Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik mijn Gmail toevoegen aan Outlook

• March 3, 2026
  • 4 reacties
  • 28 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik wil graag mijn gmail mailadres toevoegen aan mijn Micosoft Office Outlook.

Hoe pak ik dat aan?

Ik ga naar ‘bestand’, ‘account toevoegen’, typ daar mijn ‘gmail adres’ in ‘maak verbinding’.

Er komen een paar schermen ‘inloggen met Google’. Ik klik een paar keer op ‘doorgaan’. En krijg dan de melding: ‘U hebt Office toegang tot Google - IMAP geweigerd.’

Welke stappen moet ik nemen?  Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten

Beste antwoord door AriënC

Het is alleen maar een vinkje voor toestemming. Er wordt niks direct uitgevoerd. Zonder dit vinkje kan Outlook niet beschikken over deze rechten.

4 reacties

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 3, 2026

Ik ga naar ‘bestand’, ‘account toevoegen’, typ daar mijn ‘gmail adres’ in ‘maak verbinding’.

Er komen een paar schermen ‘inloggen met Google’. Moet het hokje misschien aangevinkt worden? Ik vink niet graag iets aan zonder dat ik weet wat de konsekwenties zijn.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 3, 2026

Het is alleen maar een vinkje voor toestemming. Er wordt niks direct uitgevoerd. Zonder dit vinkje kan Outlook niet beschikken over deze rechten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • March 3, 2026

Bedankt. Aangevinkt. En het lijkt gelukt.