Skip to main content

Mijn beide toegewezen mail account ( van mij en mijn vrouw ) door KPN heb ik verwijderd.

Ik wil geen mail account van kpn er nog bij hebben.

Met het verwijderen heb ik tevens mijn aliassen verwijderd

Hoe is dat te herstellen KPN?

Pycari

Hallo @Pycari , als je een account verwijdert, zijn de hieraan gekoppelde aliassen ook meteen verwijderd, dat is logisch.

Je kunt voor een snel herstel 0800 0402 bellen en vragen om herstel of afwachten op een reactie van een moderator binnen dit forum. Vul daartoe in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens in, je klantnummer(s), de laatste 4 cijfers van je IBAN en de mailaccounts en aliassen waar het om gaat, dan komt een moderator er binnenkort op terug.

 


Probeer eerst eens in te loggen op email.kpn.com met je KPN ID. Druk op de + en probeer de aliassen te koppelen aan een mailbox. 


@Pycari

Met het verwijderen van de emailaccounts heb je ook alle aliassen en alle emails die daar bij hoorden definitief verwijderd.

Vul jouw profiel hier op het forum volledig in en vermeld bij “Opmerkingen” de namen van de emailadressen waarvan de “reservering” moet worden afgehaald. Plaats daarna hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De moderator kan die reserveringen verwijderen zodat je die accounts en aliassen weer kan aanmaken, bijv. aan een ander KPN emailaccount. De vragen worden op volgorde van binnenkomst afgehandeld.


Inmiddels al te vaak dit soort meldingen dan wel vragen gezien en ben van mening dat dit veroorzaakt wordt door de totaal onduidelijke informatie vanuit XS4KPN.

Er staat bij de aangekondigde wijzigingen v.w.b. de migratie van het XS4ALL account naar de systemen van KPN wel dat men de xs4all email adressen behoudt maar nergens is duidelijk vermeld dat de feitelijke email accounts verwijderd worden en de adressen met behoud van box inhoud slechts als alias aan een nieuw KPN email account gekoppeld worden.

Als ik in de account info van mijn email app kijk dan zie ik het gewoon zoals voorheen als XS4ALL account met een box grootte van 25 GB en haal daar nergens uit dat het adres nu een alias betreft.


Hoi @Pycari, welkom op het KPN Forum!

Bij de omzetting van XS4ALL naar de techniek van KPN wordt jouw XS4ALL e-mailadres inderdaad gekoppeld aan een KPN e-mailadres. In feite wordt je XS4ALL e-mailadres dus een alias van een KPN mailbox.

Je hebt bij het verwijderen van de KPN mailbox per ongeluk ook alle aliassen verwijderd. We kunnen de e-mailadressen terugzetten, maar dan dus wel gekoppeld aan een KPN mailbox. Je kunt hiervoor het beste contact opnemen met de XS4ALL klantenservice: 020 398 76 66.