email het IMAP protocol gebruikt dan staat alles nog op de server bij de kpn.

Als je voor email het POP protocol gebruikt dan staat het  op de harde schijf.

Die harde schijf uit de computer halen en aan een andere computer er bij hangen en dan uitlezen.

Die harde schijf wordt niet herkent op deze Pc.

ook al geprobeert.

 

Mvg

De schijf is wel zichtbaar? Maar als u hem aanklikt krijgt u een foutmelding? 

Welk besturingssysteem stond er op? Windows 10? Hetzelfde als de pc waar u hem nu in heeft hangen?


Mijn Pc ... is Kapot.

Wat zag u op scherm als u de pc aan zette? Gebeurde er helemaal niets? Of zag u toch nog wat verschijnen? 


De term “crachen” heeft nog al een ruime betekenis gekregen.

Als je voor email het IMAP protocol gebruikt dan staat alles nog op de server bij de kpn.

Als je voor email het POP protocol gebruikt dan staat het  op de harde schijf.

Die harde schijf uit de computer halen en aan een andere computer er bij hangen en dan uitlezen.

Die harde schijf wordt niet herkent op deze Pc.

ook al geprobeert.

 

Mvg

De schijf is wel zichtbaar? Maar als u hem aanklikt krijgt u een foutmelding? 

Welk besturingssysteem stond er op? Windows 10? Hetzelfde als de pc waar u hem nu in heeft hangen?

Een week geleden dacht ik ,als de Pc het niet meer doet,kan ik de harde schijf toch gebruiken ?!

Zo gezegd zo gedaan ,eruit gehaald en over gezet.Op dat moment deed hij het .Hoppa.

sinds een paar dagen ,zie ik hem niet meer ,als ik dubbel klik op Mijn Computer.

Wel harde schijf ; C en de rest. allebij de Pc`s ; Windows 7


Stekkertjes zitten goed?


Is het misschien een idee om je pc naar een reparateur te brengen?


Stekkertjes zitten goed?

Die zitten goed ,maar die zaten aan de Diskette -station.

en aangezien die toch niet ( meer ) wordt gebruikt,je raad het al.

Zal het daaraan liggen ?1


Is het misschien een idee om je pc naar een reparateur te brengen?

Mag graag zelf met de Pc klooien.wel veilig natuurlijk.

Maar tot nu toe is mij alles,(met hulp  van buitenaf) nog zelf gelukt

 

Mvg


Ziet de bios ‘m nog ?


Zelf klooien is altijd leuk, maar als de mails je lief zijn, dan is een reparateur wel het beste.

Je kan altijd de stekker even aandrukken. Check ook je BIOS (UEFI) of die je schijf ook herkent.


Ziet de bios ‘m nog ?

Zit in de Bios via Uitvoeren ; ……..

Hoe kan ikl het zien ,dat de Bios hem / of haar ziet.?!


Ziet de bios ‘m nog ?

Zit in de Bios via Uitvoeren ; ……..

Hoe kan ikl het zien ,dat de Bios hem / of haar ziet.?!

Gewoon, kijken bij de devices, drives, boot-settings.
Zo moeilijk is het niet. Zie je hem niet, dan is hij er niet.

Bios vind je trouwens niet in Windows, maar is te bereiken via het opstarten via DEL of F2.
Of via Windows via deze weg. Scheelt vaak een goede timing tijdens het snelle opstarten.


Bij opstarten moet je dan een toets indrukken, vaak F2, maar kan verschillen, het staat vaak wel kort in beeld bij opstarten.

Het is lastig te bepalen wanneer je die knop in moet drukken, te vroeg geeft toetsenbord fout, te laat, dan ben je te laat.

Ik omzeil dit door bij opstarten de juiste knop steeds kort in te drukken, hoe leg ik dat uit, er op tikken.


Bij opstarten moet je dan een toets indrukken, vaak F2, maar kan verschillen, het staat vaak wel kort in beeld bij opstarten.

Of zie mijn link die ik gaf. Via de 'opstarthulp’ van Windows die je aan kan zetten kan je ook snel opstarten naar het BIOS. Het ligt eraan of je BIOS dat ondersteunt, of anders is goede timing gewenst.


Ziet de bios ‘m nog ?

Zit in de Bios via Uitvoeren ; ……..

Hoe kan ikl het zien ,dat de Bios hem / of haar ziet.?!

Gewoon, kijken bij de devices, drives, boot-settings.
Zo moeilijk is het niet. Zie je hem niet, dan is hij er niet.

Bios vind je trouwens niet in Windows, maar is te bereiken via het opstarten via DEL of F2.
Of via Windows via deze weg. Scheelt vaak een goede timing tijdens het snelle opstarten.

ik zie ; 

Systeemoverzicht;.

Hardwarebronnen

Onderdelen

Softwareomgeving 

Is `t hem dat ?!


Maak eens een screenshot/foto?
 


Ik haak af, ik heb geen windows maar linux.

Wat zie als je de PC opstart, komen er dan iets in beeld ? Voor dat windows gaat starten.


Stekkertjes zitten goed?

Die zitten goed ,maar die zaten aan de Diskette -station.

en aangezien die toch niet ( meer ) wordt gebruikt,je raad het al.

Zal het daaraan liggen ?1

Het kan dat er een stekker in het diskette station zit of zat, maar wat heeft dat met de harde schijf te maken?

Stekkers van een diskette station zijn anders dan stekkers van een harde schijf. Die kun je onmogelijk met elkaar verwisselen. 


Ik haak af, ik heb geen windows maar linux.

Wat zie als je de PC opstart, komen er dan iets in beeld ? Voor dat windows gaat starten.

Windows, Linux.. het maakt niks uit. Bij het opstarten kan je altijd je BIOS in.


Stekkertjes zitten goed?

Die zitten goed ,maar die zaten aan de Diskette -station.

en aangezien die toch niet ( meer ) wordt gebruikt,je raad het al.

Zal het daaraan liggen ?1

Het kan dat er een stekker in het diskette station zit of zat, maar wat heeft dat met de harde schijf te maken?

Stekkers van een diskette station zijn anders dan stekkers van een harde schijf. Die kun je onmogelijk met elkaar verwisselen. 

Ik zag dat de stekkers het zelfde waren als in het geheugen ,en ze passen .Vandaar.

maar laat het hele gedoe maar zitten ,want ik kom toch niet in  of bij mijn oudere mails.

of ik moet het via Kpn proberen.

weten jullie zo het nr wat ik kan bellen ,en dat het niet via via gaat maar rechtstreeks.

 

Mvg


KPN is geen servicebedrijf voor computers.
Als je vragen over KPN zelf hebt, of de opgeslagen mails bij KPN zelf, dan kan je bellen met 0800-0402

Als je vragen over je computer hebt, dan raad ik aan om een reparateur bij je in de buurt te zoeken.