Skip to main content

bij het installeren van mijn nieuwe laptop heb ik per abuis het hetnet-email-account geïnstalleerd voor imap maar wil dit omzetten naar pop, hoe doe ik dat?

Hallo @awhintzen 

 

Dat kan je alleen doen door het IMAP account te verwijderen en het account daarna opnieuw in te stellen als POP account.


Vanwaar de keuze voor POP?
Voordeel van IMAP is dat het op de server bij KPN blijft staan en je dan ook via webmail alles kan bekijken, ook mails die je via de laptop hebt verzonden.


dank voor de reactie, reden is dat ik wil voorkomen dat het email account vol loopt en daarom alles op mijn laptop bewaar


dank voor de reactie, reden is dat ik wil voorkomen dat het email account vol loopt en daarom alles op mijn laptop bewaar

Ik neem aan dat je weet dat je tegenwoordig 15GB aan ruimte hebt voor jouw mail. Dat duurt dus waarschijnlijk enige jaren voordat die vol gelopen zal zijn.


Dat vollopen duurt echt heel lang. Mijn mailboxxen in mijn PC (pst-files) zijn nu 3 GB over een tijdspanne van twintig jaar! 

Uiteraard heb ik veel nieuwsbrieven, notificatie, bevestigingsmail en spam gewist 

 


dank voor de reactie, reden is dat ik wil voorkomen dat het email account vol loopt en daarom alles op mijn laptop bewaar

Ik neem aan dat je weet dat je tegenwoordig 5GB aan ruimte hebt voor jouw mail. Dat duurt dus waarschijnlijk enige jaren voordat die vol gelopen zal zijn.

Je bedoeld 15GB denk ik?

 

Het ligt er ook maar aan wat je zoal heen en weer mailt, ik ken mensen in de marketing en verkoop die binnen 2 jaar bijna 50GB (exchange mailbox) vol kregen.


dank voor de reactie, reden is dat ik wil voorkomen dat het email account vol loopt en daarom alles op mijn laptop bewaar

Ik neem aan dat je weet dat je tegenwoordig 5GB aan ruimte hebt voor jouw mail. Dat duurt dus waarschijnlijk enige jaren voordat die vol gelopen zal zijn.

Je bedoeld 15GB denk ik?

 

Het ligt er ook maar aan wat je zoal heen en weer mailt, ik ken mensen in de marketing en verkoop die binnen 2 jaar bijna 50GB (exchange mailbox) vol kregen.

Foto's en grote documenten maakt wel een verschil.


@awhintzen

Als je teveel emails hebt verzameld dan moet je gewoon oude emails verwijderen. Veel emails die ouder zijn dan 6 of 12 maanden zijn niet relevant meer.

Ik persoonlijk zou naast het IMAP account een extra POP account aanmaken dat naar hetzelfde emailadres wijst. M.b.v. dat IMAP account kun je dan makkelijker controleren wat de KPN allemaal in de spamfolder plaatst. Dan hoef je niet regelmatig in te loggen bij de KPN webmail.